Spliethoff

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
@rie
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 okt 2004 12:05
Locatie: Spakenburg

Spliethoff

Bericht door @rie » 22 nov 2004 14:50

Wat ik gehoord heb is dat sevenstar nu volledig bij spliet is ingetrokken en dat het niet meer zelfstandig functioneerd, maar alleen via spliethoff
gr @rie

ronny
Berichten: 1955
Lid geworden op: 08 nov 2004 11:52

Bericht door ronny » 22 nov 2004 14:53

Daar heb je gelijk in @rie,maar het is een ander soort bedrijf net als biglift
En daar had hij het volgens mij over.
maar je hebt waarschijnlijk gelijk sevenstar is in handen van spliet.
mijn welgemeende excuses voor deze foute voorlichting :oops:

@rie
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 okt 2004 12:05
Locatie: Spakenburg

Bericht door @rie » 22 nov 2004 15:05

Dat is natuurlijk waar ronny het blijven aparte bedrijven, al denk ik dat sevenstar op den duur niet meer dan alleen een departement zal zijn
gr @rie :wink:

Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Bericht door Jaco » 23 nov 2004 11:58

@rie schreef:16 nov: Ik heb er ook geen foto van helaas. Wel grappig dat we binnenkort weer een schip met die naam krijgen voor Transfennica.
gr @rie
Hoe kom je daar nou aan, @rie
Wordt dat geen PaperGracht, TransGracht of FennicaGracht?????
Zijn de namen al bekend voordat het staal besteld is ???
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!

@rie
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 okt 2004 12:05
Locatie: Spakenburg

Bericht door @rie » 23 nov 2004 23:36

Hoi Jaco,
wat ik gehoord heb van TD gaan de twee schepen woodca en pulpca heten.
gr @rie

Ragnar
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Woestijn

Bericht door Ragnar » 02 dec 2004 18:26

M/V "HAPPY RANGER"

ronny
Berichten: 1955
Lid geworden op: 08 nov 2004 11:52

Bericht door ronny » 02 dec 2004 18:29

Kijk over lelijke schepen gesproken.

alle verhoudingen zijn aardig zoek op deze grafjammers.maar werkschepen zijn het wel.
De fout is dat spliet ze voor alles inzet en doordat ze veel havylifts doen en vervoeren zijn de luiken niet zo goed waterdicht waar ze dan altijd extra aandacht aan moeten besteden als ze bv papier gaan laden.
lelijk zijn ze.

ketelbinkje
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 aug 2004 18:05
Locatie: Bunschoten - Spakenburg

Bericht door ketelbinkje » 02 dec 2004 20:53

Geweldige foto's Ragnar ! Ik hoop toch in de toekomst op een Happy te komen varen, zou ik echt happy van worden :D :D :D

Ik vind het schitterende schepen, dat flatgebouw achterop en die kleur :P heb wel gehoord dat het rammelbakken zijn, maar ja...

...denk dat nu veel mensen denken dat ik gek ben geworden :shock: vooral Ronny :wink:

mvg John

ronny
Berichten: 1955
Lid geworden op: 08 nov 2004 11:52

Bericht door ronny » 02 dec 2004 21:37

Ben niets anders van jou gewent ketel.
Als jij je daar happy by voelt,wie ben ik dan om dat voor jou te verpesten.
en we houden het maar op prettig gestoord.

Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 30090
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 02 dec 2004 21:56

Hallo ketel, die scharrelbakken met dat rare flatgebouw achterop zijn wel GEEL hoor!
Afgelopen zaterdag was BRUIN de mooiste kleur van de wereld.
Ik neem aan dat er een lift in de flat zit. En uit je tuig rammelen tijdens de vaart..
All the best
Jos
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

Jancorjoh
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Voor de Spliethoff liefhebbers

Bericht door Jancorjoh » 03 dec 2004 13:57

Ik zie buitenboord hier en daar wat plekken die bijgewerkt moeten worden
Daarom denkt Ketel natuurlijk dat hij bruin is.

Gr.John

ronny
Berichten: 1955
Lid geworden op: 08 nov 2004 11:52

Bericht door ronny » 03 dec 2004 14:03

Hoi ragnar.

Ik denk dat je de tra-schepen bedoelt,die net zijn over genomen en nu ook bemand worden door spliet de tramper, traveler en tracer.
Deze zijn inderdaad mooiere schepen en prettig om op te varen wat ik zo al in de wandelgangen hoor.
Ik zelf hoop nog een reisje op een tra schip te maken,lief kleine scheepjes zijn het.

Afbeelding

ha,- was er nog eentje vergeten de transporter.

