What Motor

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
zeehond

Re: What Motor

Bericht door zeehond »

kromhout klopt helemaal het kon ook niet meer missen met dat goedkoop erbij het is een 80 pk ik heb hem 5 maanden terug verkocht omdat wij gaan verhuizen heb ik al dat grotere spul weg gedaan hier komt er nog een een heel bekende en een van de beste motoren ooit gemaakt
Bijlagen
welke.jpg
welke.jpg (118.23 KiB) 4162 keer bekeken

v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: What Motor

Bericht door v+d »

Dat zal dan wel een Industrie zijn.
zeehond

Re: What Motor

Bericht door zeehond »

en nog wel een echte industrie met losse cylinders 60 pk en een gewicht van 4900 kg dat waren nog eens motoren gr joop
zeehond

Re: What Motor

Bericht door zeehond »

nu ik toch bij de afd motoren zit nog maar een deze hadden wij in een van onze boten gebouwd was geen succes heeft er niet lang ingestaan moet voor de kenner ook niet moeilijk zijn waren op zich wel goede motoren maar deze niet gr joop
Bijlagen
welkemotor.jpg
welkemotor.jpg (98.62 KiB) 4131 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: What Motor

Bericht door Roy »

Zou het een Sulzer zijn ?.

m.v.g., Roy.
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
zeehond

Re: What Motor

Bericht door zeehond »

nee dat waren blokmotoren .ook wel 2 tact net als deze. je moet het weer dichterbij zoeken ze maakten er vroeger spanten van meer zeg ik niet anders word het te makkelijk
Gebruikersavatar
john.marlit
Berichten: 1339
Lid geworden op: 22 jul 2004 17:18
Locatie: zwartsluis

Re: What Motor

Bericht door john.marlit »

Is dat een zgn Blauwe Deutz ,een tweetact met met zuigerspoelpomen die aan de drijfstangen waren gekoppeld,deze karren wilden nog wel een graag vast lopen als ze een beetje zwaar belast werden .Het waren wel diesels maar zonder een lontje kon je het starten wel vergeten als het ietsje kouder was.
Gr John M

Om de duit en de fluit draaid de hele kluit.
zeehond

Re: What Motor

Bericht door zeehond »

nee hij is wel blauw maar dat was een blauwe deutz niet .die waren grijs dat noemde ze blauwe deutz omdat ze altijd blauw rookte en als ze het zwaar kregen kwamen ze lucht te kort wij noemde het dan ook astma leiers ik heb er nog jaren een in de tuin gehad een 2 cyl 44 pk had ik uit een steilsteven gehaald waren inderdaad lontstartend zoals vele motoren gr joop
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: What Motor

Bericht door Roy »

Is het een Belgische kar ?
Een Carels om maar eens wat te noemen.
Van dit merk motor weet ik trouwens hoegenaamd niets.................. :roll:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
zeehond

Re: What Motor

Bericht door zeehond »

nee geen carels dat waren trouwens ook beulen van karren die trokken tegen een
VM 245 in de sleepboot lina van jiskoot stond 240 pk carels. maar ik schreef ze maakten er vroeger spanten van.om het nog makkelijker te maken. voor de houten schepen wat hadden ze daar nou voor nodig ??? gr joop


Plaats reactie