Pagina 945 van 1061

Re: Mooie Tankers

Geplaatst: 29 aug 2017 23:54
door Harry G. Hogeboom
Een (oud) SS-er ?
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, ik ben die gozer nooit vergeten en dat was dus niet vanwege " de positieve indruk"....om het hier nu maar "kort en vooral licht van toon" te houden :lol:

Re: Mooie Tankers

Geplaatst: 30 aug 2017 13:23
door Jos Komen (R.I.P)
De Mission San Francisco 1945.

Mission San Francisco-1.jpg
Mission San Francisco-1.jpg (137.16 KiB) 4925 keer bekeken
Mission San Francisco-2.jpg
Mission San Francisco-2.jpg (182.58 KiB) 4925 keer bekeken
Mission San Francisco-3.jpg
Mission San Francisco-3.jpg (196.65 KiB) 4925 keer bekeken
IDNo: 2248850 Year: 1945
Name: MISSION SAN FRANCISCO Type: Tanker Flag: USA DWT: 16613 Ship Design: T2-SE-A3
Country of build: USA Builder: Marinship Corp Location of yard: Sausalito
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1TE-16
collision (ELNA II) Delaware River 7.3.57 & BU Baltimore 1958

Re: Mooie Tankers

Geplaatst: 31 aug 2017 17:54
door Jos Komen (R.I.P)
De Supertanker Serenia 1961 van de Royale Schelp.
In 1977 was het nog maar een shuttletankertje. :wink:

Serenia.jpg
Serenia.jpg (142.11 KiB) 4828 keer bekeken
IDNo: 5320596 Year: 1961
Name: SERENIA Type: Tanker Flag: GBR DWT: 67850
Country of build: GBR Builder: Vickers-Armstrongs Location of yard: High Walker
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
[1977 cv to shuttle tanker]
BU Kaohsiung 4.9.87

Re: Mooie Tankers

Geplaatst: 03 sep 2017 13:04
door Jos Komen (R.I.P)
De Scapbay 1960

Scapbay.jpg
Scapbay.jpg (176.9 KiB) 4701 keer bekeken
IDNo: 5232206 Year: 1960
Name: MEQUINENZA Type: Tanker Flag: ESP DWT: 19370
Country of build: ESP Builder: Ast de Cadiz Location of yard: Cadiz
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14
72 SCAPBAY - 74 MASTER STATHIOS
fire & explosions 30.45S/30.47E 12.1.75 & BU Kaohsiung 20.7.76

Re: Mooie Tankers

Geplaatst: 06 sep 2017 16:08
door Erikdepooter
Hierbij de oogst van de "dagcruise" met de "Pride of Hull" tijdens de Havendagen Rotterdam.
Voor de echte liefhebbers: de foto’s zijn sterk verkleind. Je mag het origineel bij mij opvragen.
Niet allemaal even mooi. Zonder midscheeps bijvoorbeeld, maar ja, ik mot ze érgens kwijt . . .

De Advantage Arrow (Voordeelpijl?)
Maersk Tangier
Bomar Vesta
Crystal Diamond
Lone Star (Eenzame ster?)
Seaways Kilimanjaro (No smoking, do it right . . . do what right??)

Re: Mooie Tankers

Geplaatst: 07 sep 2017 22:55
door Jos Komen (R.I.P)
De Sivas 1945, een T1 tankertje, bezig met het op oude ambachtelijke wijze gassiefree maken. :wink:

Sivas.jpg
Sivas.jpg (217.88 KiB) 4492 keer bekeken
IDNo: 5330486 Year: 1945
Name: PLACEDO Type: Tanker Flag: USA DWT: 4205 Ship Design: T1-M-BT2
Country of build: USA Builder: Jones Construction Location of yard: Panama City
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10
47 SIVAS - 80 AKSOY
BU Aliaga 5.88

De Stanvac had ook van deze tankertjes.

viewtopic.php?f=1&t=3627&start=160

Re: Mooie Tankers

Geplaatst: 07 sep 2017 23:34
door cor
Deze lag gisteren in de Botlek de Bow Firda
De Bow Triumph werd gisteren bij Vlaardingen gesleept

Cor boer

Re: Mooie Tankers

Geplaatst: 08 sep 2017 22:46
door Jos Komen (R.I.P)
Er was eens een mooie tanker...de Llandaff 1953.

Llandaff.jpg
Llandaff.jpg (180.91 KiB) 4351 keer bekeken
Helaas werd deze mooie tanker omgebouwd tot lelijke bulkfiets. :(

Wheat King-01.jpg
Wheat King-01.jpg (206.63 KiB) 4351 keer bekeken
Wheat King-02.jpg
Wheat King-02.jpg (185.11 KiB) 4351 keer bekeken
Single Ship Report for "5388782"
IDNo: 5388782 Year: 1953
Name: LLANDAFF Type: Tanker Flag: GBR DWT: 18080
Country of build: GBR Builder: Lithgows Location of yard: Port Glasgow
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
[1961 cv to bulk carrier, 12339gt/15780dw] - [1976 Lg 222.1/213.2m, 16712gt] - 60 WHEAT KING - (barge 1987 as BULK CAT, in 1989 renamed BRUGSE 1)
hulked 1987 at Rotterdam & BU Chittagong 11.10.89

Re: Mooie Tankers

Geplaatst: 09 sep 2017 10:23
door peelander
Het lijkt wel een oud vrouwtje:
ook zo rimpelig :lol: .
groeten
Jan van der Pluijm

Re: Mooie Tankers

Geplaatst: 09 sep 2017 11:35
door Jos Komen (R.I.P)
Ja, je kunt de spanten tellen. :wink:
Ik denk dat het komt omdat bulkfietsen vaker leeg de Noord-Atlantic overgingen en dus meer stampten en paaltjes pikten, ook omdat ze minder ballast in konden nemen dan tankers.
Maar ik kan het natuurlijk mis hebben... :wink: