als powercentrale
Ton et al,
" Nou we het er TOCH over hebben" zal ik dan ook maar gelijk "de vergelijking met een Krachtcentrale" van de tafel vegen...........IS niet te vergelijken...........
Op een "krachtcentrale" staat "om te beginnen" alles prachtig stil en op een JEKUS dik stuk beton!! Vervolgens zijn de beladingskondities al zo'n beetje "86 jaar" van tevoren te voorspellen en kunnen die jongens alles lekker mooi 80% belast houden en " met verschillende generatoren vogelen" dat het een lieve lust is...........
Karretje OP het bord.........Karretje VAN het bord..........
Op een "normaal scheeps bedrijf" komt dat NIET voor, nagenoeg NIET met hulpmotoren en " zo goed als NOOOOOOIT met Hoofdmotoren.
( de enige huidige uitzondering is grote Diesel elektrische Scheepinstallaties die je teug'nwoordig op de grote Cruise schepen hebt en ook op grote Offshore-b.v. pijpenleggers en kraanschepen met knijters van een DP diesel elektrisch bedrijf!! Daaar heb je "misschien" de luxe dat je "een karretje hebt om mee te spelen)
Zulke karren, en ZEKER op zo'n zware sleper, staan op een fundatie die "kontinue flexed" en beweegt. Kijk maar eens even naar die schepen en bedenk hoe die zuigers daar in dat " cylinder blok" heen en weer walsen, hoe de krukas als een "kurketrekker" door dat blok en die lagers wringt...........gewoon NIET te vergelijken.........
DUS een " machine" die op een Krachtcentrale het " best leuk doet" ..........kan op een "schip en ZEKER op een zware sleper OF nog erger een IJSbreker" soms helemaal NIET uit de verf komen, voor een " variatie van redenen" en ZEKER niet te vergeten die donderse stuurlui die daar boven aan dat brandstofhendel liggen te hengelen ( "ZE" hadden de bediening van de Hoofdmotoren NOOIT....ik herhaal NOOOOOIT uit de Machinekamer mogen halen en DIRECT op de brug zetten zodat " die lui van boven" rechtstreeks met de hoofdmotor konden gaan spelen.....het IS de DOOD voor die karren Meneer Sonneberg....de DOOD)
Aaaaah wel, ik MOEST dat even kwijt, ik neem aan dat Ooomuh Koomuh dit toch niet leest omdat het over een onderwerp gaat waar ie niks van snapt, maar anders zou ie ut wel schrappen
Kijk Antonio, als zo'n sleper daar in een driespan, met een bekkie slecht weer an de rekker ligt te hengelen met een kneiter van een FPSO achter de reet en die schipper zit boven te wringen met z'n klamme handjes om niet met z'n klootjes op z'n maatje naast hem te flikkeren..........OF wat dan OOK..........dan mot je natuurlijk niet "FF de slimmem Swtk. gaan uithangen en een betoog afsteken teug'n de beste man dat nou net FF geen pik meer in je mouwtje hebt, maar DAN MOTTEN die ezels d'r WEL FF zijn; NU....niet volgende week.......snappuuuh...........DUS die karren die krijgen het " zo bij tijd en wijle" in DIE bissniss nogal eens flink voor de klootjes en " gaan ande rooie"........
Met een "los varend schip" ligt dat TOCH net FF anders...daar heb je meer speelruimte ( die jongesn varen tegenwoordig OOk op een busdienst schema, maar TOCH)
DUS een bedrijf waar "VEEL meer" met die karren wordt gesjacherd, varierende belastingen, zware belastingen, FLEXEN en " gaat zo nog maar FF door"
Dus doe me nou een lol Antonio en praat hier NIET weer over " krachtcentrales"
DAAR lopen "EX-Kollega's"
rond, die de "werkplaats bellen" ALS het glannetje van het schijthuispompie lekt"
........ben ik "duidelijk"