Zendschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

De Naam Comet was ik mijn verzameling al eens tegen gekomen.
Hier dan nog een Foto.
Gr Frans / Goofy.
Bijlagen
MV.Comet radio scotland.jpg
MV.Comet radio scotland.jpg (84.53 KiB) 4873 keer bekeken

beusekompeter
Berichten: 493
Lid geworden op: 17 jan 2006 19:25
Locatie: velserbroek

Re: Zendschepen

Bericht door beusekompeter »

Hallo Frans de binnen komst van Veronica
Hij werd toen opgebracht met een marine sleper
de naam even kwijt en de havendienst de'' Wortman''
gr beus
neilki slip
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Dat Is weer mooi Peet.
Bedankt.
Gr Frans / Goofy
Jos Komen (R.I.P)

Re: Zendschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

zeehond schreef:indien belangstelling volgen er nog een paar zendschepen
Uiteraard is daar belangstelling voor. :)
zeehond

Re: Zendschepen

Bericht door zeehond »

nog een dat is voor van daag de laatste de fredericia radio caroline gedeeltelijk af gesloopt om de bruggen a.dam rijn kanaal te passeren dat waren nog eens tijden met 2 bootjes ik met 200 industrie vd 6 a en mn broer 230 pk deutz am 428 hoef je nu niet meer mee aan te komen mijn broer heeft nog wel de burmeister aan de praat gekregen als die de volle 120 klappen draaide liep tie de sleepboot voorbij wat wij op de lek en hollands diep dan ook gedaan hebben maar dan z.o.n 90 klappies liep tie 15 km
Bijlagen
Image (134) oke.jpg
Image (134) oke.jpg (84.45 KiB) 4839 keer bekeken
mario van parijs
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2007 12:50
Contacteer:

Re: Zendschepen

Bericht door mario van parijs »

Bellatrix, 1 van de 7 gezusters, heeft nog jaren lang die zendschepen bevoorraad... Dat was natuurlijk een probleem, snap je wel... Mocht niet, maar vanuit Nederland wel, schijnbaar....

Volgens geleerden werden de bandjes ook via de Bella gebracht. Veelal met een Buma Stemra sticker erop, opmerkelijk genoeg....

http://youtu.be/j6-EMaa-x8A (geluid is weg, was voorheen een leuk liedje, meer niet)

Groeten!

Mario
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Met het door bladeren van mijn mappen,
kwam ik weer een foto van Veronica tegen.
Ik wist niet dat ik er zoveel van in mijn bezit had.
Maar ik kan er geen één vinden van de keren dat wij bij de proefvaarten maakten ,
met toen de nieuwe slepers van Wijsmuller,
en sigaretten en drank overzetten , en als dank daar voor een plaatje kregen.
Ik zal het toen wel te druk gehad hebben, om toen foto,s te maken.
Gr Frans / Goofy
Bijlagen
Veronica 008.jpg
Veronica 008.jpg (169.14 KiB) 4805 keer bekeken
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Hier een radio schip onder de kust van Israël.
Radio Hof.
Gr Frans /Goofy
Bijlagen
Radio.jpg
Radio.jpg (88.22 KiB) 4729 keer bekeken
Radio schip Hof.jpg
Radio schip Hof.jpg (219.59 KiB) 4729 keer bekeken
zeehond

Re: Zendschepen

Bericht door zeehond »

lijkt verdacht veel op een oude fairplay boot weet iemand of dat zo is of welke sleepoot anders gr joop
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Ik heb nog iets gevonden van de King David.
Ankerketting gebroken bij windkracht 8-9
Het radiozendschip King David het schip van piratenzender Capitol Radio sloeg op 10 november 1970 van haar ankers en liep aan de grond op het strand van Noordwijk aan Zee, zo'n 50 meter uit de kust.
De Wijsmuller sleepboot Hector en de reddingboot Johanna Louisa uit IJmuiden reageerden direct op de noodseinen van de King David en waren snel terplaatsen. Ook de strandreddingboot van Noordwijk, de Kurt Carlssen kwam in actie. Tijdens windkracht 7 haalde de Noordwijker reddingboot 5 van de 7 bemanningsleden van boord. Later die dag keerde iedereen weer terug.
Een woordvoerder van Capitol Radio kwam met de mededeling dat de King David "zwaar bewapend was en dat de bemanning getraind was in wapengebruik". Dit alles omdat men bang was voor een bezetting van het zendschip, daar het toch een piratenzender betrof.
Later werd duidelijk dat er op het moment van breken van de ankerkettingen geen machinist aan boord van de King David was. Verder was er niemand geweest die de hoofdmotor had kunnen starten.
Pogingen om de King David dezelfde dag vlot te krijgen mislukten.
Op 13 november, om 14.41h, heeft de Hector de King David vlotgetrokken. De Wijsmuller bergers hadden na de eerste poging een geul gegraven met een bulldozer door de zandbank die het vlottrekken belemmerde.
De financiële afhandeling van de berging had nogal wat voeten in de aarde, maar dat is niets bijzonders.
Gr Frans / Goofy
Bijlagen
King David.jpg
King David.jpg (64.3 KiB) 4680 keer bekeken


Plaats reactie