Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:46
- Locatie: sappemeer
Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
Zo even een bericht uit Sappemeer.
Pieter heeft bij Maersk gebruik gemaakt van de vertrekpremie en is inmiddels vertrokken op de" Leonie " van scheepvaartbedrijf van Dam uit Spijk.
Vorige week zondag Pieter afgezet in Gent.
Helaas m'n fototoestel lag nog thuis in Sappemeer op tafel maar ik neem aan dat Pieter wel de nodige foto's zal maken aan boord.
Het is een mooi schip maar erg klein vergeleken bij de schepen waar Pieter op gevaren heeft.
Hij heeft een mooie ruime hut en ook de brug ziet er prachtig uit.
Het was de bedoeling dat de huidige machinist een week aan boord zou blijven om Pieter een beetje in te werken maar dat werden maar 2 dagen.
De eerste reis gaat naar Gemlik in Turkye waar alle staalrollen , geladen in Gent en Duinkerken , gelost worden. Hierna door de Bosporus richting Zwarte Zee , haven weet ik nog niet , om te laden voor Amsterdam.
De eerste 5 weken dus veel dagen op zee.
De bemanning bestaat uit 6 man , kaptein , stuurman , machinist ( Pieter ) , 2 matrozen en een kok/matroos.
In de golf van Biscaje behoorlijk geslingerd maar dat kan ook niet anders met alleen maar staalrollen onder in het ruim.
Op AIS life is de Leonie redelijk te volgen in de drukkere vaarroute's maar in de golf van Biskaje geen bereik.
Morgen passeren ze de straat van Gibraltar dus daar zijn ze weer even te zien.
Maar hij heeft het naar z'n zin aan boord en ze gaan lekker het betere weer tegemoed.
Gr. Huub.
Pieter heeft bij Maersk gebruik gemaakt van de vertrekpremie en is inmiddels vertrokken op de" Leonie " van scheepvaartbedrijf van Dam uit Spijk.
Vorige week zondag Pieter afgezet in Gent.
Helaas m'n fototoestel lag nog thuis in Sappemeer op tafel maar ik neem aan dat Pieter wel de nodige foto's zal maken aan boord.
Het is een mooi schip maar erg klein vergeleken bij de schepen waar Pieter op gevaren heeft.
Hij heeft een mooie ruime hut en ook de brug ziet er prachtig uit.
Het was de bedoeling dat de huidige machinist een week aan boord zou blijven om Pieter een beetje in te werken maar dat werden maar 2 dagen.
De eerste reis gaat naar Gemlik in Turkye waar alle staalrollen , geladen in Gent en Duinkerken , gelost worden. Hierna door de Bosporus richting Zwarte Zee , haven weet ik nog niet , om te laden voor Amsterdam.
De eerste 5 weken dus veel dagen op zee.
De bemanning bestaat uit 6 man , kaptein , stuurman , machinist ( Pieter ) , 2 matrozen en een kok/matroos.
In de golf van Biscaje behoorlijk geslingerd maar dat kan ook niet anders met alleen maar staalrollen onder in het ruim.
Op AIS life is de Leonie redelijk te volgen in de drukkere vaarroute's maar in de golf van Biskaje geen bereik.
Morgen passeren ze de straat van Gibraltar dus daar zijn ze weer even te zien.
Maar hij heeft het naar z'n zin aan boord en ze gaan lekker het betere weer tegemoed.
Gr. Huub.
Gr. Huub.
Re: Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
Dag Huub,
Dat moet ze dan zijn, wel een groot verschil met de Maersk meisjes
Ik heb voor de montage foto gebruik gemaakt van internet met naamsvermeldingen.
We zijn benieuwd naar Pieter zijn ervaringen dus we wachten je berichten met spanning af
Ze denken trouwens wel aan het thuisfront http://www.vandamshipping.nl
Dat moet ze dan zijn, wel een groot verschil met de Maersk meisjes
Ik heb voor de montage foto gebruik gemaakt van internet met naamsvermeldingen.
