Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Willem bedankt voor je fraaie reportage, lijkt me een hele mooie reis om in het voorjaar te maken. :)
Maar voorlopig houden we het op riviercruises; overdag varen en van de omgeving genieten en 's avonds gezellig de wal op.
Op ons verlanglijstje staat nu een Rhonecruise, die hebben we nog niet gemaakt. :)
All the best
Jos

Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo Frans en Jos,

Bedankt voor juliie reactie.

Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Kleppentrekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:30

Re: Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Bericht door Kleppentrekker »

Met de reportage van Wim van der Molen en het winterse weer, heb ik midden december besloten om een klein rondje PG te doen met een uitstapje in de Golf van Oman.
Bijgesloten vinden jullie enkele (in mijn ogen) bijzondere voorvallen rond vaartuigen gedurende genoemde reis.


Het speeltje van de Sultan van Oman in de haven van Muttrah.
Royal Yacht Al Said.
Royal Yacht Al Said.
P1030417.JPG (144.65 KiB) 3501 keer bekeken
In Fujeirah kwam een bunkerbootje langszij. De staff van Security aan boord was druk met de instandhouding van de afzetting op dekken i.v.m. vrijkomende gassen tijdens het bunkeren. Het vlampunt van stookolie H.F.O. ligt tussen 74C en > 110C. Dus of de veiligheidsmaatregelen echt nodig zijn?
Bunkerbootje Fujeirah.
Bunkerbootje Fujeirah.
P1030580.JPG (234.55 KiB) 3501 keer bekeken
Tijdens het verblijf van Costa Deliziosa in Fujeirah lag er een "oiler" van de M(ilitary) S(ealift) C(ommand).
Blijkbaar hebben de Yanken goed de schrik in de benen met de ervaringen van de de U.S.S. Cole. De hele dag liggen twee RIBS stand by om potentiële belagers op afstand te houden. Ook de kade was voorzien van betonnen barriers en verplaatsbare hekken.
MSC oiler.
MSC oiler.
P1030592.JPG (135.76 KiB) 3501 keer bekeken
De rede van Fujeirah ligt vol met geankerde schepen om diverse redenen. De hele dag is er zeer druk verkeer met tenders van en naar de schepen buitengaats. Zeer bijzonder is om te zien dat zelfs afzetbakken met huis- en industrieel afval worden richting wal worden getransporteerd.
Tenderport Fujeirah.
Tenderport Fujeirah.
P1030581.JPG (201.1 KiB) 3501 keer bekeken

Wordt vervolgd.
Kleppentrekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:30

Re: Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Bericht door Kleppentrekker »

Deel 2 en laatste van een foto impressie met een cruise in de PG met Costa D.

Bij vertrek uit de haven van Fujeirah vertoonde zich deze havensleepboot met rokje (Arabieren nietwaar!). Zoals je begrepen zult hebben, dient het stuk zeildoek ervoor dat de wit geschilderde huid van het cruise schip smetteloos blijft en geen zwarte bandensporen vertoont na afloop.
Havensleepboot Fujeirah.
Havensleepboot Fujeirah.
P1030600.JPG (205.27 KiB) 3410 keer bekeken
In Abu Dhabi werd aan de overkant een gestripte romp van een voormalig NL fregat gespot. Googlen gaf als resultaat, dat de romp zich uitstekend leent voor het platform voor een mega jacht.
Link: http://www.charterworld.com/news/swift- ... /swift-141
Gestript NL fregat.
Gestript NL fregat.
P1030613.JPG (371.53 KiB) 3410 keer bekeken

Tot slot een plaatje van een opgelegde Grand Old Lady in Port Rashid te Dubai. Op de achtergrond de high rise van Jumeirah met de Burj Al Khalifa. Achter de QE 2 ligt de Logos Hope van een christelijke organisatie.
QE 2.
QE 2.
P1030827.JPG (134.46 KiB) 3410 keer bekeken
Jaap van Dorp
Berichten: 705
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Bericht door Jaap van Dorp »

wel opgelegd maar nog wel een generator draaiende aan rook te zien ?
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Bericht door gerardk »

Hallo Kombuizers,
Ik sluit aan op dit topic omdat mijn vrouw en ik morgen op de Costa Deliziosa een cruise gaan maken naar de Baltische
hoofdsteden. Ik heb voor deze reis al vele illustere voorgangers gehad en wij hebben samen nog eens de impressies gelezen
van de reizen van Wim, Jan en Jos van vorig jaar juni-augustus om goed in de stemming te komen.
Wij stappen op bij de MTA en komen terug op 8 juli bij de PTA.
Wij hebben een balkonhut Cat. B4 op dek 06 Ortensia .
Ik hoop dat we nog wat foto's kunnen maken die nog niet op het forum staan.
We hebben excursies geboekt in Kopenhagen, Stockholm (Vasa museum) en St Petersburg (Hermitage o.a.).
Als iemand nog bijzondere tips of waarschuwingen heeft, graag en vast bedankt.

