Nedlloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
jdbvos

Re: Nedlloyd

Bericht door jdbvos » 28 feb 2015 10:50

Ik heb geweten :roll: vanaf welk schip die foto's waren genomen, en ik meen me te herinneren dat ze genomen zijn bij aanloop naar Keelung een paar dagen na een taifun ('hoogste wind', ofwel typhoon)...
Maar bij "Varenisfijner" weten ze het waarschijnlijk wel....
Greetz!
Jan DB Vos

RobertB
Contacteer:

Bericht door RobertB » 01 mar 2015 14:13

Helaas weet ik ook niet waar deze geweldige foto's gemaakt zijn. Ik zie ze voor het eerst.
Ik heb wel met de Nedlloyd Franklin iets vergelijkbaars meegemaakt. We hebben toen een rondje Taiwan gedaan, nadat we wegens tyfoon Judy de haven van Keelung waren uitgestuurd. Daarna de haven weer in om het laden en lossen af te maken.

Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 02 mar 2015 13:14

Geen reclame voor de Nedlloyd...
Nedlloyd Seoul.jpg
Nedlloyd Seoul.jpg (136.42 KiB) 3434 keer bekeken
HIER staan de gegevens van het schip.
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

rspeur
Contacteer:

Bericht door rspeur » 02 mar 2015 13:35

Welnee meneer Komen, u begrijpt het niet. We hebben net een oversteek gehad met veel zwaar weer, dan krijg je dat....
Althans, dat soort antwoorden kreeg ik regelmatig als ik, niet geplaagd door dek-ervaring, over iets vergelijkbaars iets zei.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 02 mar 2015 13:50

meneer Komen
Als dit er staat heb ik meestal iets verkeerd gezegd.... :wink:
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Jur de Jong
Contacteer:

Bericht door Jur de Jong » 02 mar 2015 14:34

Op een zwarte romp valt het niet zo op. :mrgreen:

jdbvos

Bericht door jdbvos » 02 mar 2015 15:04

Gewoon je schip in roestbruine kleur schilderen...
Spliethof-bootjes zien er altijd, zelfs op een sloopstrand, keurig uit :mrgreen:
Greetz!
Jan DB Vos

b-bootsman

Bericht door b-bootsman » 02 mar 2015 15:59

De kranen en het witte huis zien er zo te zien
wel mooi uit :lol:

Groet Bob.V.

DickG

Bericht door DickG » 29 apr 2015 15:04

In het begin van de nieuwe eeuw hebben vier P&O Nedlloyd/Maersk schepen korte tijd met charternamen gevaren, te weten

OOCL GERMANY, als GERMANY en als P&O NEDLLOYD CARIBBEAN
OOCL FRANCE als FRANCE
NEDLLOYD COLOMBO als GENUA EXPRESS

In 2012 heeft tenslotte de MAERSK ERIMO kort als GLOBAL AZTEC gevaren.

Ik ben op zoek naar foto's van de schepen onder de namen GERMANY, P&O NEDLLOYD CARIBBEAN, FRANCE, GENUA EXPRESS en GLOBAL AZTEC. Wellicht hebben opvarenden uit die tijd foto's gemaakt? Ik houd me zeer aanbevolen voor bemoedigende berichten!

Dick Gorter

Bob

Bericht door Bob » 29 apr 2015 16:10

Jos Komen schreef:Geen reclame voor de Nedlloyd...
Of de verfleverancier.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

jdbvos

Bericht door jdbvos » 29 apr 2015 16:57

'k Heb een paar voor je...alle vanaf de (onvolprezen) verzamelde Neddloyd-CD's....en gehaald bij StS....
De anderen staan ook waarschijnlijk wel op de CD/DVD, maar die dingen zitten bij mij in eoa verstopkastje........
Bijlagen
resized_APL_France.jpg
resized_APL_France.jpg (86.95 KiB) 3096 keer bekeken
resized_APL_Germany.jpg
resized_APL_Germany.jpg (110.3 KiB) 3096 keer bekeken
resized_Nedlloyd_Caribbean3.jpg
resized_Nedlloyd_Caribbean3.jpg (105.14 KiB) 3096 keer bekeken
Greetz!
Jan DB Vos

DickG

Bericht door DickG » 29 apr 2015 17:53

Jan,

Bedankt voor de foto's maar dit zijn helaas niet de foto's die ik zoek. Zoals ik schrijf hebben de schepen kort met charternamen gevaren FRANCE, GERMANY, GENUA EXPRESS en het is onder deze namen dat ik hoop dat er toch ergens foto's bestaan. De door jouw geplaatste P&O NEDLLOYD CARIBBEAN is helaas ook een andere dan de ex OOCL GERMANY.