Ragnar
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Woestijn

Bericht door Ragnar » 03 dec 2004 14:16

Hallo Ronny,


Ja dat type bedoel ik inderdaad. Hier heb ik nog wat foto's voor je van de Tramper http://www.cargoshipphotos.com/images/tramper/

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3035
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass » 03 dec 2004 14:48

Laat ze maar zeuren Ketelbink. Geel is tenslotte gewoon héél lichtbruin.

En dat zware lading gebeuren is gewoon één van de mooiste onderdelen van het vak. Een regelrecht uitdaging aan al je vermogens.

Groetjes,
Bert de Boer

Gebruikersavatar
Oebele
Berichten: 641
Lid geworden op: 20 sep 2004 18:19
Locatie: Harlingen
Contacteer:

Heavylift

Bericht door Oebele » 03 dec 2004 15:11

Ha mensen!

ik ben het ook helemaal met Ketel eens.
het zijn natuurlijk niet de mooiste schepen maar het lijkt me wel wat, dat zwarelading gebeuren.
en die schepen zijn ook erg groot, en daar heb ik helemaal geen problemen mee! :wink:
ik zou ook wel bij Smit-international willen varen, maar hebben jullie het laatste nieuws al gehoord? :


Piraten openen het vuur op Rotterdamse zeesleper!



Door Alexander Bakker


Rotterdam - Het is een rustige avond, vroeg donker, goed zicht en nauwelijks golfslag. De zeesleper SmitWijs London, met het boorplatform Ocean Sovereign op sleep, ploegt met een snelheid van 7,5 knopen door het noordelijk deel van de Straat van Malakka.

In de omgeving dobberen wat vissersboten, zien de twee uitkijken op de brug van de Rotterdamse sleper.

De brug van de SmitWijs London is die avond, nu vier weken geleden, dubbel bemand. Zoals afgesproken. De sleep is vanuit Singapore op weg naar Bangladesh. De reis voert door de Straat van Malakka, één van de drukste zeestraten ter wereld. Het is een zeestraat met dubieuze reputatie: het is de speeltuin van piraten.

De bemanning is gewaarschuwd. Afgelopen maanden zijn in de Straat van Malakka diverse sleepboten overvallen. Er zijn zelfs berichten over een ontvoering van een sleepbootkapitein en zijn hoofdwerktuigkundige. De kapitein van de SmitWijs London weet van de gevaren die op de loer liggen.

Twee jaar geleden heeft hij voor de kust van Somalië, waar hij met twee collegaslepers met een grote sleep passeerde, de hulp van de Nederlandse marine ingeroepen. Kort daarvoor was een Engels schip door piraten geënterd.

Aan boord van zowel de zeesleper als het boorplatform is de bemanning bedacht op piraten. Zij weten zich een gemakkelijke prooi. Met hun lage snelheid zijn zij een eenvoudig doelwit. De sleper heeft als extra nadeel het lage scheepsdek, waarop piraten simpel vanuit hun kleine bootjes kunnen overstappen. Preventief branden op het dek van de SmitWijs London alle lampen. Extra schijnwerpers beschijnen vanaf het voordek de zee. Zowel aan bakboord als aan stuurboord staan brandspuiten klaar om eventuele indringers te verdrijven. Om ongeveer zeven uur plaatselijke tijd 'bliept' op de radar een naderend schip, op twee mijl afstand aan bakboordzijde. Vanaf de brug is het niet te zien. De sleep bevindt zich op dat moment ter hoogte van Atjeh, in het noordelijk deel van Sumatra. Na een half uur toont de radar het contact op één mijl afstand. De afstand tot de SmitWijs London wordt dan snel kleiner.


Groot alarm
Als de gewaarschuwde kapitein op de brug verschijnt is het andere schip ook met het blote oog te zien. Het stevent recht op de sleper af. Er wordt groot alarm geslagen.

Gevangen in de schijnwerpers van de SmitWijs London blijkt het te gaan om een ongeveer elf meter lang houten vissersschip. Als de afstand tot de sleper minder dan 250 meter is openen de opvarenden van het scheepje het vuur. De SmitWijs London wijkt uit naar stuurboord, waarop de belagers recht achter het schip komen.

Er wordt gericht geschoten, blijkt later als de schade wordt opgenomen. De piraten hebben het gemunt op de schijnwerpers, de radar en de 'witte bol' waarin zich de antenne van de satellietradio bevindt. Aan boord van de sleper wordt het vuur van de piraten beantwoord met vuurpijlen. Via de radio wordt het noodsignaal 'may day' uitgezonden. Ook vanaf het boorplatform klinkt dat radiobericht.

