Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
Re: Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
Nog even wat gegevens opgesnord over de moderne locs.
Ze zijn nu 2x290pk.diesel,50.000kg/stuk zwaar,slepen 311.8Kn bij 4,8 km/uur of 178.2 Kn bij 8km/uur.
Zonder last rijden ze max.16km/uur,geleverd door MISUBISHI in 1999.
De eerste acht stuks gingen in gebruik bij Miaflores,de prijs was usa dollar 2.300.000 per stuk.
De tweede set werd geleverd in 2001 tegen 1.900.000 usa dollar per stuk,inmiddels zijn er 100!! geleverd en in gebruik.
Vernieuwing was nodig door de steeds toenemende scheepsafmetingen,sommige schepen hebben assitentie van acht locs nodig.
De oude "MULES"waren gebouwd door General Electric(usa).
Deze gegevens zijn ontleend aan de website: www.pancanal.com de site is in de engelse taal , mijn vertaling is geen "vakwerk"
Ze zijn nu 2x290pk.diesel,50.000kg/stuk zwaar,slepen 311.8Kn bij 4,8 km/uur of 178.2 Kn bij 8km/uur.
Zonder last rijden ze max.16km/uur,geleverd door MISUBISHI in 1999.
De eerste acht stuks gingen in gebruik bij Miaflores,de prijs was usa dollar 2.300.000 per stuk.
De tweede set werd geleverd in 2001 tegen 1.900.000 usa dollar per stuk,inmiddels zijn er 100!! geleverd en in gebruik.
Vernieuwing was nodig door de steeds toenemende scheepsafmetingen,sommige schepen hebben assitentie van acht locs nodig.
De oude "MULES"waren gebouwd door General Electric(usa).
Deze gegevens zijn ontleend aan de website: www.pancanal.com de site is in de engelse taal , mijn vertaling is geen "vakwerk"
Re: Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
Wat een enorme bedragen geld en maar liefst 100 locks.
En dat het telkenmale moet worden vernieuwd omdat de schepen al maar groter worden.
Maar liefst 8 locks voor een schip...........stja was het vroeger wel anders met de KNSM schepen
had je er niet zoveel nodig....maar goed waren andere tijden.
v+d Bedankt voor je reactie.
En dat het telkenmale moet worden vernieuwd omdat de schepen al maar groter worden.
Maar liefst 8 locks voor een schip...........stja was het vroeger wel anders met de KNSM schepen
had je er niet zoveel nodig....maar goed waren andere tijden.
v+d Bedankt voor je reactie.
Re: Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
Bedankt voor de uitleg m.b.t. de locomotiefies.
Het zal inderdaad wel een soort self tension systeem zijn die de hele handel "op de rails" houdt.
Wat het branders verwisselen onder het manouvreren aangaat; ik heb er zelf een mooie poos mee staan te gochelen. Maar het is wel m'n mooiste tijd uit m'n varensperiode.
m.v.g., Roy
Het zal inderdaad wel een soort self tension systeem zijn die de hele handel "op de rails" houdt.
Wat het branders verwisselen onder het manouvreren aangaat; ik heb er zelf een mooie poos mee staan te gochelen. Maar het is wel m'n mooiste tijd uit m'n varensperiode.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
Het Panamakanaal in 1916 de schepen van toen halen het niet wat afmetingen betreft ten opzichte -
van vandaag de dag.
van vandaag de dag.
Re: Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
DE ENORME SCHEPEN VAN NU ZIE DE AFMETINGEN VAN DIT PASSAGIESSCHIP DE ARCADIA EN DE AFBEELDINGEN
BOVEN VAN VROEGER - DE MENSEN HEBBEN WEL EEN GEWELDIG MOOI UITZICHT OP HET KANAAL EN REKEN MAAR
DAT IS NIET MIS - DE CONTAINERSCHEPEN VAN MAERSK {Mette Maersk en Mayview Maersk}
BOVEN VAN VROEGER - DE MENSEN HEBBEN WEL EEN GEWELDIG MOOI UITZICHT OP HET KANAAL EN REKEN MAAR
DAT IS NIET MIS - DE CONTAINERSCHEPEN VAN MAERSK {Mette Maersk en Mayview Maersk}
Re: Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
Sterker nog: de Amerikanen stonden aan de wieg van de Republiek Panama.Wim Plukker schreef:Zo kwam ik erachter dat na faillissement van de Lesseps en consorten het Amerikaanse leger de boel overnam en zo aan de wieg stond van het US Army Corps of Engineers...
