HSM - Klompenlloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door b-bootsman »

Hallo

Bouk had wel gelijk zat in ieder geval 1 kraantje op :wink:

Groet Bob.V.
Bijlagen
Rijnstroom1966(4)1c.jpg
Rijnstroom1966(4)1c.jpg (118.73 KiB) 10021 keer bekeken

Rob Erisman
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2015 12:59

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Rob Erisman »

b-bootsman schreef:Hallo

Bouk had wel gelijk zat in ieder geval 1 kraantje op :wink:

Groet Bob.V.
Haha, een davit bedoel je?

Gr. Rob
Gebruikersavatar
bouk
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 dec 2013 16:28
Locatie: De Rijp (NH)
Contacteer:

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door bouk »

klopt mensen ik bedoel natuurlijk de Texelstroom.
iedere week naar Hull en weer terug we waren net een pontje.
haalde uit Hull tractoren en caravans.
grt,bouk.
Rob Erisman
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2015 12:59

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Rob Erisman »

Hallo Bouk.
We hebben al eens eerder contact gehad over de Texelstroom.
Mijn eerste twee reizen waren op de Texelstroom in 1965 en we gingen toch echt naar Liverpool en een keer naar Manchester.
Hull kan ik me niet herinneren met de Texelstroom.

Ik zal toch niet gedroomd hebben dat ik gedanst heb in de Blue Angelclub waar de Beatles hun loopbaan begonnen en daar nog een leuke blonde meid versierde, maar dat was geloof ik op een van mijn laatste reizen op de Texelstroom voor de HSM in 1970.
Bouk jij zegt dat we toen samen moeten hebben gevaren op de Texelstroom in 1965 en dat geloof ik, maar ik probeer me te herinneren wie je was, ik herinner me een matroos met een hazelip, een matroos die voorheen bij de marine had gevaren en een o/g die na een avondje stappen in Liverpool mij midden in de nacht, toen ik een beetje was bijgekomen van mijn zeeziekte, kwam porren met een portie fish and chips, aardig, behalve dan dat hij, nadat ik het op had, zei: ' ik krijg 2 shilling van je!. Dat was op mijn tweede reis met de Texelstroom met Kees Kuyt als bootsman ergens in de tweede helft van 1965, ben jij een van die drie?
Ik heb wel met een Bouk of Bouke gevaren, een grote blonde gozer en oersterk op, ik meen de Zaanstroom of Vliestroom, Hontestroom kan ook nog, Willem van Brenen was bootsman op dat ding.
Als jij dat bent zijn we ook nog eens wezen stappen in Amsterdam, samen met ene Ronald, die zat ook op dezelfde boot. We kwamen elkaar tegen in de Kroon en zijn daarna nog naar een tent in de Amstelstraat (de Krokodil?) gereden in de lelijke eend van Ronald! Ben benieuwd.

Groet, Rob
CMKLAP
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jan 2005 12:49
Locatie: Hamina, Finland

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door CMKLAP »

[quoteWillem van Brenen was bootsman op dat ding.][/quote]
Wie weet er wat van Willem van Brenen? Ik heb ook met hem op de Hontestroom gevaren in 1969 tot de verkoop.
Is hij nog in leven enz.?
Het was mijn eerste HSM schip.
Die foto van de Rijnstroom wanneer is die genomen? Met die ster op de schoorsteen dat moet op het laatst zijn. Is dat niet van gebr. de Haas waar we toen verenigd mee waren. Ik ben tot het laatst op de Rijnstroom geweest. Opgelegd in Rottedam
en toen werd ze verkocht aan Vroon en werd Car Expres en een reisje van Hoek van Holland naar Cork in Ierland met een lading Ford auto's. Maar ik kan me niet herinneren ooit die ster op de schoorsteen gezien te hebben.
Groetjes
Kees
Gebruikersavatar
bouk
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 dec 2013 16:28
Locatie: De Rijp (NH)
Contacteer:

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door bouk »

Hallo Rob.
voor dat ik bij de HSM kwam heb ik op zeeslepers gevaren bij Smit&Co.
daarna op de Texelstroom en het meest op Hull gevaren.
Slechts eenmaal naar Liverpool met de Texelstroom geweest.
Als geschreven, haalde wij alleen tractoren een caravans uit Hull.
Vergeet die Hull reisjes nooit meer, omdat je tureluurs werd van het vastsjorren van die tractoren en caravans.
En keer een flinke oplawaaier gehad van zo'n stuk spanhout wat terug sloeg.
Ook een keer buiten boord gedraaid staande in de haak van het kraantje, toen ik te lui was omhoog te klimmen via de ladder uit het ruim en de matroos op het kraantje liet me zakken overboord tot me nek aan toe in het water.
Maar toch wel een mooie tijd gehad.
Bootsman zijn naam was inderdaad Kees Kuyt.
Kees smokkelde indertijd sigaren en dames horloges naar Hull...goude business.
Hij (Kees) smokkelde de horloges in een uitgeholde harpsluiting die gewoon in het zicht lag.
De sigaren lagen in het ventilatiehok.
Heerlijk die herinneringen.
grt,bouk.
Rob Erisman
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2015 12:59

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Rob Erisman »

Hallo Bouk

De 4 mensen die ik beschreef ben jij niet begrijp ik?
Ik haal wel eens dingen door elkaar en de chronologie klopt wel eens niet maar ik zal toch niet zo in de war wezen dat we naar Hull gingen en ik dacht dat 't Liverpool was? Ik heb trouwens ook nog met Toon 'poep' gevaren op de Texelstroom herinner ik me nu, z'n echte naam weet ik niet meer als ik die al geweten heb. Toons favoriete quote was: 'weet je wat lekker is? Een pot warme diarree' en dat 't liefst onder 't eten. Weet je nog de voornaam van de kok in die periode Bouk?
Ik zie 'm zo voor me maar kan niet op z'n naam komen. Een jaar of 15 terug stapte ik dat koffiehuisje bij de brug op de Klaprozenweg in Amsterdam binnen en wie stond daar achter de balie, de kok van de Texelstroom!

Groet, Rob

Ps, schiet me ook weer te binnen, horloges smokkelen deed Kuyt niet alleen er was ook ene Karel bij betrokken en de leverancier was Richard, toen al een oudere man, die stond op het Waterlooplein met horloge's!
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Meestertje »

Kan het zijn dat Willem van Brenen naar Wijsmuller is gegaan?
Al een jaar of wat met pensioen, jarenlang kaptein op de Titan geweest :-)
Rob Erisman
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2015 12:59

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Rob Erisman »

hai meester.

Met alle respect maar ik kan me niet voorstellen dat Willem ooit nog kapitein is geworden.
Ik vond 't best een aardige gozer maar 't was ook een enorme blitzer.
Hij heeft me wel honderd keer verteld dat je een kever niet om kon krijgen want dat ie een keer plankgas door de poort het HSM terrein was opgereden en toen het stuur had omgegooid en dat die kever rechtop bleef en dat de portier heel boos op 'm was, volgens mij had ie niet eens een auto.
Daarbij wat we bootsman noemde op die stroombootjes was feitelijk een voorman, dus geen onderofficier.
En Willem was toen al eind twintig begin dertig. Of misschien toch nog een bliksemcarrière?
Roel Noorman
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2008 14:08

Re: HSM - Klompenlloyd

Bericht door Roel Noorman »

Willem van Breenen heeft inderdaad bij Wijsmuller gevaren.


Plaats reactie