Zendschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
zeehond

Re: Zendschepen

Bericht door zeehond »

hele hoop intersante info ik dacht dat ik aardig wat had maar volgens mij heb jij alles wat maar gevraagd word . wat de broodwagen betreft daar hebben wij niet mee gestuurt hoewel het handstuurwerk nog goed in orde was er was ook nog iets met een pookje kon je electr sturen daar hebben wij de kabels van verlengt en het pookje boven op de achter opbouw gezet zodat de dienstdoende stuurman ook wat kon overzien nog bedankt voor de fotos . waar staat dat mooie modelletje ben ik wel heel nieuwsgierig naar gr joop

Mariner (R.I.P.)

Re: Zendschepen

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Ach wat ik heb en wat ik weet valt best wel mee Joop. En wat ik niet weet, dat zoek ik op! 8)
Zo simpel is het dus eigenlijk. :wink: :)

quote

The Radio Caroline North 40th Anniversary Convention.
Isle of Man, 19th - 21st September 2008.

Forty years after Radio Caroline North was silenced, a convention was held on the Isle of Man to celebrate the achievements of this hugely successful but sometimes ignored, station. As many of the delegates pointed out, the media - mainly based in the south-east of England - have usually preferred to focus on Caroline South. But the story of the northern sister station is every bit as fascinating.

The delegates began to arrive on the island by ferry and plane during Friday and most of them gathered for dinner that evening at a restaurant in Douglas.

The next morning it was an early start to catch the coach to Peel to see the excellent Pirates Of The Irish Sea exhibition at the House of Manannan.

This free exhibition was originally planned to close in February but was so successful that its run was extended until the end of August 2009. Other museums have also expressed an interest in taking it so it is possible that it will move elsewhere later.

Among the former Caroline personnel visiting the exhibition on the Saturday morning were newsreaders John Aston and Nick Bailey, disc-jockeys Martin Kayne, Alan Turner and Wally Meehan, engineer Trevor Grantham and station founder Ronan O'Rahilly.

Afbeelding

The bell of the Fredericia, used in the famous ‘ding ding’ Caroline call-sign, loaned to the exhibition by the family of Harry Maddrell, skipper of the tender Essex Girl.


Afbeelding

A model of the Radio Caroline North ship, mv Fredericia

unquote

Groets,

Mariner
zeehond

Re: Zendschepen

Bericht door zeehond »

kan wel zijn maar je weet maar al te goed waar het over gaat en waar je moet zoeken zo leren wij iedere dag nog bij nu weet ik ook waar de bel is de info op dit forum is ik zou bijna zeggen oneindig gr joop
Mariner (R.I.P.)

Re: Zendschepen

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Nog snel effe een aanvulling uit de Beting van Wijsmuller';

Afbeelding
Groets,

Mariner
ReneVanDenAbeelen

Re: Zendschepen

Bericht door ReneVanDenAbeelen »

Omdat ik deze rubriek met zekere regelmaat bezoek, ben ik vandaag maar eens tot registreren overgegaan.
Niet dat ik ooit heb gevaren (nou ja, als passagier op rondvaartboten) maar als oud zeezender Veronica-fan ben ik erg geïnteresseerd in zendschepen en via het onvolprezen Google kwam ik ooit deze site op het spoor. Vooral het feit dat er zo af & toe foto's van zendschepen uit de privé collectie van zeevarenden te zien zijn, maakt het voor mij erg interessant. Die schitterende foto van jdbvos van de Fredericia in Rotterdam bijvoorbeeld... Jaloers! Ik wilde dat ik het zo met ogen ogen had gezien.
Blijf publiceren a.u.b.! Ik geniet er van! :-D

En misschien aardig om eens een blik op te werpen; ik maak miniatuurtjes van zendschepen. Ze staan op http://radioships.com. Niet bedoeld als reclame, maar gewoon omdat ik me kan voorstellen dat bezoekers van kombuispraat het wellicht aardig vinden om scheepsmodelletjes te zien.
zeehond

Re: Zendschepen

Bericht door zeehond »

de foto van de fredericia was niet in rotterdam maar houthaven amsterdam ik heb hem daar op de plaats waar de foto gemaakt is weg gehaald langszij lag de miamigo hier de foto dat ze naast elkaar liggen nog een keer door mij zelf gemaakt te amsterdam ik heb een aantal paginas terug het een en ander geschreven over de reis naar viane en de oude burmeister van 1929 de hele reis gelopen heeft als een zonnetje gr joop
Bijlagen
Image (86)miamigo caroline.jpg
Image (86)miamigo caroline.jpg (112.25 KiB) 4554 keer bekeken
john 1001

Re: Zendschepen

Bericht door john 1001 »

Het voormalige Veronica-zendschip vertrekt deze maand van Groningen naar Amsterdam

Veronica vertrek naar Amsterdam

Bron RTVNoord

Gr John

Afbeelding
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Zendschepen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Jaap van Dorp
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: Zendschepen

Bericht door Jaap van Dorp »

Jammer maar de jeugt die Veronica nog op zee mee gemaakt hebben, zijn nu zo een beetje toe aan rolstoel of wandelstok :roll:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Zendschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik weet niet hoe jij je voortbeweegt Jaap, maar de meesten die ik ken uit die tijd zijn daar echt nog niet aan toe. :wink:


Plaats reactie