Scheepsfoto's gezocht
Re: Scheepsfoto's gezocht
Nu deze twee passagierschepen weer eens de revue passeren: Ze zijn beide als passagierschip gebouwd, dus geen tanker geweest.
De "Calypso" heb ik nog eens in Amsterdam gebunkerd. In de m.k. stonden rijen homo's naast elkaar. Ik denk dus dat ze diesel-elektrisch aangedreven werden, of middels vloeistofkoppelingen naar één of twee schroeven.
Ik meen dat ze beide al naar de eeuwige-scheermesjes-hemel bevorderd zijn.......
m.v.g., Roy
De "Calypso" heb ik nog eens in Amsterdam gebunkerd. In de m.k. stonden rijen homo's naast elkaar. Ik denk dus dat ze diesel-elektrisch aangedreven werden, of middels vloeistofkoppelingen naar één of twee schroeven.
Ik meen dat ze beide al naar de eeuwige-scheermesjes-hemel bevorderd zijn.......
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepsfoto's gezocht
Het waren beide stoomturbineschepen, dubbelschroevers met twee turbines.
The SOUTHERN CROSS was in 1955 gebouwd bij Harland & Wolff in Belfast,
de NORTHERN STAR in 1962 bij Vickers-Armstrong in High Walker.
Ze waren beide gebouwd voor de immigrantenvaart op Australië en één-klasseschepen, maar desondanks zeer luxueus uitgevoerd.
Southern Cross in 2003 als Ocean Breeze gesloopt in Chittagong.
Northern Star is al in 1975 in Kaohsiung gesloopt.
Die "rijen homo's in de machinekamer" zullen wel humo's zijn geweest.
Misschien vier, twee SB, twee BB?
Die twee turbines vind je nauwelijks terug in een beetje grote machinekamer.
Maar wat dit nou allemaal met de Bunte Kuh en de Dikke Marie uit 1968 te maken heeft, ontgaat me volledig.
The SOUTHERN CROSS was in 1955 gebouwd bij Harland & Wolff in Belfast,
de NORTHERN STAR in 1962 bij Vickers-Armstrong in High Walker.
Ze waren beide gebouwd voor de immigrantenvaart op Australië en één-klasseschepen, maar desondanks zeer luxueus uitgevoerd.
Southern Cross in 2003 als Ocean Breeze gesloopt in Chittagong.
Northern Star is al in 1975 in Kaohsiung gesloopt.
Die "rijen homo's in de machinekamer" zullen wel humo's zijn geweest.
Misschien vier, twee SB, twee BB?
Die twee turbines vind je nauwelijks terug in een beetje grote machinekamer.
Maar wat dit nou allemaal met de Bunte Kuh en de Dikke Marie uit 1968 te maken heeft, ontgaat me volledig.
Re: Scheepsfoto's gezocht
Ik denk dat je volledig gelijk hebt Theo.............
Ik zal inderdaad naar de humo's hebben staan staren. Het is inmiddels ook al weer zo'n 35 jaar geleden, schat ik.
En tja, de link met de Bunte Kuh ontgaat mij ook.
Zou het nog bestaan ?. Kustreizen zoals destijds de lijnvaartschepen maakten zullen niet meer bestaan. Het zal of Bremen of Hamburg zijn en niet allebei. Mogelijk zelfs een containerterminal dichter bij zee.
m.v.g., Roy
Ik zal inderdaad naar de humo's hebben staan staren. Het is inmiddels ook al weer zo'n 35 jaar geleden, schat ik.
En tja, de link met de Bunte Kuh ontgaat mij ook.
Zou het nog bestaan ?. Kustreizen zoals destijds de lijnvaartschepen maakten zullen niet meer bestaan. Het zal of Bremen of Hamburg zijn en niet allebei. Mogelijk zelfs een containerterminal dichter bij zee.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Rode Tulp
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijd op zoek naar een foto van het schip "Rode Tulp". Begin 70er jaren was dit schip gecharterd door Dammers en van der Heiden. De eigenaar was O.H. Mehling uit Stavanger.
Kan iemand me aan een foto helpen? Ik heb hier Mehling al over benaderd maar daar nooit een respons op gekregen.
Sjaan Lieder
Ik ben al een tijd op zoek naar een foto van het schip "Rode Tulp". Begin 70er jaren was dit schip gecharterd door Dammers en van der Heiden. De eigenaar was O.H. Mehling uit Stavanger.
Kan iemand me aan een foto helpen? Ik heb hier Mehling al over benaderd maar daar nooit een respons op gekregen.
Sjaan Lieder