Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Chris Jorna

Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Bericht door Chris Jorna »

Goedendag allemaal,

Ik ben zojuist lid geworden van dit forum en val maar gelijk met de deur in huis;

Ik ben voor filmopnamen op zoek naar een soort 'rivier cruise schip', wij gaan nl een korte film maken voor de VPRO waarbij een dergelijke boot een hoofdrol speelt. Onze hoofdrolspeelster (in een rolstoel) gaat nl in onze film op zo'n dergelijke 'zonnebloem boot' (noem ik het maar even) mee op vakantie. Het moet dus een redelijk ruime boot zijn waar we dat gevoel kunnen nabootsen.

Nu ben ik dus op zoek naar een dergelijke boot die daarvoor vrij zou moeten zijn in de tweede helft van mei ongeveer. We zijn er wel achter gekomen dat de boten in de reguliere verhuur helaas voor ons niet te betalen zijn, de film moet het met een low-budget begroting doen helaas. Daarom richten wij onze pijlen nu op boten die werkeloos (omgeving Randstad het liefst) aan wal liggen om wat voor reden dan ook.

Ik hoop dat jullie mij via deze oproep op weg kunnen helpen en sta voor alle suggesties open.

Vriendelijke groeten,

Chris Jorna
Waterland Film Amsterdam

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Bericht door Roy »

Beste Chris,

Ik ben bang dat je net te laat bent. Het cruiseseizoen is nu zo'n beetje aan het opstarten.
In de vaklectuur voor de binnenvaart, staan nu de advertenties waar men naar personeel voor het komende seizoen zoek.
Als jij / jullie iets willen zal het op een zeer korte termijn moeten gebeuren, anders vaart het hele spul weer.

Wat relatief goekoop te charteren zal zijn, zijn de schepen die in de z.g. vaar-fiets vakanties operen. Maar ook hier geldt dat rond de pasen het hele spul weer op pad zal zijn.

Kijk maar eens rond in: Weekblad Schuttevaer, Scheepvaartkrant of Binnenvaartkrant.
De 1e is in de boekhandel te krijgen, de 2e & 3e zijn bij elk bunkerstation of visserij coöperatie voor niets verkrijgbaar en verschijnen om de twee weken.

Gaarne bereid tot verdere informatie.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Bericht door proet »

Chris,

Ik vind het geweldig maar ik ben bang dat je net als een aantal anderen, die met een vraag komen, verder weinig of niets van je meer zal laten horen.
Daarom ben ik zo vrij om er geen tijd en moeite in te gaan steken om te helpen.
sterkte bij je zoektocht.

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Bericht door Brazuca »

Afbeelding
dit schip stond te koop, dus misschien nog beschikbaar voor opnames
Chris Jorna

Re: Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Bericht door Chris Jorna »

Beste Roy, dank voor je reactie. Ja wij zijn er ook al een beetje achtergekomen dat idd vanaf pasen de hele boel weer in bedrijf is.

Ik zal je even bijspijkeren over de opties die we nu hebben:

De oude "R. van Hasselt" die op het ogenblik in Lelystad ligt en eigendom is van de directeur van Mammoet. We zouden daar kunnen filmen (hoewel hij niet meer vaart helaas) echter is de boot al behoorlijk vervallen en is er veel tijd (en geld) nodig om hem weer een beetje toonbaar te maken. Het zou een optie zijn (met kleine aanpassingen hier en daar), en is ook een schitterend schip, maar het heeft zo zijn beperkingen.

Dan hebben we nog "De Gebeurtenis", die nu in Enkhuizen ligt (waar ik ook woon). Is ook een mooi schip alleen zal die toch een beetje te klein zijn voor onze wensen (een logge filmcrew is ook nog eens een factor die meetelt). Maar deze optie is ook zeker nog niet afgeschreven.

Verder hebben we contact met de heer Sjaak Bosma (Dinteloord) over de "Prinsenlander" en de "Catamaran Castle". Dit zijn ook reële opties alleen zitten er van onze kant nog wat haken en ogen aan omdat het voor een hele filmcrew een behoorlijk reis is om er elke dag vanuit Amsterdam naar Dinteloord heen en weer te reizen.

We zullen vermoedelijk 5 dagen nodig hebben om op het schip te filmen waarvan we er eentje zouden willen varen (de andere dagen kan het aan de wal liggen).


Dank voor de suggesties, die zal ik zeker even nachecken.

Vriendelijke groeten,
Chris
Chris Jorna

Re: Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Bericht door Chris Jorna »

dick/brazil schreef:Afbeelding
dit schip stond te koop, dus misschien nog beschikbaar voor opnames

Hoi Dick, heb er gelijk achteraan gebeld! Helaas ligt dit schip nu ergens in de Donau te dobberen :-)

maar enorm bedankt voor de suggestie!

groeten,
chris
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Bericht door Brazuca »

Jammer, misschien dat je een kleinere rondvaartboot kunt huren, zoals b.v. deze. Of zoeken bij rondvaart rederijen rond het ijsselmeer.
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Bericht door j.haver »

Misschien het opleidingsschip Prinses Maxima van de zeevaartschool te IJmuiden.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Bericht door Roy »

Hallo Chris,

Als het een probleem is om met een hele crew op en neer te shuttlen tussen A'dam en Dinteloord, is het misschien een reëele optie om in Dinteloord te blijven.
Als een hotel te duur is, kan je ook een zeilcharter in het Zeeuwse huren om te overnachten.
In feite kost je dat ook de kop niet.
Kijk, op dit forum benaderen we problemen / uitdagingen gewoon als varensmensen. Dus een paar dagjes van huis mag geen probleem zijn............
Misschien voor jullie ook een optie.
Hoe groot is het hele theater, ( qua aantal mensen bedoel ik ), eigenlijk ?.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Chris Jorna

Re: Rivier Cruise Schip gezocht tbv Filmopnamen

Bericht door Chris Jorna »

j.haver schreef:Misschien het opleidingsschip Prinses Maxima van de zeevaartschool te IJmuiden.
daar ga ik ook even achteraan, dank je!!

chris


Plaats reactie