leuke vragen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Joke

Re: leuke vragen

Bericht door Joke »

marleine schreef: Is het moeilijk om alleen maar zee rondom te zien?

Als je op de wal bent zie je constant verscheidenheid in kleur en gebeurtenissen, is dat niet moeilijk op zee?
Je kent vast de uitdrukking; Wie nog nooit gevaren heeft, weet niet hoe een zeeman leeft. Nu, dat is eigenlijk gelijk het antwoord op deze vragen.
Als je een paar keer op zee geweest bent snap je precies waarom al die mannen verliefd zijn op de zee en waarom ze daarna slecht aan wal kunnen aarden. Dat zit dan gewoon in hun systeem. De zee is zoiets moois, rustigs, angstigs, dat is moeilijk te begrijpen voor een "walsmurf" en nee, om terug te komen op je vragen, dat is in beiden gevallen niet moeilijk maar geweldig, prachtig, dat moet je meegemaakt en gezien hebben. :D

Oebele

najaarsreunie

Bericht door Oebele »

Hallo Marleine,

misschien is het handig als je naar die najaarsreunie van ons komt, kan je de vragen persoonlijk stellen! ik weet natuurlijk niet hoe onze medekombuizers hierover denken? :wink:

de mazzl Kabeljauw
ketelbinkje

Bericht door ketelbinkje »

Dat is een heel goed idee :lol: :lol: :lol:

mvg John
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Laat Marleine eerst maar even antwoord geven, het is al een week geleden dat ze met haar vragen op de proppen kwam, maar tot op heden nog geen reactie van haar gehad.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik ben dus marleine en een studente en ben bezig met een projekt speciaal gericht op mensen die veel op water en de zee te vinden zijn dus jullie
Al 8 dagen geleden en nog hebben we geen antwoord of zelfs maar een bevestiging van de reacties gekregen.
Daar zit iedereen zijn twee vingers blauw voor te tikken, wel een leuke bezigheid met amusante verhalen, maar toch....
Ik had iets meer verwacht van een Groningse studente.
All the best
Jos


Plaats reactie