Spliethoff

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Marcel

Re: Spliethoff

Bericht door Marcel »

Hallo,

De Ankergracht afgelopen zaterdag onderweg naar de Volendamkade , even een paar jachten lossen.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes , Marcel

BasEos

Re: Spliethoff

Bericht door BasEos »

Wat is het stil op het spliethoff topic...
Zo we zijn weer aanboord, na 3 s-types (Sampo en spui) een keer wat anders namelijk de dolfijngracht. Liggen bij kuantan achter 2 spijkers naast collega's van de diamantgracht en danzigergracht te wachten totdat het project weer van start gaat: pijpen leveren aan de enorme pijpenlegger "Castorone" maar zoals het nu lijkt blijven nog wel een week of 2 hier liggen

Fotootje volgt nog
Moi
Gebruikersavatar
hgb1967
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 okt 2008 23:37
Locatie: Terwolde
Contacteer:

Re: Spliethoff

Bericht door hgb1967 »

Op het sloopstrand gezet PRINSENGRACHT 07-01-2015
Hans

Net als mensen willen katten wel eens tegen de muren opvliegen. Het verschil is dat zij dat ook kunnen.
Bert (R.I.P.)

Re: Spliethoff

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Afbeelding

Aankomst "SLOTERGRACHT" vanmorgen in de Eemshaven , komende van Rauma (Finland).

Bert.Romeling.
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Spliethoff

Bericht door Meestertje »

Erasmusgracht 12-01-2015
Bijlagen
erasmusgracht-12jan2015.jpg
erasmusgracht-12jan2015.jpg (284.07 KiB) 7318 keer bekeken
Jancorjoh
Berichten: 790
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Spliethoff

Bericht door Jancorjoh »

Een ex-Spliethoff schip in zwaar weer.

https://www.youtube.com/watch?v=T6vzsY_nML8

Gr.John
Jos Komen (R.I.P)

Re: Spliethoff

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mooi filmpje, dit is de ex-Paleisgracht (1985).
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Spliethoff

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Een ex-Spliethoff schip in zwaar weer.
Ik tik hier eventjes " dubbelop en eens zo dik" aan de pet voor die jongens in die Ijslandse Helicopter die daar "eventjes" iemand op een draagbaar van rollebollende boot afpikten............die gozer die aan dat touwtje naar beneden ging heeft waarschijnlijk R.V.S. kloten! :oops:
Voor mij is dit meer dan " een mooi filmpje".......mede door het feit dat ik veel in slecht weer IN helicopters heb gezeten, zowel in de Arctic, de Canadese Oostkust als Golf van Mexico en 2 -twee- maal een noodlanding met zo'n koffiemolen mee heb gemaakt :oops: EN......nu zo'n kleine 12-13 jaar geleden eens bezig was op een bijzonder mooie zomerse dag om het e.e.a. te bekoekeloeren op een Tanker die hier in de Bedford Basin lag. Ik was samen met de Superintendent en terwijl wij een beetje over dat dek liepen rond te sporten in de zonneschijn waren er 2 helicopters van de Canadese Marine bezig met een ogenschijnlijk spelletje van " dan gooi IK een pop in het water en ga dan JIJ de pop weer oppikken" :lol:
Ik had daar flink kommentaar op betreffende het " in de plomp gooien van zuur verdiende belasting centjes" etc. etc.

Die Superintendent zei het volgende:
" Van MIJ mogen ze blijven oefenen net zo lang als ze maar zin hebben EN tot ze "een ons wegen" ( of woorden van gelijke strekking!)......ALS ze je van een schip moeten pikken....laat staan als het slecht weer is.....DAN wil je dat die klanten goed weten wat ze wel of niet moeten doen......en DAT is mij overkomen"

Kijk dan ga je TOCH anders naar dat " belasting geld verspillen" kijken :oops:

Die jongens van de Amerikaanse Kustwacht gaan met slecht weer er op uit in hun helicopters naar een DOEL waarvan ze weten dat ze NIET genoeg brandtsof hebben om het te halen, laat staan om TERUG te komen! Ze " bunkeren" dan onderweg " in flight" uit een Hercules of zo.om in de lucht te blijven. Je zal maar op zo'n draagbaar liggen op zo'n oud Spliethof bootje :oops:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
RuudMal
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 okt 2008 20:09
Locatie: ede

Re: Spliethoff

Bericht door RuudMal »

Er is ook nog een filmpje gemaakt vanaf het schip.

https://www.youtube.com/watch?v=TQTYhgNwEz0

Gr
Ruud
matthijs
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2004 21:51
Locatie: schoonhoven

Re: Spliethoff

Bericht door matthijs »

Zo... dat is indrukwekkend, pfff tik aan de pet, petje af....
knap stukkie vakwerk, helemaal mee eens Harry laat maar oefenen.

Matthijs


Plaats reactie