Scheepsfoto's gezocht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op mijn vraag aan gebruiker Valkenburg (Wim) naar meer ouwe bootjes van zijn opa kreeg ik onderstaand antwoord.
All the best
Jos

Beste Jos,

Dat zou helemaal geweldig zijn :)
Ik heb nog wel enkele namen:

Patria
Tubo (in de volksmond Tuborg genoemd)
Catarina polder

De Valkenburg heb ik dankzij jou al :)

Nogmaals hartelijk dank voor alle moeite.
Je maakt er heel wat mensen (waaronder ik) heel erg blij mee.

Wim


Patria

Afbeelding


Tubo (in de volksmond Tuborg genoemd)

Afbeelding

Afbeelding


Catharinapolder

Afbeelding

valkenburg

Bericht door valkenburg »

Beste Jos,

Hartelijk dank voor het bovenstaande. Je maakt er veel mensen blij mee :-D Deze gaan in het familie archief :-D

Nogmaals bedankt
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De "Erebus" hoort ook in bovenstaand rijtje thuis. :wink:
All the best
Jos

Afbeelding
valkenburg

Bericht door valkenburg »

Jos, je bent je gewicht in goud waard :-D
HEEL ERG BEDANKT
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

Afbeelding
En de onderste foto was haar eindbestemming alleen het stuurhuis is er nog van over en staat in het scheepvaartmuseum in Groningen.
valkenburg

Bericht door valkenburg »

Beste Jolly Sailor,

Ook jou wil ik hartelijk bedanken :-D
Echt geweldig dat iedereen me aan foto's kan helpen. Waardeer ik zeer :-D
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
m.s. EREBUS
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Wim,
Eigenlijk moeten we Jaap de Roode heel hartelijk bedanken, die 8 jaar geleden onder primitieve omstandigheden, zo simpel als nu ging het destijds niet, een cd heeft gemaakt met alle schepen van de Nederlandse Christelijke Koopvaardij met de intentie om zoveel mogelijk mensen van de foto's te laten genieten. :-D
Ook nautiek heeft een soortgelijke cd uitgegeven, maar dat was een commercieel bedrijf.
All the best
Jos
valkenburg

Bericht door valkenburg »

tina schreef:*knip*
Bij deze dank ik jou ook Tina voor de bijdrage. We zijn er echt heel erg blij mee :-D Dank je wel.
Jos Komen schreef:Hallo Wim,
Eigenlijk moeten we Jaap de Roode heel hartelijk bedanken, die 8 jaar geleden onder primitieve omstandigheden, zo simpel als nu ging het destijds niet, een cd heeft gemaakt met alle schepen van de Nederlandse Christelijke Koopvaardij met de intentie om zoveel mogelijk mensen van de foto's te laten genieten. :-D
Ook nautiek heeft een soortgelijke cd uitgegeven, maar dat was een commercieel bedrijf.
All the best
Jos
Dan dank ik deze uiteraard ook :wink: :-D
Ideaal zo'n cd'tje en geweldig dat mensen op deze manier herinneringen kunnen terug halen.

Even voor iedereen die tot nu heeft kunnen voorzien van foto's... namens mij en mijn gehele familie, dank jullie wel :-D
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

En hier het stuurhuis van de Erebus zoals die staat in het Noordelijk Scheepvaartmuseum, deze is er gekomen dankzij kapitein Veen die voer op de Erebus.

Hij heeft er zelf opgevaren en was jarenlang werkzaam in het museum tot zijn overlijden en als zijn vrouw nog leeft dan zal die daar ook nog veel vertoeven in het museum en vind je haar vaak in het stuurhuis.


Plaats reactie