Mooie Tankers
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 29 dec 2010 10:30
Re: Mooie Tankers
Waarde Forumgenoten,
Excuses voor het ontbreken afbeelding van een door onze ouders gesponsorde Vesuvius.
Eveneens dank aan v+d.
Groet,
Henk.
Excuses voor het ontbreken afbeelding van een door onze ouders gesponsorde Vesuvius.
Eveneens dank aan v+d.
Groet,
Henk.
Re: Mooie Tankers
Héél mooi tankertje, de Bolgios (Belgische vlag, een jaar voor de sloop)
De ex Rudolf Oetker, een oude bekende op dit topic.
Als Rudolf Oetker
IDNo: 5301825 Year: 1954
Name: RUDOLF OETKER Type: Tanker Flag: DEU DWT: 18120
Country of build: DEU Builder: Deutsche Werft Location of yard: Finkenwarder
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
67 REGINA D. - 71 BOLGIOS
BU Bilbao 12.7.72
De ex Rudolf Oetker, een oude bekende op dit topic.
Als Rudolf Oetker
IDNo: 5301825 Year: 1954
Name: RUDOLF OETKER Type: Tanker Flag: DEU DWT: 18120
Country of build: DEU Builder: Deutsche Werft Location of yard: Finkenwarder
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
67 REGINA D. - 71 BOLGIOS
BU Bilbao 12.7.72
Re: Mooie Tankers
De Bolgios was eigendom van de Belgian Tanker Transport Company uit Antwerpen.
Wie of wat hier achter zat heb ik nooit kunnen vinden en het is ook de enige tanker die ze in bezit hebben gehad.
Hank
Wie of wat hier achter zat heb ik nooit kunnen vinden en het is ook de enige tanker die ze in bezit hebben gehad.
Hank
Re: Mooie Tankers
Inderdaad een mysterie, Hank.
De Belgian Tanker Transport Company is in 1971 opgericht en het enige wat ik ervan kan vinden is dat ze failliet zijn gegaan.
Maar ze hebben de Bolgios keurig netjes in de paint naar de sloop gebracht.
De Belgian Tanker Transport Company is in 1971 opgericht en het enige wat ik ervan kan vinden is dat ze failliet zijn gegaan.
Maar ze hebben de Bolgios keurig netjes in de paint naar de sloop gebracht.
Re: Mooie Tankers
Bedankt, Bert!
Zo deden ze dat dus op die zware ladingtanker.
Zo deden ze dat dus op die zware ladingtanker.
Re: Mooie Tankers
-------------------------------
Ik kreeg ook een keer een aanvraag van een werf in Groningen, ik ben vergeten wie het was, maar mogelijk heb ik het nog ergens: of ik op een voor Taiwan bestemde VLCC twee sleepbootjes voor Indonesië mee kon nemen. Op de rede van Hoek van Holland laden en op de rede van Singapore weer lossen. Ik heb dat toen uitgerekend en dat kon gemakkelijk. Aan dek van zo'n schip van 250.000 dwt vond je die dingen nauwelijks terug. Ruimte was er genoeg en je kon ze gewoon langsscheeps zetten, eentje aan stuurboord en eentje aan bakboord. De stabiliteit was uiteraard helemaal geen probleem.
Toch paste het niet. Die sleepboten moesten precies op het goede moment in Hoek van Holland zijn en dan moest er een bok komen en een bak met twee cradles klaar liggen. Ik kon op geen week nauwkeurig zeggen wanneer ik met zo'n schip vanuit Noorwegen voor de Hoek zou zijn. Nu zou dat allemaal misschien nog wel zijn gelukt, maar het project strandde uiteindelijk op de kosten voor het Suezkanaal. Het was een enorm verschil of je met een VLCC in ballast door het kanaal voer of met die twee sleepbootjes aan dek, want dan was het plotseling geen tanker meer, maar een vrachtschip. Het zou interessant zijn om te weten hoe dat destijds met die Borag was, maar dat zal waarschijnlijk niet meer te achterhalen zijn.
-------------------------------
Ik kreeg ook een keer een aanvraag van een werf in Groningen, ik ben vergeten wie het was, maar mogelijk heb ik het nog ergens: of ik op een voor Taiwan bestemde VLCC twee sleepbootjes voor Indonesië mee kon nemen. Op de rede van Hoek van Holland laden en op de rede van Singapore weer lossen. Ik heb dat toen uitgerekend en dat kon gemakkelijk. Aan dek van zo'n schip van 250.000 dwt vond je die dingen nauwelijks terug. Ruimte was er genoeg en je kon ze gewoon langsscheeps zetten, eentje aan stuurboord en eentje aan bakboord. De stabiliteit was uiteraard helemaal geen probleem.
Toch paste het niet. Die sleepboten moesten precies op het goede moment in Hoek van Holland zijn en dan moest er een bok komen en een bak met twee cradles klaar liggen. Ik kon op geen week nauwkeurig zeggen wanneer ik met zo'n schip vanuit Noorwegen voor de Hoek zou zijn. Nu zou dat allemaal misschien nog wel zijn gelukt, maar het project strandde uiteindelijk op de kosten voor het Suezkanaal. Het was een enorm verschil of je met een VLCC in ballast door het kanaal voer of met die twee sleepbootjes aan dek, want dan was het plotseling geen tanker meer, maar een vrachtschip. Het zou interessant zijn om te weten hoe dat destijds met die Borag was, maar dat zal waarschijnlijk niet meer te achterhalen zijn.
-------------------------------
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02
Re: Mooie Tankers
Ze moesten rond Kaap de Goede Hoop?
Wikipedia:
Na de Zesdaagse Oorlog in 1967 werd het kanaal de grens tussen de door Israël bezette Sinaï en de rest van Egypte en als gevolg hiervan bleef het kanaal gesloten voor scheepvaart tot 5 juni 1975.
Wikipedia:
Na de Zesdaagse Oorlog in 1967 werd het kanaal de grens tussen de door Israël bezette Sinaï en de rest van Egypte en als gevolg hiervan bleef het kanaal gesloten voor scheepvaart tot 5 juni 1975.
"Beauty is in the eye of the beholder"
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 23 jun 2011 21:55
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Mooie Tankers
Dit is geen roetblazen, maar een schoorsteenbrand op een B-jager van de Kon. Marine.Kleppentrekker schreef:Waarde Forumgenoten,
Excuses voor het ontbreken afbeelding van een door onze ouders gesponsorde Vesuvius.
roetblazen.jpg
Eveneens dank aan v+d.
Groet,
Henk.
Re: Mooie Tankers
De Vlieland, een van de fraaie A-tankers van de Royale Schelp.
Via de Rotterdamse LLoyd en HBT in haar nadagen toch met een schelp in de schoorsteen.
http://www.marhisdata.nl/main.php?to_page=schip&id=7059
Via de Rotterdamse LLoyd en HBT in haar nadagen toch met een schelp in de schoorsteen.
http://www.marhisdata.nl/main.php?to_page=schip&id=7059