Pauwgracht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jaco,
Als je met een gezelschap ouwes bij Spliet bij elkaar bent weten ze toch wel dat het over de Pauw gaat?
Anders kunnen ze beter thuis blijven en naar Kombuispraat kijken :lol:
Maar hoe gaat het op de nieuwere schepen, moet je daar ook nog graanschotten zetten?
Ik zat met mijn oren te klapperen toen ik na het bezoek aan de Erasmus met Ronny nog even de wal op geweest ben en nog even over het leven in het algemeen en over het leven van een stuurman bij Spliet in het bijzonder heb zitten babbelen in diverse horecabedrijven in Schiedam.
Maar ik heb altijd op "selftrimming" bulkfietsen gevaren met graan en ook op de pakjesschepen later nooit schotten hoeven te zetten, dus mijn kennis van graanschotten is iets wat ik 43 jaar geleden uit dat dikke boek blauwe boek heb geleerd.
De naam ben ik kwijt, alleen de naam van det dikke Scheepsbouwboek van Gugelot heb ik onthouden.
Als er een vriendin van mijn zus op bezoek kwam zat ik aan de tafel met dat boek en klapte die mooie scheepstekeningen open en deed dan net of ik er iets van begreep.
Ook een manier om een vrouwtje te versieren.
Mijn zus was op deze manier al diverse vriendinnen kwijtgeraakt.
Raakte deze verkering uit, dan was ze ook meteen de vriendin kwijt.
Maar ik dwaal weer eens af.
Het is tenslotte weekend en ik kan uitslapen.
All the best
Jos

ronny

Bericht door ronny »

Hoi Jaco.

dat is een minder verhaal.
maar heb dit al eens mee gemaakt op de betaafgracht toen kwam de kingbiem bijna naar beneden onder de reis.
hebben ze behoorlijk wat werk.
ik weet niet welke biems het was maar dan hebben ze ook gelijk een lek in de zijtank of was de scheur niet door getrokken.
mocht dat wel zo zijn mag je hopen dat ze zich aan de bunker voorschriften gehouden hebben op p-schepen,je weet wel wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Bericht door Jaco »

Jos:niemand wist over welk schip het ging.
Iedereen is al even thuis. En op de vloot wordt niet zoveel geroddeld :shock: :lol:

Begreep dat de Quarantaine een week koste.
Het lossen heeft even geduurd. En dan weer laden

Na lossing moet het schip weer schoon zijn net als voor de belading.
Dus weer vreselijk veel werk.
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Bericht door Jaco »

ZEER intelligente mannen daar aan boord.

De Stuurboord en BB tussen dekken moeten gemerkt worden.
Nummers OK, maar SB en BB lijkt mij overbodig...............
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
maarten

pauwgracht

Bericht door maarten »

beste @rie,
weet niet over welke reis het gaat van de barends maar dat dat voorschot regelmatig het leven liet was dan ook niet de eerste keer,denk dat amsterdam dat ook wel wist,gezien de inclomplete houtvoorraad.
regelmatig werd dat eenstukje plywood er tussen compleet gemaakt.
Bij mij ging het dus fout op een reis naar laguira-venezuela.
groeten Maarten
@rie

Bericht door @rie »

Hoi Maarten,
Bij ons was het hout wel compleet, er waren geen draden opgezet. was een lading graan geladen in antwerpen voor peurto cabello. was augustus '97.
gr @rie
ST-er

Bericht door ST-er »

een van de dingen waar ik blij om ben dat ik dat nooit meer hoef te doen...maar die b bootjes hadden hun charme wel...

mark


Plaats reactie