Spliethoff

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Oebele

Bericht door Oebele »

Hallo Ronny,

ja ik zag het net onder piraterij.
mijn welgemeende excuus! :oops:

de mazzl, Kabeljauw

ronny

Bericht door ronny »

Hier kan natuurlijk na mijn beschijde mening geen zware lading boot tegen op.
maak maar even een stuwplanetje voor deze lading een veelzijdigheid aan lading mooi man , dat is varen zoals ik het graag zie en wil hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dit is maar een kleine greep uit de lading van die reis.
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Bericht door Jaco »

Als het dan 1 haven laden en 1 lossen is.......

Maar meestal niet......
"First In, Last Out" gaat hier ook meestal niet op........

En dan wordt het pas een ECHT stuwplan.
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
ronny

Bericht door ronny »

Hoi jaco.

dit was een saima reis een haven laden en 4 havens lossen.

lagos-bonny-onno-douala.
puzelen maar,ik vind dit de mooiste ladingen stuwplan en stabiliteid prachtig.
daarvoor ben ik stuurman geworden.
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Bericht door Jaco »

Zo'n reis naar CArib is nog wat anders.
Laden: Antwerpen, Bremen, Gdynia en Tees
Voor: MAtanzas, Trinidad, Maracaiba, Barranquilla, Puerto Cortes.....
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Oebele

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

zo'n stuwplan, is dat een tekening waarin staat hoe de lading word verdeeld ofzo? ik dacht altijd dat ze die alleen op containervaart gebruikte. ik meende dat ik dit op de Thalassa ook heb gezien maar ik vond het er allemaal behoorlijk moeilijk uitzien!
we waren toen papier en hout aan het laden in Rauma voor las palmas, tenerife en casablanca. 8)
ben toen in Kiel helaas van boord afgegaan omdat het erg slecht ging met mijn oma. dit vond ik natuurlijk erg jammer maar gelukkig ga ik volgend zomer gewoon weer mee en dan hoop ik natuurlijk wat langer!
dus wie kan mij uitleggen hoe zo'n stuwplan in elkaar steekt?

de mazzl Kabeljauw!
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Bericht door Jaco »

Is voor elk schip en lading een MUST

IS gewoon een plattegrand van de lading.
Een kaartje van het ruim.Kan iedereen zienhoe delading erin zit en vooralwaar hun lading zit.
Wordt ook aangegeven zaken als Partij nummer, TonnenSpeciale merken.
(Ontvangen, Laadhaven, Loshaven)

Zelfs voor een auto bootje heb ik wel eens een stuwplan moeten maken.
Welke auto staat waar. Kentekens opschrijven.
Maar ook nieuwe auto's: Merk, Type, Kleur
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Oebele

Bericht door Oebele »

Hallo Jaco,

bedankt voor je uitleg, ik begrijp het nu volgens mij al aardig.
sjonge jonge, een stuwplan maken voor zo'n autobootje,
dan had je zeker we A3 papier nodig of niet? :lol:

de mazzl Kabeljauw
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Bericht door Jaco »

Alle Maten schepen kunnen op een servetje..........

De schaal moet alleen worden aangepast...........
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Oebele

Bericht door Oebele »

Hallo Jaco,

daar heb je gelijk in maar zo'n carcarrier is niet een van de kleinere schepen toch? heb je daar zelf opgevaren of alleen maar een stuwplan van gemaakt?

de mazzl Kabeljauw


Plaats reactie