Nedlloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

De kraanhuisjes waren zilver en later grijs Cor.
De gieken weet ik niet zeker, dat verschilt nog al eens, ik heb ze alleen oranje meegemaakt.

Gr. Arie

Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Hoi Cor.

Hier een antwoord op je vraag, de Neder Lek in de kleuren die ik niet mee gemaakt heb.
Afbeelding
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Geachte meedenkers,

Ik ben vanavond op bezoek bij Jaap Woort geweest.
Hij heeft de beschikking over copieen van de originele bouwtekeningen zoals; diverse general arrangements, tuigage plannen en waterlijn & spanten plannen. Het zal nog wel even aanlopen voor het als model op de markt zal komen. Er is al wel een prijsindicatie voor een dergelijk model. Dit zal, ruw geschat, zo'n 250 a 300 Euro gaan kosten.
Het balsahout om de 2 romphelften voor een Nedlloyd L. schip te bouwen heb ik reeds mogen aanschouwen. Het model zal zo´n 84 cm. lang worden.
Ik heb belooft dat ik uit alle inzendingen die geplaatst zijn een inventaris zal maken hoe de schepen er in diverse stadia eruit gezien hebben. Dit betreft dan natuurlijk ook de verschillende kleurenschema´s.
Als ik dit voor elkaar heb wil ik het hier graag plaatsen om de inzenders de gelegenheid te verschaffen om het te bekommentariseren. Edoch, geef me even de tijd..............

Ter uwer info; Jaap heeft zich vanavond als Kombuizer aangemeld. In zijn profiel is z'n website te vinden, alwaar kennis genomen kan worden van de modellen die hij reeds op de markt gebracht heeft.
Het zijn overigens wel modellen waar enige modelbouw ervaring zeer behulpzaam zal zijn...............

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

roy schreef: Ter uwer info; Jaap heeft zich vanavond als Kombuizer aangemeld. In zijn profiel is z'n website te vinden, alwaar kennis genomen kan worden van de modellen die hij reeds op de markt gebracht heeft.
m.v.g. Roy
In zijn profiel staat de Website verkeerd vermeld, de u van bureau is vergeten, onderstande link werkt wel.

Gr. Arie.




http://www.nautischbureauwoort.nl/
Jaap Woort

Leuve Lloyd, Loire Lloyd en andere

Bericht door Jaap Woort »

Mag ik me even voorstellen ?..mijn naam is Jaap Woort.
Zelf ben ik via visserij, marine en koopvaardij in de wereld van het maritieme gebeuren gekomen en ben nu al wat jaren aan de wal.
Als hobby heb ik scheepsmodelbouw, nu wil het feit dat ik mij erger dat er zo weinig Nederlandse schepen als bouwpakket te verkrijgen zijn.
En dat terwijl we zo'n roemrucht maritiem verleden hebben gehad.
Ik ben lid geworden van de I.P.M.S. dit staat voor International Plastic Modellers Society waarbij je als land kunt aansluiten. Zo ook Nederland is bij deze internationale club aangesloten. In deze club zijn een aantal SIG's actief, SIG staat voor Speciale Interesse Groep. Helaas was er zo'n vier jaar geleden geen SIG schepen actief, dus heb ik deze tak binnen de I.P.M.S. gestart en zie na vier jaar zijn wij nu de grootste SIG groep van Nederland met op dit moment 51 leden.
Dit was dan ook de reden waarom ik een bedrijfje heb opgezet wat bouw- pakketten op de markt brengt van Nederlandse schepen.
Op dit moment zijn gereed lichtschip Texel/Terschellingerbank, sleepboot Holland, sleepboot Zwarte Zee III en een viskotter de HD 80, dit was mijn eerste zeebootje.
Op dit moment zijn in een vergevorderd stadium een coaster de Nescio 1,
gebouwd als Lumey in 1965, een viskotter de UK 223 en de Loire Lloyd.
Gelukkig leerde ik Roy vorig jaar kennen op de Vlootdagen van de Koninklijke Marine maar kon ik op dat moment nog geen toezegging doen om iets over de L-schepen wat te vertellen vanwege technische problemen met het produceren van de rompen.
Dat probleem is nu opgelost en ben ik op dit moment bezig met het maken van de rompmal.
Roy staat mij bij om gegevens en kleurschema's van de schepen te ver-krijgen.
Als u verder wilt kijken dan geef ik hierbij mijn website: www.nautischbureauwoort.nl
Voor verdere vragen kan u altijd bij mij terecht.

Met vriendelijk groet,
Jaap Woort.
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re:

Bericht door johan.H »

Arie Hazebroek schreef:De kraanhuisjes waren zilver en later grijs Cor.
De gieken weet ik niet zeker, dat verschilt nog al eens, ik heb ze alleen oranje meegemaakt.

Gr. Arie



Foto van Henk Kort gekregen
Afbeelding
mooie foto :P

ik heb net zo een foto op de nedlloyd Lek tijdens slecht weer begin 1979 gemaakt, alleen helde hij toen naar bakboord :wink:

Afbeelding
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: L. Lloyd & Neder L.

Bericht door johan.H »

neus en achterschip van de Nedlloyd Lek in 1978

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Re: L. Lloyd & Neder L.

Bericht door Arie Hazebroek »

Ooit hadden de kraantjes witte gieken.

Gr. Arie.

Leuve Lloyd.jpg
Leuve Lloyd.jpg (68.58 KiB) 4254 keer bekeken
Neder Linge.jpg
Neder Linge.jpg (139.26 KiB) 4254 keer bekeken
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: L. Lloyd & Neder L.

Bericht door johan.H »

Arie Hazebroek schreef:Ooit hadden de kraantjes witte gieken.

Gr. Arie.


ze zullen wel oranje gepaint zijn toen ze Nedlloyd voor de naam kregen. :roll:
louis holleman

Re: L. Lloyd & Neder L.

Bericht door louis holleman »

Op mijn eigen site, afdeling "achteraf" staat een foto van de gloednieuwe Neder Linge, zeer waarschijnlijk de 1e keer dat ze Rotterdam aandeed. De afdruk vermeldt "28/8 67", de opname is eerder dat jaar gemaakt vanuit de Radio Holland school die ertegenover aan de Sluisjesdijk lag, toen ik in mijn 2e jaar voor de opleiding R/O zat. Bij deze nog eens een deel van de foto in wat hogere resolutie gescand. Achter de Neder Linge is nog de Abbekerk te ontwaren 8) Duidelijk is wel dat de Linge nog een SMN schoorsteen heeft met al wel het NLL vignet, zoals ze zeer waarschijnlijk van de werf is gekomen.
NederLinge1967.jpg
NederLinge1967.jpg (91.45 KiB) 4190 keer bekeken


Plaats reactie