SSM

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: SSM

Bericht door Da Silva »

Hallo Patru.
De Air Holland waar jij het over hebt is een andere maatschappij. Dit misverstand is mijn schuld. Ik had dat antwoord op mijn tablet ingevoerd. Ik had al eerder problemen gehad met de auto-correctie mode. Ik dacht dit uit geschakeld te hebben, maar naar nu blijkt heb ik dit niet goed gedaan. Die maatschappij heette "Aero-Holland" en is e in 1950 mee gestopt. Die ander maatschappij ( onde Engelse vlag) is ook in 1950 gestopt. Het boek heet "Nederlandse luchtvaartmaatschappijen tot 1980", auteur Theo Wesselink. ISBN-nummer 978-94-91993-03-9. Het behandelt alle maatschappijen, behalve de KLM. Waar ik het over heb is dus nog ver voor de periode Martinair, Schreiner en Transavia.
Ik zal kijken, wat ik kan doen om jou de relevante gegevens aan te reiken. Ik wil het scannen en naar een (tijdelijk) email adres sturen. Of proberen op de SMN topic te plaatsen, maar het is een scheepvaartforum. . Misschien heb je een ander goed idee.

Grt.

Mario

Patru (R.I.P)

Re: SSM

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hoi Mario,
Op het subforum Ruim 7 staat een topic Vliegmachines waar van alles is geplaatst over de luchtvaart. Het lijkt me best van waarde om daar te lezen wat de rol is geweest van de scheepvaartmaatschappijen in de ontwikkeling van de vliegwereld.
Succes met de posting en groet,
Paul G.
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: SSM

Bericht door Da Silva »

Hoi Patru.

Ik ga wat verzinnen om dat daar te krijgen. Ik doe dat volgende week. Ik ben momenteel bij mijn schoonbroer in Nederland. Mijn vrouw en ik worden dit weekend 76. Dus eerst een feestje.
Volgende week pak ik het boek erbij, ga scannen, knippen en plakken. Ik wil het kort houden, want niet iedereen zal dit interesseren.

Grt.

Mario
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SSM

Bericht door Harry G. Hogeboom »

want niet iedereen zal dit interesseren.
Alvast gefeliciteerd Mario en nog vele jaren..........en zig zaggen mag hier van Martje in Braziel :lol: Dus een beetje ouwenelen over vliegtuigkluppies met scheepvaart investeringen is best wel interessant.

En zoals jezelf al zegt " Om in een vliegtuig te vliegen hoef je geen vogel te zijn geweest" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: SSM

Bericht door Da Silva »

Harry,

Alvast bedankt voor de felicitaties. Ik stel dat op prijs. Een hele leeftijd inderdaad. ik voel me een gezegend en tevreden mens. Soms zit het zuidelijke temperament me wat in de weg. Excuses.
Altijd hard gewerkt, maar ook veel geluk gehad. Als ik dan kijk naar mijn familie, die in 1933 het facistische regime van Salazar ontvluchtten naar Nederland. Mijn opa was bij aanvang van de oorlog bootsman bij Erhardt en Dekkers, mijn vader stoker bij de Halcyon. Allebij kwamen in 1946 gelukkig weer terug Begin april 1940 werden mijn zus en ik geboren. Daarna het huis van mijn moeder gebombardeerd. Na de technische school bij Wilton gaan werken, avond HBS, daarna naar wat toen de MTS heette enz, enz,. Over de hele wereld gewerkt. Begonnen met blokjes vierkant vijlen, geeindigd met de PLC.
Mei gaan we naar Seattle, daar woont onze dochter, die een leuke baan heeft bij Boeing. Daarna door naar Hongkong waar twee zoons met gezinnen wonen.
Dus zeer tevreden en hopen zo nog een poosje door te kunnen gaan.

Grt.

Mario
Patru (R.I.P)

Re: SSM

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hoi Mario,
Mooi om samen met je vrouw 76 jaar te worden.
Felicitaties en je verhaal bij de Vliegmachines zie ik met belangstelling tegemoet.
Maar eerst feesten. :-D
Groet, Paul G.
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: SSM

Bericht door Da Silva »

Bedankt Paul, vanwege de verjaardag zijn we dit jaar bij mijn tweeling zus in Oost-Souburg (voorstad van Vlissingen :-D ). Volgend jaar weer in Belgie.
We gaan woensdag weer naar huis, dan ga ik gelijk aan de slag. Ik plaats het wel in ruim 7. Ik geef je wel een seintje.

Grt.

Mario
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: SSM

Bericht door Da Silva »

Paul.

Hierbij het beloofde seintje. We zijn nog in Zeeland. Mijn zoon heeft het stuk naar hier gezonden. Ik heb er nog wat (flink ingekort) aangesleuteld. Mijn zwager heeft het via zijn pc geplaatst. Het plaatsen van de DC-6 van Transavia liep niet goed. Die staat dus helaas apart.
Het staat onder Ruim 7, item Vliegmachines.

Grt.

Mario
Patru (R.I.P)

Re: SSM

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hallo Mario,
Bedankt voor het verhaal bij Vliegmachines. Ik heb het met belangstelling gelezen.
Er staat veel informatie in waarvan ik nog niet op de hoogte was.
Als beloning bijgaand de enige foto die ik heb van een SSM-schip; de Hoogland in 1938 in Delfzijl. :)
Ooit kwam ik hem tegen in het spoorwegarchief en heb hem eerder geplaatst bij Hoaven van Delfziel, maar hier is hij ook wel op z'n plaats.
Delfzijl 1938.jpg
Delfzijl 1938.jpg (262.71 KiB) 2264 keer bekeken
Groet, Paul G.
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: SSM

Bericht door Da Silva »

Paul

Bedankt, mooi plaatje. Helaas historie. Prachtig schip.

Grt.

Mario


Plaats reactie