Ship Simulator

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Elstoplo
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:22
Locatie: Santpoort-Noord

Re: Ship Simulator

Bericht door Elstoplo »

MennoJan,

Heel fijn dat je reageert op mijn vraag.
Echter ik ben er nog niet uit, kan jij beschrijven hoe ik een bepaalde functie moet toewijzen.
Als er één goed is gaan alle anderen waarschijnlijk op dezelfde wijze.

Alvast dank voor je reactie.
Elstoplo
Vult u rustig aan!

Mennojan

Re: Ship Simulator

Bericht door Mennojan »

Hoi Elstoplo,

Heb je SS08 of SSE, want dan maak ik er wat plaatjes van :)
Mennojan

Re: Ship Simulator

Bericht door Mennojan »

Anyway, via het opties menu kom je in het bedieningsmenu. Je selecteert een functie, bijvoorbeeld 'boegschroef naar bakboord' en vervolgens klik je op input 1 of input 2. Als diegene die je geselecteerd van kleur is veranderd, druk je een knop in op je control unit.

Afbeelding

Bovenstaande is van SSE. SS08 werkt ongeveer hetzelfde maar daar moet je dubbel klikken op de functie die je toe wil wijzen.

Mocht het roer of de regulateur langzaam uit z'n eigen veranderen in het spel, dan moet je control unit gekalibreerd worden. Probeer het eerst eens zo, anders laat je het maar weten :)

Ikzelf heb geen control unit omdat ik voornamelijk met de ASD sleepboot vaar. Ik heb 2 joysticks, iedere Schottel heeft z'n eigen joystick waardoor het scheepje net zo fantastisch manoeuvreert als een echte ASD sleepboot :)
Gebruikersavatar
Elstoplo
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:22
Locatie: Santpoort-Noord

Re: Ship Simulator

Bericht door Elstoplo »

MennoJan,

Ik heb de SSE versie, fijn dat je dit wilt doen.
Veel dank hiervoor.
Vult u rustig aan!
Gebruikersavatar
Elstoplo
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:22
Locatie: Santpoort-Noord

Re: Ship Simulator

Bericht door Elstoplo »

MennoJan,

Hier ben ik weer.
Ik denk dat het roer gekalibireerd moet worden. Want het loopt weg zal ik maar zeggen.
Vraag is: hoe doe ik dat?

Ik hoor het wel.
Vult u rustig aan!
Mennojan

Re: Ship Simulator

Bericht door Mennojan »

Onder Windows 7 ga je naar start - configuratie scherm - hardware en geluid - apparaten en printers weergeven. Vervolgens zou onder apparaten de ship control unit moeten staan.

Dan klik je er rechts op het icoontje van de ship control unit op en selecteer je 'spelbesturingenstellingen' (de bovenste) en vervolgens klik je op 'eigenschappen'. Er komt een nieuw menu tevoorschijn en links boven heb je een tabblad met instellingen met daaronder de optie om te kaliberen. Vervolgens doen wat het programma verteld en voila :)

Overigens als je 'precisiebesturing' of 'precisionsteering' (naar gelang welke taal je hebt gekozen) aan hebt gevinkt in het optie van menu reageert het roer en de telegraaf langzamer. Probeer het eens uit of je het prettiger vind om het aan of uit te hebben, als het uit staat reageert het wel sneller. Dit is een optie die je kan gebruiken als je alleen met een toetsenbord speelt, om de verkomen dat het roer gelijk aan boord word gelegt als je de toets indrukt.
Gebruikersavatar
Elstoplo
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:22
Locatie: Santpoort-Noord

Re: Ship Simulator

Bericht door Elstoplo »

MennoJan,

In mijn map zoals je aangeeft staat de Ship Console niet.
Wel een USB pad die het bleek te zijn en heb ik de handelingen uitgevoerd.
Ga nu kijken of het resultaat heeft.

Helaas het lukt mij helemaal niet, ik word er radeloos van. Er is ook nergens iets te vinden via Google die je verder kan brengen. Jij bent mijn houvast dus als je wilt graag nog eens reactie.

Overigens, ben je met verlof of zit je op zee?

Groet,
Jan
Vult u rustig aan!
Mennojan

Re: Ship Simulator

Bericht door Mennojan »

Hoi Jan,

Ik ben vanochtend naar boord gegaan voor een aflos reisje van een paar dagen. Liggen nu in Vlaardingen, misschien dat ik vanavond nog naar een ander schip moet maar dat zoeken ze op kantoor maar uit :) Ik heb alleen mn iPad meegenomen naar boord, en het zoeken naar een specifieks iets op internet gaat niet zo makkelijk.

Volgende week kom ik weer 1 of 2 dagen thuis en dan vlieg ik door naar Maleisië voor een reisje naar Montevideo in Uruguay.

Op het forum van shipsim.com kunnen de moderatoren (waar ik normaal gesproken ook eentje van ben) je op dit moment beter helpen dan ik aan boord. Alhoewel het geen officieel VSTEP product is, word je daar ook gewoon geholpen :)

Succes!
Gebruikersavatar
Elstoplo
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:22
Locatie: Santpoort-Noord

Re: Ship Simulator

Bericht door Elstoplo »

Dank je MennoJan en een goede vaart / vlucht toegewenst.
Vult u rustig aan!


Plaats reactie