Pauwgracht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Marchel

Pauwgracht

Bericht door Marchel »

Volgende bericht stond vandaag in Lloyd's List:

London, Nov 11 -- A press report, dated today, states: The collapse of a bulkhead in the hold of general cargo Pauwgracht (5974 gt, built 1986) has led to a bustle of activity at the Port Lincoln wharf. Local stevedores have had to unload almost the entire 6000 tonne load of barley off the Dutch owned vessel while the internal structure is repaired. Once the repairs are inspected and approved by the Australian Maritime Safety Authority, all the barley will then have to be reloaded before the vessel can once again continue on its journey. The vessel was going to be carrying two different cargos in its hold that was divided into three separate compartments separated by bulkheads consisting of wooden planks. The plan was for the vessel to take on its load of barley at Port Giles before heading off to Bunbury, Western Australia to fill the vacant section of its hold with mineral sands. The barley was headed for Taiwan, while it would then continue to Japan to unload the sand. But shortly after leaving Port Giles, something went wrong and one of the bulkheads collapsed spilling the barley into the remaining empty hold meant for the sand. An AMSA spokesman said the authority was notified Nov 4 that the failure had occurred. The vessel's crew after consulting with head office decided to dock at Port Lincoln to assess the situation and shortly thereafter the vessel was inspected by AMSA. The barley was this week being unloaded by a gang of 10 stevedores and six semi-trailers and this weekend work should begin on the repair of the bulkhead. The grain will be cleaned to remove any debris such as splinters before being reloaded, so the vessel and its 12 multi-national crew can once again continue their journey. Captain Josef van Zadel said now that the spilled grain was being cleared from the damaged area, the crew hoped to determine the cause of the collapse. Pauwgracht will leave next week. (Note -- Pauwgracht sailed Port Giles Oct 31 for Bunbury.)

Gr. Marchel

Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Hoi Ronny.

Als je de tijd hebt, zou je het dan kunnen vertalen, want ik snap er weer geen ene bal van.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ronny, we hadden het er onlangs nog over...
Graanschotten op de Pauwgracht.
Ik heb ook iets met Port Lincoln, zoals bekend.
Een recente foto van mijn oude vriendin met haar husband in Port Lincoln.


Afbeelding

En de Gouwe Ouwe Pauw in de sluis met Ronny op de bak.

Afbeelding

All the best
Jos
ronny

Bericht door ronny »

hierbij dan de vrije vertaling,hoop dat het zo ook voor andere te lezen is eventueele fouten in de vertalling(jammer dan)

London-,11 nov
In een persbericht van vandaag wordt bericht:
Het omvallen van een graanschot aan boord van het multi purpes schip Pauwgracht heeft tot verhoogt activiteiten geleid in de haven van Port-Lincoln.
De stuwadoors moesten bijna de totale 6000 ton tarwe lossen zodat de binnen structuur van het schip gerepareerd kon worden.
Als het schip is geïnspecteerd en goed bevonden door AMSA moet de gehele lading tarwe weer geladen worden zodat het schip zijn reis weer kan voortzetten.
Het schip was gepland voor twee verschillende ladingen,dat daardoor verdeeld was in 3 gesepareerde ladingruimen door middel van graanschotten die uit planken bestond (met stutten natuurlijk.)
De planning was om eerst in port giles de tarwe te laden en dan over te stomen naar bunbury om de mineraal zand te laden.
De tarwe was bestemd voor tawain en het zand voor japan.
Kort na vertrek uit port giles,iets ging verkeerd en een graanschot viel naar beneden en de tarwe ging over in het lege ruim gedeelte wat voor het zand was bestemd.
De AMSA was op 4 nov op de hoogte gesteld van dit ongeluk.
Na overleg met het hoofdkantoor is besloten om te dokken in port-lincoln.
Deze week is de tarwe gelost met 10 man en 6 semi-trailers en dit weekend de werkzaamheden aan het graanschot zullen een aanvang nemen.
De tarwe zal schoon gemaakt worden voordat het weer geladen kan worden,zodat het schip zijn reis kan vervolgen.
Nu de tarwe is gelost kan de bemanning bekijken waarom het graanschot naar beneden gevallen is zei de kapt.
De pauwgracht zal in de loop van volgende week zijn reis gaan vervolgen
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Hoi Ronny.

Bedankt voor de vertaling, klasse man.
Heb je zelf een idee, hoe dit gebeurt kan zijn, want ik denk dat je zelf ook een beetje aan het gissen bent.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
ronny

Bericht door ronny »

Ik denk dat ik wel een idee heb,maar daar moet ik een tekening voor maken en dat doe ik ook wel maar niet nu.
Het bovenschot zal wel naar beneden gestuiterd zijn,maar om dat uit te leggen moet je het syssteem van opbouw kennen en daarom moet je er een tekening bij hebben.
Ik heb dat graanschot in mijn kop zitten heb er al zoveel moeten zetten,maar jullie niet zodoende.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Ronny,
De Pauw ligt hier te wachten wij kwamen het ijs uit met de otso en hij ging er in, dus ze lagen te wachten op otso.
Graanschot zal wel met de borging van de kingbeam in de zijden te maken hebben denk je niet?
gr @rie
@rie

Bericht door @rie »

Sorry vergeten in te loggen.
gr @rie
ronny

Bericht door ronny »

Hoi @rie.

ik weet het bijna zeker dat dat gescheurd zal zijn,maar blijft nog de vraag hoe zit het met de sjoringen die je op het bovenschot zet????????
@rie

Bericht door @rie »

Ronny,
Na de Paleis kwam ik op de Barentz met kap van D, daar waren de graan schotten ook om gedonderd en dat vonden ze vreemd ze hadden de pillars wel vast gelast (die ronde) maar er stond geen draad op. niemand daar had ooit eerder een schot gezet. Wij hebben op de levant 'snachts 3 schotten moeten zetten en hebben er een nieuw woord aan overgehouden
schotverdomme!!
gr @rie


Plaats reactie