reisje langs de Rijn...

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Oebele

reisje langs de Rijn...

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

ben net terug van een rijnreis die ik met onze school gemaakt heb.
was een hele mooie week, we zijn ook veel mooie schepen tegengekomen vooral die kruiplijners.
zelf zaten we op een riviercruiser van 91 meter. we mochten ook ff sturen maar dit was wel heel vreemd omdat zoals bij de meeste riviercruisers de stuurhut voorop stond. apart idee dat er nog een goede 85 meter achter je zit in plaats van voor je!
vrijdag was er dichte mist op de rijn en zijn er ook verschillende aanvaringen geweest.
ik zal ff aan Jos vragen of ie een paar fotos van de reis in dit onderwerp wil planten!
dus iedereen die nog meer fotos heeft van de rijn en de omgeving en de kruiplijners e.d kan die hier posten!
zou wel handig zijn want ik heb nog een paar fotos nodig voor mijn verslag :wink: alvast hartelijk bedankt!

de mazzl kabeljauw :!:

Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Kabeljauwtje,
Leuk voor je met de hele school. gezellie hoor. Het lijkt mij een goed idee om het verslag wat je voor school moet maken ook aan ons te laten lezen.

Misschien? :wink:
Gr. Adrie
Oebele

verslag

Bericht door Oebele »

Ha Adrie!

als jullie het graag willen zal ik mijn verslag met plezier hier op het forum zetten. jullie moeten alleen nog ff een week of 2 a 3 geduld hebben.
ik heb ook nog een klein dagboekje leggen van mijn eerste zeereis dus misschien plant ik die hier ook nog wel ergens....

de mazzl kabeljauw
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier de mooie foto's van Kabeljauwtje.
All the best
Jos

Afbeelding

Afbeelding
Oebele

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

Jos, bedankt voor het plaatsen van de pics!
nu maar hopen dat er wat reacties op komen, en misschien nog wat fotos zodat ik die kan gebruiken voor mijn verslag natuurlijk! :wink:

de mazzl Kabeljauw
Danny

Bericht door Danny »

kabeljauwtje

zoek je alleen foto`s van kruiplijners of anders ook binnenvaartschepen ??

Gr
Danny
Oebele

Binnenvaart

Bericht door Oebele »

Hallo Danny,

ik ben blij dat je me de keus geeft, maar ik kies voor de binnenvaartschepen. maar als je fotos hebt van kruiplijners zijn ze natuurlijk ook welkom! :wink:

de mazzl Kabeljauwtje
Oebele

Thalassa

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

nog ff een vraagje van mij, hebben jullie toevallig ook nog fotos van de Thalassa? niet het zeilschip maar de coaster! :wink:
alvast bedankt voor de moeite!

de mazzl Kabeljauw
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo kabeljauwje,
Ik heb een Thalassa uit 1991 (een blauwe kruiper) en eentje uit 1999, die mooi groen is en meer op een echte kuster lijkt in de aanbieding.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ook hier zijn diverse reacties de mist ingegaan, maar over 100 jaar lult niemand er meer over.
All the best
Jos

Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie