Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:D :D :D :D
Ha die Komen!!!
BP-tankers, die kwamen we vroeger vaak tegen op de route Europa-PG.
Ook fanatieke seiners 's nachts met de Aldislamp.
Je kon toen 's nachts altijd zien als het een tanker was, met de boordlichten midscheeps.
All the best
Jos.
Ai Ai Ai, :lol: :lol: die mooie ouwe tankers met de brug midscheeps!! Sjonge jonge DAT waren kennelijk de goeden tijden als ik naar m'n oudere collega's luisterde, TOEN was geluk nog heeeel gewoon EN hadden WIj als wtk's het hele achterschip voor ons zelf!!
Waaaaar is detijd gebleven dat ze nog rekening hielden met het meest intelligente deel van de scheepsbemanning!!! :shock: :shock:
Ik heb nog wel in charter voor BP gevaren. maar de brug midscheeps heb ik niet meer mee mogen maken!! :wink: :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

juter

mooie tankers

Bericht door juter »

hoogenboom je maakt een grote denkfout de mannen met het minste verstand en het vuile kloffie plaatsten de eigenaar het kortst bij hun werkplek zodat de overige verblijven proper bleven en machine uitval er snel kon worden ingegrepen

groeten J
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Denkfout

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Juter,

Na zo'n 40 jaar in letterlijk alle aspecten van de"business" heb ik uit ervaring geleerd dat het met mijn denkfouten meestal wel losloopt.
Overigens opmerkingen daarover van personen onder "pseudoniem" die m'n naam niet kunnen schrijven zonder spelfouten gaan overrigens linea recta "over de muur".
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Helemaal mee eens Harry.laat ie zich eerst maar eens bekendmaken!
en die opmerking over de vetput bevalt me ook niet zo. :wink:
grts jan.
juter

mooie tankers

Bericht door juter »

harry g . Hoogenboom kleinigheidjes blijf je houden als je een mach.kamer op een zuiger bekijkt lijkt het in de verste verten niet op een VETPUT die vindt je in een autogarage en niet op een schip wat een gelul. :) :o

groeten Juter
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

op een zuiger is het meer een zandput. :wink:
grts jan.
juter

mooie tankers

Bericht door juter »

jan v duin je bedoelt zeker de pompkamer daar wordt wel eens wat zand geknoeid never in de machinekamer :P :P :P :P

groeten juter
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Ik heb 22 jaar in de machinekamer gewerkt op vrijwel alle bestaande baggerwerktuigen.
het is wel een poosje geleden.
maar ik heb zowel zand in de machinekamer ,als vet in de pompkamer meegemaakt. :wink:
grts jan.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Juter, je loopt wel een beetje teveel soms wat vreemde berichten te plaatsen.
Op dit forum gaat men leuk met elkaar om en er worden regelmatig opmerkingen gemaakt zoals dat vroeger (en nog steeds) tussen dek en machinekamer eraan toe ging.
Misschien is het de eerste keer dat je een forum bezoekt en reageert, maar als je mee wil doen aan dit forum kun je in ieder geval je naam vermelden, ook als het niet lukt bij het aanmelden.
Je plaatst steeds Smileys, dus je schijnt het wel grappig te menen.
Maar het komt op deze manier toch een beetje lullig over.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit geval kwam voor de lens van Aad van Staveren, die dan meteen afdrukt zoals een goed scheepsfotograaf betaamt.
De Odin, een tanker die stookolie komt lossen.
Het onderwerp is welliswaar MOOIE tankers, maar af en toe zo'n lelijkerd ertussen is ook wel interessant.
Ik vraag me af of degene die dit schip ontworpen heeft dit in een dronken bui naar een Chinese scheepswerf gestuurd heeft en ze dat ding gewoon zo gebouwd hebben.
All the best
Jos


Afbeelding


Plaats reactie