10 jaar Kombuispraat?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Pjotr

10 jaar Kombuispraat?

Bericht door Pjotr »

HET Forum waar een Zeeman zich Thuisvoelt, opgericht in 2001 door Jos Komen
Aan alle lezers (CQCQCQ)

Je ziet bovenstaande elke keer weer staan als de startpagina opent, maar je leest er gewoon overheen. Totdat je beseft dat 2001 al weer 10 jaar geleden is. Ik heb gevraagd of hij wist wanneer precies Jos dit Forum heeft opgestart maar hij kon dat niet meer achterhalen omdat in 2004 is overgegaan op een ander computersysteem en alle voorgaande berichten zijn verdwenen. Maar omdat 2011 alweer bijna op de helft is denk ik dat het nu wel een beetje tijd is geworden voor gelukwensen. En op de vraag of Jos Komen prijs zou stellen op een felicitatietopic antwoorde iemand met Ja! :-D
Dus vanachter dit toetsenbord: Jos, van harte gefeliciteerd met het jubileum van Kombuispraat en bedankt dat je dit initiatief toendertijd hebt genomen (Ik voel mij er zeker op thuis!) :wink:
En iedereen die wel eens langskomt op dit Forum, iedereen die bjdraagt, alle administrators etc: jullie ook gelukgewenst natuurlijk.

Groeten van Pjotr.
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: 10 jaar Kombuispraat?

Bericht door Gerrit »

Mag ik me bij voorgaande spreker aansluiten.
Jos, van harte gefeliciteerd met het 10 jarig bestaan van Kombuispraat.
Groetjes Gerrit.
Jos Komen (R.I.P)

Re: 10 jaar Kombuispraat?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Pjotr,
bedankt voor de goede wensen, maar in november is Kombuispraat pas jarig.
Als je begint met een forum ben jezelf de enige bezoeker.
En opeens was er één bezoekster: Dagmar. :lol:
Wel gezellig hoor!
http://www.scheepspraat.nl/scheepsgerechten.htm
Zoo is het gekomen. :)
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: 10 jaar Kombuispraat?

Bericht door j.haver »

Nou Jos, ik kan niet achterblijven; van harte met dit lustrum.

Neem aan dat we tzt wel een uitnodiging krijgen om dit heuglijke feit te vieren onder het genot van een drankje en een scheepsgerecht .......

Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: 10 jaar Kombuispraat?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De juiste datum van de oprichting weet ik ook niet precies meer, want bovenstaande link was een van de topics.
Er stond ook een mooi verhaal van Leen Bal in den beginne dat hij varende op de Fenda tijdens dikke mist in de monding van de Thames opeens het anker van de Stad Haarlem bijna op zijn hoofd kreeg toen hij daar op de bak stond. :lol:
Ik suggereerde dus dat de Stad Haarlem misschien geen radar had, waarop Pete die als kabelgast op de Stad Haarlem tegen Leen te keer ging dat de Stad Haarlem wel degelijk een radar had.
Eén groot misverstand maar dat hebben we later afgedronken. :lol:
Toen was geluk nog heel gewoon. :wink:
All the best
Jos
msjansje1900

Re: 10 jaar Kombuispraat?

Bericht door msjansje1900 »

10 jaar maar liefst dat moet gevierd worden.
iets met een forum meeting? is wel laat in het jaar maar dat moet de pret niet deugen.

marnix
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: 10 jaar Kombuispraat?

Bericht door K.Brouwer »

Alvast gefeliciteerd Jos,je hebt tenslotte met dit forum menigeen een plezier gedaan.

Ook leuk om Cirkel weer even terug te zien,heb een keer met hem als 2e stmn gevaren ( Barbara) en
hem later meerdere malen op z'n vaste boot ( Calafia) afgelost.Ook op z'n begrafenis geweest. Die kerk in De Meern zat tjokvol, kon geen hond meer bij. Geeft wel aan hoe geliefd hij was.

Groeten,K.Brouwer.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: 10 jaar Kombuispraat?

Bericht door Roy »

Ook vanuit het Nieuwe Diep gefeliciteerd met het, ( bijna ), behalen van deze "milestone".
Op naar de volgende 10 jaar.
Ik kijk er al naar uit en teken alvast bij :wink:

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Ruud (R.I.P.)

Re: 10 jaar Kombuispraat?

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Jos & @ll,
Van harte gefeliciteerd met dit decennium van jouw "kind[je]", we mogen nu wel zeggen dat het kind groot geworden is, met vallen en opstaan,maar gelukkig hebben wij daar allen voor gezorgd dat het groot geworden is,en dat doe je niet alleen,dus ook alle leden bedankt voor hun bijdragen hier op dit forum,want zoals Jos reeds zei, in het begin waren er maar een paar mensen die het volgden,nu is dat gelukkig anders,en kunnen velen dagelijks hun portie "nieuws" met veel plezier doornemen.
Op naar het volgende decennium ,en dat jouw kind, een mooie volwassen kerel mag worden.
Bijlagen
10 jaar.jpg
10 jaar.jpg (4.25 KiB) 4960 keer bekeken
Willem Oldenburg

Re: 10 jaar Kombuispraat?

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi Jos

Van harte en bedankt, voor mij is het forum een uitlaatklep en informatiebron naar een mooie tijd die ik niet zal en wil vergeten.
Ik kom veel langs de sluizen/pieren en kanaal, maar mensen die ik daar ontmoet en nog nooit een letter of foto op kombuispraat hebben gezet, zijn er vol van en vinden het prachtig.
Nogmaals Jos bedankt, jij en je medewerkers hebben een hoop goed gedaan en een klankbord gecreëerd voor heel veel mensen die gevaren hebben of wat met de maritieme wereld te doen hebben.

Groetjes Willem


Plaats reactie