Groet
Gerard
l
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo Gerard,

Ik wens jou en je vrouw een hele mooie reis toe. Wij vonden het een heel afwisselende reis met de genoemde steden. Stockholm en St. Petersburg waren bij ons favoriet.
Het weer moet natuurlijk wel meespelen. Tips heb ik eigenlijk niet, misschien alleen wat het meebrengen van drank betreft.
Mocht je van plan zijn drank mee te nemen, stop het dan in je koffers en niet in je handbagage, want die wordt gescand.
Ik hoop toch dat je zoveel mogelijk foto's plaats als je weer terug bent.
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik hoop dat we nog wat foto's kunnen maken die nog niet op het forum staan.
Nou... dat zal om de donder niet meevallen. :-D
Goeie reis en veel plezier.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Gerard,
een hele mooie cruise toegewenst. :)
Wij vonden Tallin heel mooi en gezellig, helaas lagen we daar niet zo lang, maar wel op loopafstand van de stad.
Ben benieuwd naar je foto's. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto-impressie cruise 'Costa Deliziosa'

Bericht door gerardk »

Hierbij dan een korte impressie van onze recente cruise naar de Baltische hoofdsteden.
Ik heb zo'n 285 foto's gemaakt maar die kan ik hier natuurlijk niet plaatsen.

Reisroute: Amsterdam-Copenhagen-Stockholm-Helsinki-St.Petersburg-Tallinn-Amsterdam.
Periode: 27/6/2011 - 8/7/2011.

Scheepten in bij de MTA, een terminal in de Westhaven voor ladingbehandeling. Niet erg comfortabel en nogal moeilijk te vinden als je daar niet bekend bent. Wij waren zo'n 3 uur voor vertrek aan boord en hadden dus tijd genoeg om het schip enigszins te verkennen.
Direct na ontmeren werd sloepenrol gehouden. Dit werd echt serieus gedaan ter plaatse op het sloependek zoals het hoort. Dit in tegenstelling met onze vorige cruises op de Celebrity Century en de Vision of the Seas waar men met zwemvest moest verzamelen in het theater en niet werd gelet op het juiste aan hebben van het vest maar alleen of je aanwezig was.
We hadden mooi weer en een gladde zee en hebben tot Copenhagen weinig scheepvaart gezien. Kort voor Copenhagen liepen we de "Baltic Mariner" voorbij die ten anker lag.

IMO nr 7710903
Name: Baltic Mariner
Callsign: ELWJ5
MMSI: 636011045
Type: vrachtschip
Flag: Liberia

Tijdens afmeren zag ik de "Fenja".

IMO nr: 9287716
Name:Fenja
Callsign: PHHT
MMSI: 24619000
Type: vrachtschip
Flag: Nederland

Verder lag daar nog de Ryndam en later op de dag kwamen daar nog bij de Eurodam, de Celebrity Eclipse, de Seabourn Sojourn en de Seabourn Pride. Later op deze dag vertrok alles weer.
De foto's van deze en later te noemen schepen staan al op het forum dus plaats ik ze niet nog eens tenzij er vraag naar is.

De loodsboot had het er maar druk mee.

Hier hadden we vooraf een excursie geboekt naar de stad en natuurlijk ging het eerst naar het beeldje van de zeemeermin,het symbool van Copenhagen, daarna naar o.a. Amalienborg en zagen het aflossen van de wacht. Dit heeft veel minder cachet dan dezelfde gebeurtenis in Londen. Verder naar de Nyhavn, een levendig centrum voor de toeristen met veel terrasjes en leuke scheepjes aan beide kanten.
Ik heb een paar foto's gemaakt van het Fyrskib XVII die ooit bij het Gedser Reef lag. Deze zet ik wel bij het topic museumschepen.
Achteraf hadden we spijt van deze excursie want we hadden wel wat meer tijd willen hebben bij dit haventje en een pilsje op het terras, maar het was hollen naar de bus want alles moest op tijd.
Gemakkelijk was geweest voor een paar euro de shuttlebus direct van het schip naar de stad, elke 10 minuten, en dan de hop-on hop-off open top bus die door de stad rijdt.
Terug nog even langs Rosenborg en Tivoli. De gids sprak Duits met een zwaar Deens accent en in de grote meute praktisch niet te volgen.

Bunkers werden geleverd door de OW Copenhagen. zie foto's

IMO nr 9327487
Name: OW Copenhagen
Callsign: OUOH2
MMSI: 220614000
Type: Tanker
Flag: Denmark

Voor vertrek kregen we nog bezoek van de "Jeppe", ik meen dat die al beschreven is door Wim van der Moolen.
Foto 1773 en 1774

Tot zover de eerste havendag.
Bijlagen
1750 Baltic Mariner.jpg
1750 Baltic Mariner.jpg (92.02 KiB) 3062 keer bekeken
1751 Fenja.jpg
1751 Fenja.jpg (150.7 KiB) 3062 keer bekeken
1756 Loodsboot Cph.jpg
1756 Loodsboot Cph.jpg (186.63 KiB) 3062 keer bekeken
1769 OW Copenhagen.jpg
1769 OW Copenhagen.jpg (152.05 KiB) 3062 keer bekeken
1770 OW Copenhagen.jpg
1770 OW Copenhagen.jpg (155.03 KiB) 3062 keer bekeken
1773 Jeppe.jpg
1773 Jeppe.jpg (161.3 KiB) 3062 keer bekeken
1774 Jeppe.jpg
1774 Jeppe.jpg (209.8 KiB) 3062 keer bekeken
l


Plaats reactie