Spliethoff
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Spliethoff
Bij OPSPORING VERZOCHT is iemand op zoek naar een officier met de voornaam Jan die met AALSMEERGRACHT, LEVANTGRACHT of KAAPGRACHT tussen 24 januari en 5 februari 1994 in de haven Kotka is geweest.
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
Re: Spliethoff
Benieuwd wanneer deze schepen in de vaart gaan komen, als dat al gaat gebeuren, aangezien de werf in juli failliet gegaan is.Jancorjoh schreef: ↑14 mar 2017 19:47 Spliethoff heeft een nieuwe R-serie besteld.
http://www.spliethoff.com/media/1979/20 ... r-type.pdf
Gr.John
https://fairplay.ihs.com/ship-construct ... d-bankrupt
Re: Spliethoff
Schuttevaer weet te melden dat Spliethoff 5 schepen uit de failliete boedel van Hansa Heavy Lift heeft overgenomen.
Spliethoff bevestigt aankoop vijf schepen Hansa Heavy Lift
AMSTERDAM [update] 22 januari 2019, 12:00
De Spliethoff Group heeft vijf zware-ladingschepen overgenomen uit het faillissement van het Duitse Hansa Heavy Lift (HHL). Dat heeft een woordvoerster van het bedrijf bevestigd tegenover Schuttevaer. Een zogeheten H-schip uit de vloot van Spliethoff, vergelijkbaar met de vier aangekochte schepen. (Foto Spliethoff Group)
Het gaat om de Humbergracht (ex HHL Tyne), 12.750 dwt, gecombineerde kraancapaciteit 300 ton, de Heerengracht (ex HHL Amur) en Houtmangracht (ex HHL Mississippi), beide 12.750 dwt met een kraancapaciteit van 360 ton, de Prinsengracht (ex HHL New York) 20.100 dwt met een gecombineerde kraancapaciteit van 800 ton en de Hudsongracht (ex HHL Elbe) van 12.709 dwt en 300 ton kraancapaciteit. Alle schepen worden omgevlagd naar de Nederlandse vlag.
Spliethoff bevestigt aankoop vijf schepen Hansa Heavy Lift
AMSTERDAM [update] 22 januari 2019, 12:00
De Spliethoff Group heeft vijf zware-ladingschepen overgenomen uit het faillissement van het Duitse Hansa Heavy Lift (HHL). Dat heeft een woordvoerster van het bedrijf bevestigd tegenover Schuttevaer. Een zogeheten H-schip uit de vloot van Spliethoff, vergelijkbaar met de vier aangekochte schepen. (Foto Spliethoff Group)
Het gaat om de Humbergracht (ex HHL Tyne), 12.750 dwt, gecombineerde kraancapaciteit 300 ton, de Heerengracht (ex HHL Amur) en Houtmangracht (ex HHL Mississippi), beide 12.750 dwt met een kraancapaciteit van 360 ton, de Prinsengracht (ex HHL New York) 20.100 dwt met een gecombineerde kraancapaciteit van 800 ton en de Hudsongracht (ex HHL Elbe) van 12.709 dwt en 300 ton kraancapaciteit. Alle schepen worden omgevlagd naar de Nederlandse vlag.
Re: Spliethoff
Ben wat negatieven aan het scannen. Kwam een foto van de Ringgracht tegen. Ik denk vers van de werf; ze heeft nog geen kranen aan boord opgesteld staan.
Ze loopt IJmuiden binnen, Noordersluis.
Jaren 76 ?
Ze loopt IJmuiden binnen, Noordersluis.
Jaren 76 ?
- Bijlagen
-
- Foto J. Haver
- Ringgracht zonder kranen - fotocopyright J Haver.jpg (135.92 KiB) 4851 keer bekeken
Re: Spliethoff
Spliethoff signs contract with Mawei Shipyard for the newbuild of two DP2- B-type vessels
Spliethoff has recently signed a contract with Mawei Shipyard for the newbuild of two DP2- B-type vessels. The versatile characteristics of Spliethoff’s new B-Type make this vessel unique in the market. This state-of-the-art ship combines the intake of a multi-purpose vessel with a DP2, station-keeping ability of up to Bft 6, making it ideal for supplying large volumes and heavy cargo directly offshore. To obtain the fast, safe and efficient loading and discharge of pipes, both on and offshore, the vessel has a removable, automated, pipe-handling gantry crane installed.
The B-Type is also equipped with two Huisman 500 mt Heavy Lift Mast cranes, making her suitable for both heavy lift transportation and offshore installation. To fit in with Spliethoff’s continuous drive for greener operations, the vessel design is fuel-efficient and the propulsion and power generation systems are equipped with scrubbers and SCR systems.
With 12,500 mt deadweight, an open top notation, more than 2,875 m2 of cargo deck space and 5,700 m2 of total deck space, the intake of the B-Type is significantly higher than existing offshore supply vessels.
Spliethoff’s first two B-Type vessels are expected to be delivered in the autumn of 2021 – the year Spliethoff will be celebrating its centenary!
Source: Spliethoff
Spliethoff has recently signed a contract with Mawei Shipyard for the newbuild of two DP2- B-type vessels. The versatile characteristics of Spliethoff’s new B-Type make this vessel unique in the market. This state-of-the-art ship combines the intake of a multi-purpose vessel with a DP2, station-keeping ability of up to Bft 6, making it ideal for supplying large volumes and heavy cargo directly offshore. To obtain the fast, safe and efficient loading and discharge of pipes, both on and offshore, the vessel has a removable, automated, pipe-handling gantry crane installed.
The B-Type is also equipped with two Huisman 500 mt Heavy Lift Mast cranes, making her suitable for both heavy lift transportation and offshore installation. To fit in with Spliethoff’s continuous drive for greener operations, the vessel design is fuel-efficient and the propulsion and power generation systems are equipped with scrubbers and SCR systems.
With 12,500 mt deadweight, an open top notation, more than 2,875 m2 of cargo deck space and 5,700 m2 of total deck space, the intake of the B-Type is significantly higher than existing offshore supply vessels.
Spliethoff’s first two B-Type vessels are expected to be delivered in the autumn of 2021 – the year Spliethoff will be celebrating its centenary!
Source: Spliethoff
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Spliethoff
ELANDSGRACHT 1995 Gebouwd bij Merwede Shipyard - Hardinxveld Giessendam
Dwt 12754t
L.o.a. 136mtr
Br. 19mtr
+ + +
Dwt 12754t
L.o.a. 136mtr
Br. 19mtr
+ + +
Re: Spliethoff
Drie maal de Admiralengracht:
Jan van der Pluijm
groetenJan van der Pluijm