Piraterij

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Piraterij

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Tja, en toen liepen ze tegen de lamp.
Da's ook dom zeg, als de lampen ZOOoooo laag hangen dan kan je d'r toch omheen lopen :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

belgonaut

Re: Piraterij

Bericht door belgonaut »

Ahoy,
Is altijd piraat geweest.
Nooit lampenist.
Grts, Belgonaut.
hamerhaai
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 dec 2010 15:00

Re: Piraterij

Bericht door hamerhaai »

Ik had vroeger een vriendinnetje in Puerto Barrios,die had het altijd over (ay ay pirates),
weet nog steeds niet wat ze hiermee bedoelde,
Misschien wel pirates of the quatemala

groeten uit een nat Eemnes
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Piraterij

Bericht door lp »

weet nog steeds niet wat ze hiermee bedoelde
:lol: Dit misschien :?:

http://youtu.be/kIs0S77RLk8
quo vadis
ed24
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 jan 2011 13:04

Re: Piraterij

Bericht door ed24 »

Beste leden van NAUTILUS INTERNATIONAL,

Wij hebben uw hulp nodig en doen derhalve een dringende oproep aan u!

Al jarenlang strijdt Nautilus samen met andere belanghebbenden in de zeevaart voor het mogelijk maken van gewapende private beveiliging aan boord van Nederlandse zeeschepen.

Alle andere Europese naties met zeevaartbelangen in de Somalische regio hebben private beveiliging de afgelopen jaren al mogelijk gemaakt. Alleen Nederland heeft het nog steeds niet geregeld, zodat u daar waar bescherming door een VPD marine team niet opportuun is, of onbeveiligd dan wel illegaal beveiligd langs de piraten dient te laveren. Tevens zorgt e.e.a. ervoor dat de NL-vlag in een slechte concurrentiepositie verkeert en opdrachten worden mislopen waardoor schepen worden uitgevlagd, wat weer ten kosten gaat van de banen van Nederlandse zeevarenden zoals u!

Het huidige kabinet zag dit in en heeft een wetsvoorstel in de maak om private beveiliging mogelijk te maken. Ook omdat VPD marine teams op kleine schepen niet geplaatst kunnen worden en de aanvraagtermijn van een VPD team voor de korte termijn handel te lang is.

Nu dit wetsvoorstel eindelijk dichtbij is kondigt de PvdA plotseling aan dat ze een motie in zullen dienen waarin zij aangeven dit wetsvoorstel af te zullen wijzen, zodat het wetsvoorstel geen Kamermeerderheid zal krijgen!

Dit betekent dat u en uw werkgever gedwongen worden om op schepen, waarvoor geen VPD mogelijk is, met een illegaal privaat team te moeten varen! En als uw werkgever wél legaal met een privaat team wil varen, zal hij moeten uitvlaggen! Dat is de wereld op zijn kop!

Wij roepen u daarom op de politiek te laten weten dat u dit niet pikt!


Stuurt u ons aub (als u zelf niet in deze gevaarlijke gebieden vaart doe het dan voor uw zeevarende collega) voor 15 april 2014 een email (infonl@nautilusint.org) waarin u aangeeft vóór private beveiligers te zijn naast de reeds bestaande optie van VPD’s zijn. Wij zullen dan alle emails verzamelen en als petitie aanbieden!



Wij rekenen op u allen! Alleen samen met u staan wij sterk!
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Piraterij

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik kan het opgegeven e mail addres niet openen, gaarne een ander.
NATUURLIJK BEN IK VÒÒR BEVEILIGING, anders uitvlaggen met behoud van nederlandse bemanning indien aanwezig.Mart Hoogedoorn ex cheng buitenlandse vlag schepen, geen gemekker.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Ton Winst
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2012 16:20
Locatie: Den Dungen

Re: Piraterij

Bericht door Ton Winst »

Ik heb direct de email verstuurt.
Weer een reden om nooit meer PVDA te stemmen!
wereld
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Piraterij

Bericht door wereld »

Het lijkt wel of een aantal partijen (o.a. gebroken geweertjes, waneer was dat ook weer!) helemaal vergeten dat wij van oudsher een zeevarende natie zijn en daarbij ook voor onze belangen willen opkomen. Andere landen begrijpen dit beter, zelfs Belgie enz., en onze politici ( veilig in DenHaag) niet.
Dit is dan weer goed nieuws voor de plannenmakers die weer willen kapen. Ik hoop dat ministers Hennes haar poot stijf houd!. Mijn zegen heeft ze.
http://varen.familiestart.nl/ Van lichtmatroos tot scheepswerktuigkundige

Hans Slot
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Piraterij

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Weer een reden om nooit meer PVDA te stemmen!
Zijn dit de zelfde PvdA klanten die tegenwoordig kompleet vergeten wie " Minister Drees" was en het mes zwaar in de ouden van dagen voorzieningen, bejaarden tehuizen, bejaarden regelgeving etc. etc. zetten???? :evil:
Begrijp ik dat goed op afstand. :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Piraterij

Bericht door Chr.Vr. »

Hr. H.vH.
Ik wil hier geen pol.debat van maken, maar hoe veel mensen zijn er niet die wel eens wat vergeten, b.v,b, de bewuste vraag van de ambtenaar burgelijke stand , waar altijd netjes " ja " wordt op geantwoord, en later voor wat anders kiezen .
m.v.g.t.
Chr.Vr,


Plaats reactie