We zijn benieuwd naar Pieter zijn ervaringen dus we wachten je berichten met spanning af
Ze denken trouwens wel aan het thuisfront http://www.vandamshipping.nl
- Bijlagen
-
- De Leonie
- Leonie-1.jpg (70.36 KiB) 5753 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Re: Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
Hallo Ton,
voor een échte goede foto kun je uiteraard beter op Kombuispraat zoeken.
Foto van Wim van der Moolen. Huub, 6 man aan boord; kapitein, stuurman, 3 matrozen en Pieter als marof, ik neem aan dat hij ook gewoon wacht op de brug loopt?
All the best
Jos
voor een échte goede foto kun je uiteraard beter op Kombuispraat zoeken.
Foto van Wim van der Moolen. Huub, 6 man aan boord; kapitein, stuurman, 3 matrozen en Pieter als marof, ik neem aan dat hij ook gewoon wacht op de brug loopt?
All the best
Jos
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:46
- Locatie: sappemeer
Re: Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
Hallo Jos.
Pieter is aangemonsterd als machinist en niet als marof dus alleen maar machinekamer.
Gr. Huub.
Pieter is aangemonsterd als machinist en niet als marof dus alleen maar machinekamer.
Gr. Huub.
Gr. Huub.
Re: Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
Kan allemaal tegenwoordig met de bemanningswetten van nu 6 op-af voor de stuurlui neem ik aan? En loopt de machinist de dagwacht?
Wens hem veel succes en goede vaart op dit mooie schip!
Ik mag zelf hoogst waarschijnlijk volgende week weer weg, na een goede bijna-4-maanden-verlof-periode-wat-niet-verkeerd-is-overigens, om aan boord te gaan van nieuwbouw schip Happy Delta (BigLift Shipping)
Wens hem veel succes en goede vaart op dit mooie schip!
Ik mag zelf hoogst waarschijnlijk volgende week weer weg, na een goede bijna-4-maanden-verlof-periode-wat-niet-verkeerd-is-overigens, om aan boord te gaan van nieuwbouw schip Happy Delta (BigLift Shipping)
Groeten Sander
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:46
- Locatie: sappemeer
Re: Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
Hallo Sander.
Volgens mij is 6 op 6 af altijd al gebruikelijk geweest in de kustvaart. En Pieter draaid dagdienst maar is toch ook wel 's avonds en soms 's nachts in de weer maar hij heeft het prima naar de zin. En jij natuurlijk ook een goede vaart op de nieuwe Happy Delta.
Gr. Huub.
Volgens mij is 6 op 6 af altijd al gebruikelijk geweest in de kustvaart. En Pieter draaid dagdienst maar is toch ook wel 's avonds en soms 's nachts in de weer maar hij heeft het prima naar de zin. En jij natuurlijk ook een goede vaart op de nieuwe Happy Delta.
Gr. Huub.
Gr. Huub.
Re: Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
/.
echt een mooi schip
echt een mooi schip
waar een wil is is een weg en wil wil wel
Re: Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
Die inderdaad, meer info:
http://www.bigliftshipping.com/files/217.pdf
http://www.bigliftshipping.com/files/217.pdf
Groeten Sander
Re: Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
Hoi Huub,
Meen dat Pieter in het verleden als vakantie werker op soortgelijke schepen heeft gevaren bij Beck uit Groningen.
Als ik het goed heb op de VERONA, die was ongeveer zelfde formaat.
Groeten Jaap
Meen dat Pieter in het verleden als vakantie werker op soortgelijke schepen heeft gevaren bij Beck uit Groningen.
Als ik het goed heb op de VERONA, die was ongeveer zelfde formaat.
Groeten Jaap
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:46
- Locatie: sappemeer
Re: Varen bij scheepvaartbedrijf van Dam.
Ja Jaap dat klopt.
De eerste reis van 6 weken heeft Pieter gemaakt op de Triton toen hij klaar was op de havo en het jaar daarop op de Verona.
Daar zat ook maar 6 man bemanning op.
Gr. Huub.
De eerste reis van 6 weken heeft Pieter gemaakt op de Triton toen hij klaar was op de havo en het jaar daarop op de Verona.
Daar zat ook maar 6 man bemanning op.
Gr. Huub.
Gr. Huub.