Lloyds London

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Lloyds London

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Foto 0254 (640x800)-1.jpg
Foto 0254 (640x800)-1.jpg (305.03 KiB) 3088 keer bekeken
Gerard, dit heeft niets met Lloids te maken , maar je vroeg om opheldering,
''Presidente'' is een brandy hier cognac genoemd(aguadente composta com gengibre) en een lekker zacht borreltje welk ik alleen nuttig rond 12oo en hooguit twee, welk mijn spraakwater be invloed :wink:
De gayparade was ''not my piece of cake'', vond het maar een vieze bedoeling, maar ik wou het ff bekuchen.
Een van de foutjes was een ''comida caseira'' ,oftewel een eethuis met eten ''zo als moeder het thuis òòk verziekte'' te bouwen op de verkeerde plaats, hoe wel op haast de hoek van de afslag naar het nieuwe stadsgedeelte Cibratel II,te Itanhaèm een stadje aan de kust 90 km ten zuiden van Santos, dit op verzoek van mijn ega.Liep aardig enige jaren....tot de staatsweg verdubbeld werd en de afslag drie blokken verder werd gebouwd... einde klandiezie :oops: Had daar ook een groot huis met zes bad/wc kamertjes ,voor verhuur maar liep ook niet meer mede door de hoge tol heffingen van de staats wegen, wat de weekend gang naar de kust be invloedde van de middenstand in Sào Paolo.Ik heb dit pas eind vorig jaar kunnen verkopen aan iemand goed bij kas die de hele achterstallige gemeente belastingen over nam en er met een knokploegje de krakers verdreef,die alleen door een dure advocaad,aangezegd konden worden, de politie doet daar niets aan.Zo zijn er meer ''foutjes'' geweest in mijn overigens happy life.Hoop je voldoende te hebben ingelicht.In middels geniet ik en mijn jongere wederhelft van een (nog) rustige oude dag :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Lloyds London

Bericht door Derk Gotink »

Vond dit nog tussen mijn oude spullen.
Bijlagen
img421 (818 x 1163).jpg
img421 (818 x 1163).jpg (462.2 KiB) 3031 keer bekeken
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Lloyds London

Bericht door Roy »

Hoeveel pagina's telt dat werkje Derk !.
Ik ben best wel geinteresseerd te vernemen hoe deze zaken letterlijk verwoord worden.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Lloyds London

Bericht door Derk Gotink »

Negen bladzijde Roy,
Ik wil het van de week wel scannen het is toch rot weer...........
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Lloyds London

Bericht door Roy »

Ik zou het een pracht vinden Derk en misschien wel meer Kombuizers......... :wink:

Wat het weer betreft; d'r staat hier een NNO wind kracht 4 a 5 en de regenbuien drijven er tegenin............... :!: :?: :|

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jos Komen (R.I.P)

Re: Lloyds London

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Doen Derk!
Hier op de dijk in Warffum staat er nu zo te horen een dikke Acht. :)
Mijn hond maakte meteen rechtsomkeert toen ze even buiten gelaten werd. :)
All the best
Jos
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Lloyds London

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Prima als Derk dat mooi gaat scannen, maar hij staat natuurlijk overal op het internet kant en klaar als PDF. HIER bijvoorbeeld, de volledige tekst en ook HIER, maar dan heel kort als invulformulier, de échte Lloyd's Open Form, zeg maar, waarbij men zich verbindt volgens de voorwaarden zoals die in de volledige tekst staan.

Dat zijn allemaal recente teksten want dat "No cure, No pay" is sinds 1999 veranderd. Daar is de Scopic Clause aan toegevoegd om te voorkomen dat bergers helemaal met lege handen blijven staan als ze de klus niet volledig kunnen klaren. Dat was een van de maatregelen die snel ingrijpen mogelijk moesten maken als er een geladen tanker op een mooie kust dreigde te verdagen terwijl er sleepboten in de buurt waren.

Maar als Derk zijn tekst nu eens naast legt, want die zal vast wel van voor 1999 zijn, dan kunnen we de verschillen zien.
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Lloyds London

Bericht door Derk Gotink »

Deze LOF is inderdaad uit de jaren 60
Bijlagen
lloyds1a.jpg
lloyds1a.jpg (181.52 KiB) 1461 keer bekeken
lloyds2a.jpg
lloyds2a.jpg (244.82 KiB) 1461 keer bekeken
lloyds3a.jpg
lloyds3a.jpg (275.98 KiB) 1461 keer bekeken
lloyds4a.jpg
lloyds4a.jpg (290.96 KiB) 1461 keer bekeken
lloyds5a.jpg
lloyds5a.jpg (274.58 KiB) 1461 keer bekeken
lloyds6a.jpg
lloyds6a.jpg (261.97 KiB) 1461 keer bekeken
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Lloyds London

Bericht door Mart Hoogedoorn »

fightertemiiv8xjnm0.jpg
fightertemiiv8xjnm0.jpg (12.99 KiB) 1384 keer bekeken
Ik heb verschillende ''no cure no pay'' acties gedaan met de salvage tugs van Dijkhuizen.......maar nooit ''joppengeld'' gezien,daar moest de man meestal heel lang op wachten, en zo lang ben ik niet gebleven :oops:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie