RDM / NW

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: RDM / NW

Bericht door Jancorjoh »


Journee

Re: RDM / NW

Bericht door Journee »

Cor, Harry, jancorjoh,

Hartelijk dank voor jullie hulp.
Ik kan weer even vooruit!

Mvg, Johan.

PS. Ik zat bij het verkeerde onderwerp, ik moest bij "Wie Weet" zijn!
Jos Komen (R.I.P)

Re: RDM / NW

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op Nostalgienet heb ik zojuist een gedeelte gezien van "Dockyard V. Onze kapitein was Hare Majesteit" over de Dockyard V en de RDM.
http://www.tvgids.nl/programma/16472986 ... Majesteit/
19 Mei volgen er diverse herhalingen van deze reportage.
http://www.tvgids.nl/lijsten/verticaal# ... =413&day=0
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: RDM / NW

Bericht door Allen »

RDM
RDM 010.jpg
RDM 010.jpg (403.83 KiB) 4959 keer bekeken
RDM 011.jpg
RDM 011.jpg (333.31 KiB) 4959 keer bekeken
RDM 200.jpg
RDM 200.jpg (358.86 KiB) 4959 keer bekeken
Grtn @Allen
Jos Komen (R.I.P)

Re: RDM / NW

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Johan Journée kreeg ik onderstaand opgestuurd.
Ik heb contact met hem opgenomen en hij vindt het prima dat het hier geplaatst wordt.


Ter informatie aan alle RDM-geïnteresseerden,

Het gaat wat minder goed met mijn gezondheid, dus werd het tijd om aan
een opvolger voor mijn RDM-website te gaan denken. Ik prijs me (en
jullie) dan ook erg gelukkig om Rob van den Broek aan jullie voor te
kunnen stellen.

Deze bijna 20 jaar jongere Rob van den Broek werd in 1960 geboren. Hij
is geboren en getogen in Heijplaat, een tuindorpje onder de rook van
Rotterdam. Hij woonde daar aan de Rondolaan en in de Heijplaatstraat.
Zijn grootvader, zijn vader en zijn moeder werkten allen vele jaren bij
de RDM en hij heeft daardoor een aangeboren interesse gekregen voor de
geschiedenis van deze werf en toonde deze ook naar buiten. Mede door
zijn professionele interesse voor muziek was hij daar ook 20 jaar lid
van de muziekvereniging "Dockyard".
Van meet af aan toonde Rob veel belangstelling in deze website over de
RDM. Hij leverde ook tal van zeer waardevolle bijdragen. Dit najaar
neemt hij tot mijn genoegen mijn taak van beheerder van de RDM-website
over. Ik denk dat hij een goede beheerder zal zijn en ik wens Rob veel
plezier met deze leuke website!

Ik blijf voorlopig nog wel even op de achtergrond betrokken bij de site
om nog wat onderwerpen af te ronden, maar Rob is nu de nieuwe beheerder.
Jullie eventuele bijdragen worden dan ook graag bij hem ingewacht op
RDM@optoon.nl. Sla dit nieuwe e-mail adres op!
De nieuwe RDM-website www.RDM-archief.nl is in deze reeds aangepast.
Breng wel een nieuwe link aan en verwijder de oude!

Rest mij nog om jullie te bedanken voor alle bijdragen door de jaren
heen. Deze werden door mij steeds zeer gewaardeerd. Mijn doel was en is
om de (bouw)geschiedenis van de voormalige RDM voor het nageslacht te
bewaren en dat is me (denk ik) al aardig gelukt!
Het ga u goed!

Mvg, Johan.
Journee

Re: RDM / NW

Bericht door Journee »

Het e-mail adres van Rob is onjuist.'
Dit moet zijn: Rob@RDM-archief.nl.

Mvg, Johan.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: RDM / NW

Bericht door jdbvos »

Ha die Johan !
Blij weer wat van je te horen...
Jammer dat je gezondheid achteruitgaat, maar gefeliciteerd met het vinden van een opvolger: dat valt tegenwoordig niet mee...
Bedankt voor je hulp en je bijdragen hier (en aan mij)....
Ik ben nog steeds zoekende naar die onderwatersnelheid, maar krijg gewoon nergens antwoord of men hult zich in een omineus stilzwijgen....ik ga er maar van uit dat 'men' dat graag heel erg geheim wenst te houden.......
...kan me dat enigszins wel een beetje voorstellen.....
Maar ergens las ik dat de Titanic al dwarrelend met méér dan 25 kn de bodem raakte in een waterdichtheid behorend bij 5000 m diepte (als ik lieg, dan 'in commissie' :-D ). En dát zou bij véél meer mensen op z'n minst een opgetrokken wenkbrauw moeten opleveren....

Het ga jou ook goed, Johan !
Ik wens je, én de jouwen, van harte heel veel toekomst !
Oost, west...ook best
Journee

Re: RDM / NW

Bericht door Journee »

Ik ga zeer binnenkort met je meedenken, Jan. De caravan moet toch eerdaags (van mijn vrouw!) de stalling in en dan heb ik weer alle tijd.

Graag even jullie aandacht voor het volgende persbericht bericht van 21 mei 1971:
Op het achterschip van het Griekse M.S. "Angie" (21.000 ton) heeft woensdagavond een brand gewoed, die vrij grote schade heeft aangericht.
Het vuur, vermoedelijk op het sloependek boven de machinekamer ontstaan, verwoestte zeven bemanningshutten. Vijf opvarenden van het bij de Rotterdamse Droogdok Maatschappij afgemeerd liggende schip moesten met verschijnselen van rookvergiftiging naar ziekenhuizen in Rotterdam worden overgebracht, doch konden later naar boord terugkeren.
De brand werd bestreden door de bedrijfsbrandweer van de RDM, de Rotterdamse brandweer en door blusboten van de havendienst.
Kan iemand me helpen aan een foto van dit schip, het Griekse m.s. "Angie" van 21.000 ton, dat in 1971 heeft bestaan en toen bij de RDM in reparatie o.i.d. was ???

Mvg, Johan.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: RDM / NW

Bericht door ferryvaneeuwen »

Jan schreef:Ik ben nog steeds zoekende naar die onderwatersnelheid
Ik heb toen mijn 'tuppence worth' gegeven maar weet niet wat je er van vond. De crux zit volgens mij in dat kwadraatje in de valsnelheid, in lucht 9,81 m/s^2, dat tikt ook onder water hard aan.
Aan de oppervlakte gaat het allemaal met een voornamelijk lineaire snelheid.

Ferry
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: RDM / NW

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Johan, dat was dus oorspronkelijk de tanker STORA in 1957 in Zweden gebouwd bij de Uddevallavarvet als bouwnummer 158.
Als ANGIE kan ik werkelijk nergens een foto van haar vinden en ook niet onder een van de andere namen.

---------------------------------------------------------Afbeelding

-----------------------------Afbeelding
      • Afbeelding
Ze ging voor 87 dollar per LDT naar de sloop. Wat zal ze geweest zijn ... 6000 ton, misschien? Vast niet meer. Goed 300.000 dollar. :shock:


Plaats reactie