What Port???

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: What Port???

Bericht door Harry G. Hogeboom »

met die reusjes van Heusden kwam je vaak in kleine exotische haventjes waar een normale crudetanker niet kon komen
Tjaaa....zeiden "ze" vroegaah in mien tiet a/b van de "Reus van Heusden" in het pikheethok.....as je geen kapsones hebt en je hebt...... etc. etc. :lol:
Als ik het goed bekoekeloer dan hebben er een dikke 300 personen naar die fraaie palmboompies gekeek'n en er is tot nu toe niemand die er zelfs maar een gok op waagt -behalve John dan- en ik heb nota bene nog wel een -in mijn ogen duidelijke- hint weg gegeven :lol:
Maar het bewijst wederom mijn persoonlijke slagzin; " Gratis advies wordt nooit gewaardeerd" :mrgreen:
We salluh sien zei de blinde :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Jos Komen (R.I.P)

Re: What Port???

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een gokje...Port au Prince? :wink:
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: What Port???

Bericht door Henk van der Moolen »

We moeten Harry een beetje in de hoek drijven want anders lacht hij zich rot.
Dus ik doe een tactische gok op Las palmas
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Jos Komen (R.I.P)

Re: What Port???

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Of Punta Delgada? :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: What Port???

Bericht door Harry G. Hogeboom »

We moeten Harry een beetje in de hoek drijven
Tjaaa Henk "als je wilt drijven"...zeijuh ze vroegaah langs d'n Iessel in Salland....dan had je schaapherder moeten worden :lol:
Maar er komt wat leven in de brouwerij, jullie zitten in ieder geval op het juiste halfrond en Jossie komt aardig in de buurt, ik zou op de zeekaart moeten kijken als ik over juiste koersen en afstand zou willen praten, dus dat laat ik nog maar even over aan de stuurlieden. :lol:

PS.je. Ik kan er nog wel even bijzeggen dat Jos trouwens wel op de goeie -onder water-bergrug zit, maar wat te ver "Om de West" EN....ons aller Michieltje had er vroegaah een beetje een fuck up bij de hand :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: What Port???

Bericht door v+d »

Ik heb jaren schapen gedreven dus zal een poging wagen, Martinique?
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: What Port???

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dus zal een poging wagen, Martinique?
Nou Jan...dat schapen drijven is je kennelijk niet in de kouwe kleren gaan zitten. :lol: Ik zie dat we dik 600 koekeloerders hebben dus houden we het voor gezien en draaien we er maar een punt aan. Je zit net 2 eilandjes te laag met Martinique, maar een kniesoor die daar op let.Dit is de haveningang van Point a Pitre op Guadeloupe in pak weg 1978. In de verte kun je de toen haast gloednieuwe Bos&Kalis cuttersuction zuiger "Mark II" - gebouwd door van Rees- zien liggen die daar z'n rammelende en stinkende best doet om de befaamde keiharde o.a. "snee 9" weg te hakken.Al met al een bijzonder interessante belevenis voor ondergetekende en zeker met de wijsheid van achteraf zogezeid! Ik heb daar toen een mooi poossie in dit fraaie vakantie resort vertoefd om specifiek die Boka lieden wat in de peiling te houden gedurende de laatste " hij is NU toch nog onder garantie van de werf, we gaan d'r nog FF flink tegenaan" dagen. Baggerboeren hadden toendertijd ( en wellicht nog wel, maar hebben NU veeel zwaarder materiaal!) nog wel eens de gewoonte om met " een VW golfje, vrachtwagen kunstjes uit te halen" zogezeid, als U begrijpt wat ik bedoel.Deze haven ingang had o.a.hooopies keiharde vulcanisch gesteente bulten onderwater, die vroegere baggerboeren mooi hadden laten zitten omdat ze d'r geen greep op hadden. De " MarkII" heeft er een mooi zooitje van opgeruimd, kostte wel wat gebroken ijzer hier en daar, maaar " dan heppie ook wat" :lol:
Vandaag of morgen zal ik er wel een verhaal over afsteken op de bagger sectie van dit van origine kolen gestookte kombuis! :mrgreen:
Als ik me het goed herinner lag de " Mark II" bij het rooie stippie en zat ik bij het gele stippie :lol:
Bijlagen
Guadeloupe_department_relief_location_map.jpg
Guadeloupe_department_relief_location_map.jpg (66.76 KiB) 2383 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: What Port???

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

"snee 9"
Moet ik opeens weer denken aan een sparks bij Nedgulf tankers, die destijds in Haarlem Noord bij me op de hoek woonde.
Dit was zijn favoriete song:
South of the Border (Down Mexico Way)
Daar hadden al die zussen een snee van een meter of twee.


Lange reis, die sparks was ook vaak aanwezig bij het potje na de wacht. :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=kzogTxwnDjQ
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: What Port???

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Lange reis, die sparks was ook vaak aanwezig bij het potje na de wacht
Tjaaa Jos, daar zeggie me zo wat...die vonkentrekkers konden er ook "wat van" zogezeid, ik ben "ze" allemaal uit zicht verloren, maar er waren d'r toen een paar Sparksen bij waar ik later nog wel eens " de laatste technieken van parende sprinkhanen in de Sahara" mee had willen bespreken onder het genot van wat groene beugelflessies.Met name denk ik nu aan die gozer die " jenever had leren drinken bij de Rederij Amsterdam omdat je daar gratis een fles jenever in de week kreeg EN het zonde was om dat weg te gooien" :lol: Ik zou er geld voor over hebben als ik nu nog een videotje zou hebben zo als ie dan met een zwaai onder het gordijn door m'n hut in laveerde na de lunch, tegelijkertijd de jenever fles uit z'n zeevaste stekkie op het boekenplankie rukte met de kreet: " Je hebt er vast geen bezwaar tegen meester als ik een borreltje van je neem"? en dan bekant 2 borrels op had voor hij z'n achterwerk op de bank had geparkeerd. :mrgreen: Hij had er dan al een paar achter de knopen vanzelf.Dat waren de dagen dat ik zelf dat edele vocht dronk uit een klein taps bloemenvaassie, dat gekloojoh met zo'n lullig oogbadje was toen ook maar niks!!! :lol: THEM days!! :mrgreen:
Hij kon even lekker gaan snurken achter zijn koperen hamertje naderhand, maar ik moest later weer op bezoek bij de MAN van Ome Cor. :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: What Port???

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

We zijn weer eens lekker aan het zigzaggen, maar zolang Mart onder de bananenboom zijn bijtertjes niet in heeft om hier een stokje voor te steken kunnen we gewoon doorgaan. :lol:

Mart-1.jpg
Mart-1.jpg (45.32 KiB) 2273 keer bekeken
Als het echt uit de klauwen giert, dan horen we het wel... :wink:

mart.jpg
mart.jpg (92.73 KiB) 2273 keer bekeken


Plaats reactie