Groeten

Dick

popeye1964
Contacteer:

nedlloyd avantie

Bericht door popeye1964 » 16 jul 2015 10:01

AAN BOORD VAN NEDLLOYD AVANTIE
MET HANS HUMMEL & RALF V D LINDE
Bijlagen
IMG_1247.JPG
AAN BOORD NEDLLOYD AVANTIE
HANS HUMMEL & RALF V D LINDE
IMG_1247.JPG (97.59 KiB) 2815 keer bekeken

DickG

Bericht door DickG » 14 okt 2015 13:30

ZOJUIST VERSCHENEN:

NEDERLANDSE KOOPVAARDIJSCHEPEN IN BEELD deel 16, NEDLLOYD

In de serie fotoboekjes van Uitgeverij De Alk over de naoorlogse Nederlandse koopvaardij verschenen tot dusverre veertien delen en wel over Wilde vaart (2), Lijnvaart (3), Passagiersvaart, Tankvaart (2), Koelvaart, Kleine Handelsvaart (3) en speciale uitgaven over de VNS en Seatrade (2). Zojuist is deel 16 verschenen, gewijd aan de schepen van Nedlloyd Lijnen, P&O Nedlloyd Container Line en Maersk. Het is met 372 pagina's het meest omvangrijke dat tot dusverre in de serie is uitgebracht. De uitgave werd mogelijk gemaakt door de Stichting Kunstbezit Koninklijke Nedlloyd.

In 1969 besloten Stoomvaart Maatschappij ‘Nederland’ (SMN), Koninklijke Rotterdamsche Lloyd-Wm. Ruys & Zonen (KRL) en Koninklijke Java-China Paketvaart Lijnen (KJCPL) - die in 1967 nog was versterkt door de overname van Koninklijke Paketvaart-Maatschappij - tot een volledige fusie, waarbij dank zij medewerking van Koninklijke Nederlandsche Stoomboot-Maatschappij (KNSM), Phs. van Ommeren en Holland-Amerika Lijn (HAL) ook Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij (VNS) kon worden betrokken. Per 20 januari 1970 gingen zij op in de al in 1908 als houdstermaatschappij opgerichte Nederlandsche Scheepvaart Unie N.V. (NSU), waarvan de nieuwe werkmaatschappijen op 1 juli van dat jaar operationeel werden. Daarmee ontstond een van de grootste rederijen ter wereld met per 1 januari 1970 een vloot van 180 schepen en acht in bestelling. In 1981 sloot ook KNSM Group N.V. (KNSM, B.V. t.v.v.d. Koninklijke Hollandsche Lloyd en KNSM-Kroonburgh) zich bij het op 1 mei 1977 als Koninklijke Nedlloyd Groep N.V. voortgezette concern aan.
In Groot-Brittannië, sinds de introductie van de stoommachine zetel van de meeste en grootste rederijen ter wereld, had de containerrevolutie tot gevolg dat er rond 1990 uiteindelijk één grote lijnvaartrederij overbleef: P&O Containers Ltd (P&OCL), onderdeel van de machtige P&O-groep. Enkele kleinere spelers, Blue Star Line, Cunard-Ellerman, Harrison Line en Bank Line, zouden nog voor het jaar 2000 ook worden overgenomen. In 1997 fuseerden de containerdivisies van Nedlloyd en P&O tot P&O Nedlloyd Container Line. Op haar beurt werd deze scheepvaartgigant in 2005 overgenomen door de - vooral na inlijving van Sea-Land en Safmarine - inmiddels nog grotere containerdivisie van het Deense A.P. Møller-Maersk concern. Dankzij een uitgekiende marketingstrategie, inkomsten uit olie-en gaswinning, een solide financieringsbeleid en vele overnames, was Maersk uitgegroeid tot de grootste containerrrederij ter wereld.

Deel 16 in deze serie boekjes is gewijd aan de lijnvaartdivisie van NSU/Koninklijke Nedlloyd Groep die per 1 juli 1970 operationeel werd onder de naam Koninklijke Nedlloyd N.V. en in 1977 in Nedlloyd Lijnen B.V. werd vernaamd. In deze divisie werden in 1970 de lijndiensten van SMN, KRL (sinds 1962 samen al opererend onder de naam Nedlloyd Lijnen) en VNS samengebracht. In 1975 werd ook de directievoering van KJCPL (Royal Interocean Lines) geïntegreerd en vanaf 1977 werd Nedlloyd Lijnen de enige naam waaronder alle lijndiensten werden uitgevoerd. Voorts zijn opgenomen alle schepen (ook onder buitenlandse vlag) van P&O Nedlloyd Container Line en de onder Nederlandse vlag varende schepen van Maersk Line.

Nederlandse koopvaardijschepen in beeld, deel 16
Auteur: Dick Gorter
Uitgeverij De Alk
ISBN 978 90 6013 892 2
Winkelprijs € 29,90

Jur de Jong
Contacteer:

Bericht door Jur de Jong » 14 okt 2015 16:27

Ik herinner mij die fusie nog goed. Ik was toen ll.stm op de Wissekerk. Bij binnenkomst in Rdam na een Australiëreis gingen wij de kustreis op met meteen niet-vns mensen. Die waren totaal onbekend met dit type schip, behalve iemand die op de Neder Lek had gevaren. 8)

Jur de Jong
Contacteer:

Bericht door Jur de Jong » 16 okt 2015 16:54

Het boek is binnen. Gisteren besteld bij bol.com en vandaag bezorgd. Een lijvig boekwerk van wel 372 pagina's.
En het mooist van alles vind ik dat op blz 1 mijn favoriete schip is afgebeeld, de Wissekerk. Dit boek staat garant voor vele uren leesplezier. Zijn 30 Euro meer dan waard, een aanrader.
8)

Plaats reactie