Aan boord van de SmitWijs London is het nog net geen 'vrouwen en kinderen eerst'. Het vuur van de piraten wordt zelfs zo hevig, dat van enige tegenactie geen sprake kan zijn. Iedereen zoekt een veilig heenkomen. De piraten gebruiken automatische wapens. Aan de hand van de gevonden kogels wordt later vastgesteld dat wapens van het type AK-47 zijn gebruikt. Als de piraten op enkele tientallen meters afstand zijn, wijkt de sleper nogmaals hard naar stuurboord uit, met kort daarna een tegengestelde beweging. Beide schepen raken elkaar nog even midscheeps en daarna verdwijnen de piraten.

Als het geweervuur stopt durven de opvarenden van de SmitWijs London uit dekking te komen. Op de radar is zichtbaar hoe de piraten zich in een zuidelijke richting uit de voeten maken. De aanval heeft bijna een kwartier geduurd.

Als de piraten zijn verdwenen wordt over de radio contact gezocht met de SmitWijs London door een marineschip dat zich op acht mijl afstand blijkt te bevinden. Het schip meldt zich met de codenaam 'Caddy Lac', maar maakt niet zijn nationaliteit bekend. Er wordt verslag gedaan van het incident en alle gegevens van de piraten, hun koers, snelheid en positie worden doorgegeven. De ontvangst van de gegevens wordt bevestigd, maar het marineschip onderneemt geen verdere actie.

Aan boord van de SmitWijs London wordt dan de schade opgenomen. Die is aanzienlijk. Eén van de radars, de satellietontvanger, diverse lampen en schijnwerpers en drie ramen op de brug zijn kapotgeschoten. Op de opbouw van de sleper worden zeker 23 kogelinslagen geteld. Eén kogel heeft zelfs de buitenwand van de hut van de radio-officier doorboord en wordt later uit de betimmering gepeuterd. Op de brug zelf zijn enkele instrumenten door kogels beschadigd. Op de mast zijn veel kabels van antennes en verlichting door kogels beschadigd.

De kapitein van de sleper zet een paar dagen later, na gesprekken met zijn bemanningsleden en met de opvarenden van het boorplatform, de gebeurtenissen op papier. Hij herinnert zich radiocontact met een Maleisisch marineschip op de ochtend van de aanval. Door de opvarenden van het marineschip werd geïnformeerd naar details van sleper, sleep en bestemming. Diezelfde middag heeft de kapitein vanaf de brug op een afstand van ongeveer vier mijl aan stuurboord een fregat met de sleep zien opvaren.

Ver achter de SmitWijs London heeft die middag ook het boorplatform Ocean Sovereign 'bezoek' gehad. Gedurende een minuut of tien heeft een vissersboot op enkele honderden meters achter het platform gevaren. Uit verklaringen van de bemanning maakt de sleepbootkapitein op dat het ging om eenzelfde soort boot als waarmee de aanval is uitgevoerd. Die middag heeft de sleper nog een paar maal koers bijgesteld om vissersschepen te ontwijken. Bemanningsleden van de Ocean Sovereign verklaren later dat ook zij, tijdens de aanval op de sleepboot, vanaf een vissersschip zijn beschoten.

Het gedrag van de marineschepen op de dag van de aanval bevreemdt de sleepbootkapitein met terugwerkende kracht. Bijvoorbeeld omdat geen actie werd ondernomen toen de piraten op de vlucht waren geslagen. ,,Ik wil uit deze zaken geen harde conclusies trekken,'' schrijft de kapitein in zijn verslag, ,,maar het vermoeden rijst bij mij dat de Caddy Lac een Indonesisch marineschip was dat met de piraten onder één hoedje speelde.''




maar ach, een echte zeeman duikt niet weg voor een piraat, toch? :wink:

de mazzl Kabeljauw!

p.s meer nieuws is ook te lezen op mijn site:
www.websitemaker.kennisnet.nl/oebelemaritiem
www.oebel.waarbenjij.nu
Ajua en tabee, ergens in oktober weer naar zee!

ronny
Berichten: 1955
Lid geworden op: 08 nov 2004 11:52

Bericht door ronny » 03 dec 2004 15:17

Hoi Kabeljouw.

Kijk eerst even bij piraten en dan zag je het onederwerp over de sl.b. smw london al staan gepost door ruud. :)
mooi dat je er aandacht aan besteed maar zet het de volgende keer even bij piraten.
maar ga vooral zo door mooie aanstormend talent. :lol:

en ook ik wil wel op de tra schepen varen maar niet op de happy,en dit heeft niets met de groote te maken maar meer met de uitruisting van de schepen en handelbaar heid van het schip zelf.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten