SSM
SSM
Ik heb by the SSm op de Nieuwland en Midsland gevaren in1962
De Nieuwland had een lijn dienst op schotland Leith /grangemouth via R dam /Harlingen
En de Midsland van R dam naar Goole/hull/Grimsby
Mischien zijn er wel wat verhalen te vertellen van die Maatschappij en schepen
Adrie van zanten
Re: SSM
Hallo Adrie,
mooi dat je deze rederij onder de aandacht brengt.
All the best
Jos IDNo: 5251745 Year: 1951
Name: NIEUWLAND
Type: Cargo ship
Flag: NLD Date of completion: 4.51
Tons: 692 DWT: 938 Length overall: 71.8
LPP: 65.5 Country of build: NLD
Beam: 11.0 Builder: Van der Giessen
Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Speed(kn): 1D-12
End: 1992
Subsequent History:
66 JOHNNY EXPRESS - 77 PUNTA CAUCEDO
mooi dat je deze rederij onder de aandacht brengt.
All the best
Jos IDNo: 5251745 Year: 1951
Name: NIEUWLAND
Type: Cargo ship
Flag: NLD Date of completion: 4.51
Tons: 692 DWT: 938 Length overall: 71.8
LPP: 65.5 Country of build: NLD
Beam: 11.0 Builder: Van der Giessen
Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Speed(kn): 1D-12
End: 1992
Subsequent History:
66 JOHNNY EXPRESS - 77 PUNTA CAUCEDO
Re: SSM
En de Midsland, ook zo'n mooi scheepje.
In 1979 voer ze onder de naam Hilma Hooker... IDNo: 5234515 Year: 1951
Name: MIDSLAND
Type: Cargo ship
Flag: NLD Tons: 691
DWT: 1011
Length overall: 71.8 :
LPP: 65.5 Country of build: NLD
Beam: 11.0 Builder: Van der Giessen
Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Speed(kn):12
End: 1984
Subsequent History:
64 MISTRAL - 67 WILLIAM EXPRESS - 75 ANNA C. - 76 DORIC EXPRESS - 79 HILMA HOOKER
Disposal Data:
foundered at anchor, under arrest, W of Bonaire 12.9.84
In 1979 voer ze onder de naam Hilma Hooker... IDNo: 5234515 Year: 1951
Name: MIDSLAND
Type: Cargo ship
Flag: NLD Tons: 691
DWT: 1011
Length overall: 71.8 :
LPP: 65.5 Country of build: NLD
Beam: 11.0 Builder: Van der Giessen
Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Speed(kn):12
End: 1984
Subsequent History:
64 MISTRAL - 67 WILLIAM EXPRESS - 75 ANNA C. - 76 DORIC EXPRESS - 79 HILMA HOOKER
Disposal Data:
foundered at anchor, under arrest, W of Bonaire 12.9.84
- Bart the second
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: SSM
Tja, zet haar verticaal en ze heeft een mooie voorgevel
Of is dat Hooker wel functioneel.
groet
Bart
Of is dat Hooker wel functioneel.
groet
Bart
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.
Re: SSM
Gezellige ouwe schuit,met dito bemanning.
ik heb daar opgezeten half 64 tot half 66
FRIESLAND
Eigenaar : Scheepvaart- & Steenkolen Maatschappij N.V., Rotterdam
Werf : Burntisland Shipbuilding & Co. Ltd. / 338
Bouwjaar : 1950
Brt : 2788
Imonummer : 5121550
Roepnaam : PEEL
Januari 1967 verkocht naar Liberia, herdoopt Nicolas P
19 februari 1970 op reis Sfax-Hamburg met lading fosfaat lek geslagen voor de kust van Bretagne en vergaan in de positie van 46.20 NB - 05.32 WL.
Year built / Builder: 1950-07. Burntisland Ship Building Co Ltd, Burntisland, Scotland (yard no: 338).
Details: 2,788 gt; (4,050 dwt); loa: 95.7 m x 13.5 m breadth; single screw motorship; speed: 10.5 knots.
ik heb daar opgezeten half 64 tot half 66
FRIESLAND
Eigenaar : Scheepvaart- & Steenkolen Maatschappij N.V., Rotterdam
Werf : Burntisland Shipbuilding & Co. Ltd. / 338
Bouwjaar : 1950
Brt : 2788
Imonummer : 5121550
Roepnaam : PEEL
Januari 1967 verkocht naar Liberia, herdoopt Nicolas P
19 februari 1970 op reis Sfax-Hamburg met lading fosfaat lek geslagen voor de kust van Bretagne en vergaan in de positie van 46.20 NB - 05.32 WL.
Year built / Builder: 1950-07. Burntisland Ship Building Co Ltd, Burntisland, Scotland (yard no: 338).
Details: 2,788 gt; (4,050 dwt); loa: 95.7 m x 13.5 m breadth; single screw motorship; speed: 10.5 knots.
Re: SSM
Hallo Adrie en Tony,
ik heb in de gelukkige omstandigheden verkeerd op tankers te varen met de brug en accomodatie midscheeps.
Hoe was de indeling aan boord van deze schepen?
Te beginnen met een typische kombuispraatvraag.
Was de kombuis daar midscheeps?
Waar waren de hutten van de matrozen?
Dat het machinekamerpersoneel achteruit bivakkeerde lijkt me logisch.
Zo te zien was er weinig accomodatie achteruit in vergelijking met de patrijspoorten en de ruimte in de midscheeps.
All the best
Jos
ik heb in de gelukkige omstandigheden verkeerd op tankers te varen met de brug en accomodatie midscheeps.
Hoe was de indeling aan boord van deze schepen?
Te beginnen met een typische kombuispraatvraag.
Was de kombuis daar midscheeps?
Waar waren de hutten van de matrozen?
Dat het machinekamerpersoneel achteruit bivakkeerde lijkt me logisch.
Zo te zien was er weinig accomodatie achteruit in vergelijking met de patrijspoorten en de ruimte in de midscheeps.
All the best
Jos
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14380
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: SSM
Prachtige foto's..........die kleden over de luiken ( iets met een P....... ) die liggen er niet erg jofel bij trouwens??
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"