Panama was vroeger een deel van Colombia, maar streefde al heel lang naar onafhankelijkheid en was na de Spaanse overheersing ook heel even onafhankelijk geweest. Toen de Colombianen bezwaar maakten tegen het graven van het Panamakanaal, ging de toenmalige Amerikaanse president Theodore Roosevelt de onafhankelijkheidsbeweging steunen en was het snel bekeken.
Re: Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
Hey Theo,
Dat is helemaal waar Panama was vroeger {deels}Clombiaans.
Heb daar al iets meer over gelezen want dat intresseert me ga hiet ook
over dit onderwerp verder zoeken dus later misschien meer daar over.
Bedankt voor je reactie.
Groetjes Petie.
Dat is helemaal waar Panama was vroeger {deels}Clombiaans.
Heb daar al iets meer over gelezen want dat intresseert me ga hiet ook
over dit onderwerp verder zoeken dus later misschien meer daar over.
Bedankt voor je reactie.
Groetjes Petie.
Re: Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
Het is al eerder beschreven dat de eerste haven na de oversteek van 12 dagen Cristobal was voor dat je
het Panamakanaal inging. Een afbeelding van de loodsen er is niet veel veranderd wat de loodsen betreft.
Wel de vele containers en de daarbij behorende kranen oftewel{containerportalen}
En de Pericles in het kanaal rond 60tiger jaren.
het Panamakanaal inging. Een afbeelding van de loodsen er is niet veel veranderd wat de loodsen betreft.
Wel de vele containers en de daarbij behorende kranen oftewel{containerportalen}
En de Pericles in het kanaal rond 60tiger jaren.
Re: Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
Goedemorgen,
Petie en anderen bedankt voor de mooie foto's van oa het Panamakanaal, ik ben daar nog nooit geweest, maar het staat wel op mijn lijstje.
Ik ben wel een paar keer in Willemstad en Venezuela geweest.
Hier wat foto's uit mijn leerlingenjaar 1972 Met de Kalydon ben ik toen ook in Catia la Mar in Venezuela geweest, we lagen daar op boeien gemeerd, niet ver van een steiger. Aan het eind van die steiger was een strand en daar zijn we toen met een paar man naartoe geweest. Vanaf het schip zag het er zo uit Tot een volgende keer, Teun.
Petie en anderen bedankt voor de mooie foto's van oa het Panamakanaal, ik ben daar nog nooit geweest, maar het staat wel op mijn lijstje.
Ik ben wel een paar keer in Willemstad en Venezuela geweest.
Hier wat foto's uit mijn leerlingenjaar 1972 Met de Kalydon ben ik toen ook in Catia la Mar in Venezuela geweest, we lagen daar op boeien gemeerd, niet ver van een steiger. Aan het eind van die steiger was een strand en daar zijn we toen met een paar man naartoe geweest. Vanaf het schip zag het er zo uit Tot een volgende keer, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Re: Varen op de Caraibische eilanden en Zuid Amerika
Teun,
Geweldige mooie foto's van Curacao Venezuela en JIJ bedankt voor je mooie bijdrage ziet er gaaf uit.
Jaren 70 dat was nu juist ook de tijd dat ik daar ook regelmatig kwam.
Veel herkenbare dingen te zien o.a. het KNSM kantoor.
Groetjes Petie.
Geweldige mooie foto's van Curacao Venezuela en JIJ bedankt voor je mooie bijdrage ziet er gaaf uit.
Jaren 70 dat was nu juist ook de tijd dat ik daar ook regelmatig kwam.
Veel herkenbare dingen te zien o.a. het KNSM kantoor.
Groetjes Petie.