Welles, nietes Amerikaans visum

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
de Vetpriester

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door de Vetpriester »

Jaap van Dorp schreef:Ik snap de hele paranoia niet, je overlegt een passport aan ieder land buiten de schengen landen maar je hebt bezwaren tegen visa ???
dat passport chipje heeft meer info dan jij wilt overleggen.
denk dat je beetje gek bent.
Je paspoort:
In je passpoort staat (voorlopig) alleen die paar vingertjes die jij hebt afgegeven aan de balie IN Nederland, AAN Nederland!
De gegevens komen alleen op JOUW passpoort te staan. (althans dat willen ze ons doen geloven vanaf juli 2011)
Een ander land kan dus enkel aan de hand van een controle t.o.v. jouw passpoort controleren of jij de rechtmatige houder bent. Dat is de opzet ervan.
Vandaar ook zoveel commotie de laatste paar maanden hierover in de krant. Blijkt dat de kamer niet voldoende was ingeligt over de nadelige gevolgen en risico's

Je Visa:
Alle 10 vingerafdrukken af geven aan een buitenlands database waar je helemaal niet weet wat er nog meer mee wordt gedaan. Want voor zover ik weet zit er in het visum geen RFID chip met deze info op.
Je vinger afdrukjes worden dus ergens anders opgeslagen.
Centrale opslag dus, in een vreemd land door een wereldmacht die wereldwijd bekend is als een "vredelievende" staat. (hoop dat de sarcasme in die laatste regel een beetje doorkomt)

In je passpoort heeft dat chipje waarschijnlijk wel meer info, maar weet zeker dat er niet de namen van mijn ouders erin staan, naam van mijn vorige werkgever, woonadres vorig werkgever, schoolverleden, huidig woonadres, contacten in het buitenland, 10 jaar reisverleden. Er waren nog een paar items waarbij ik me afvroeg. "Wat moet je ermee?"

Ik hoop dat de nederlandse staat toch wel zover verstandig is dat het zijn burgers wil beschermen wanneer zij in het buitenland zijn en dus terughoudend is met het plaatsen van dergelijk info op onze passpoort.
En tuurlijk is een hoop info terug te vinden en op te vragen; maar zelfs dan hoop ik dat de nederlandse staat dat niet zomaar klakkeloos doet omdat uncle sam of Uncle Kim of welke andere malloot dan ook, het zo lief vraagt/afdwingt.
(Heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in want ze zijn hier flink bezig met telefoontaps, deep packet inspection en dergelijke. Ook hier lijkt de ettiek flink te verwateren door de $tekens)
Behalve dat er in mijn ogen onnodig veel info van je verlangt wordt vindt ik het absurd dat je ook nog eens info moet geven van een 3de persoon die met jouw aanvraag absoluut niets te maken heeft.
Ik denk dat de meeste mensen het niet prettig zouden vinden als je prive gegevens gaat verspreiden van een ander.
Ook al is het zoiets onschuldigs als adres en telefoonnummer.

En als ik die verhaaltjes van 0-40 jaar terug lees denk ik dat ze aan de andere kant gek zijn.
Ongeneselijk ziek zelfs.
Pikkenparade, ter controle van SOA's. En dan alleen de vrijgezellen en lagere in rang. Want de rest neukt niet. Kom op zeg!
Gezien hun technologische ontwikkeling is dat net zo absurd als het verkrachten van een maagd om van je HIV af te komen.
TWIC card, 2-7 weken op zee en je mag maar 14' van het schip af. Anders wordt je opgepakt? Boete? Of ben je dan een gevaar voor de staat en wordt je ter plekke neergeschoten?
Afgesnauwd, uitgekaferd, gefoulleerd en willekeurig ergens in een hok gestopt worden omdat een op macht belust ventje "het niet vertrouwd".

Het zijn een stelletje geestelijke zieken.
Ze lijden aan hersendystrofie; leven in "angst" en slepen zowat iedereen hun ondergang in.
En zolang er mensen zijn die zich vrijwillig digitaal tot slaaf laten maken zal het nog lukken ook.
"Knowledge is power"

Wat is de volgende stap in die fictieve oorlog?
Hals/Enkelbandjes met GPS. Als je te ver van het schip komt gaat een oorverdovend piepje af? Of misschien wordt er een bedwelmend stofje in je bloedbaan gebracht?
Je bent immers een gevaar voor de staat! Laten we dat niet uit het oog verliezen! Dan heiligd het doel de middelen.
Of wat van een onderhuids RFID chipje. Daar zullen zeker wel voorstanders van zijn.
Lekker makkelijk voor het in en uitklaren.
Als je een beetje mazzel hebt kun je in je nest blijven liggen en komen ze zelf de hutten langs om je te scannen.
Hoef je niet meer al die trappen op om je paspoortje netjes naast je gezicht te houden voor die met azijn verwekte douane man.

PPPffffffff.............
effe biertje pakken om af te koelen.
Tegen zoveel onzin ben ik niet meer opgewassen.

Voor degenen die denken dat ik spoken zie zijn die documentaires van Michael Moore misschien het kijken waard.
Dat die vent nog niet is opgepakt.......
"Food inc" is ook wel geinig. Vooral voor de "happy meal" fans.
Voor degenen die graag lezen heeft iemand op dit forum wat boeken aanbevolen. (blad #2 van dit topic meen ik)
En voor de patrioten onder jullie......
Vergeet de "Patriot act" niet even door te nemen zodat je op de hoogte bent van je rechten aan de overkant.

Zo en dat was het laatste woord die ik vuil ga maken om mijn besluit te verdedigen.
Degenen die niet eens zijn met mijn beslissing (om geen visum aan te vragen) en het niet verder kunnen onderbouwen dan "jij bent dom" kunnen een nieuw topic aanmaken waar ze al hun verwensingen kwijt kunnen.
Voor alle anderen zijn opbouwende kritiek, tips en meningen, mits onderbouwd van harte welkom.


@ van Dorp.
Nu heb ik even gereageerd op jouw uitlating.
Niets persoonlijks, het was effe het zetje die het mogelijk maakte om bovenstaande neer te zetten.

Ja Jos,
lijkt erop dat het moddergooien nu pas echt goed gaat beginnen.
;)
Maar dat maakt niet uit toch?
Hoop zo mijn medemens nog eens aan het denken te zetten.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Als het moddergooien echt begint dan neem ik wel passende maatregelen.
Topics sluiten, gebruikers die zich misdragen verwijderen en blokkeren, om maar een dwarsstraat te noemen.
Er zijn bezoekers die denken dat ik dit allemaal voor mijn lol doe.
Gelukkig denkt de overgrote meerderheid daar anders over. :)

We hebben onlangs een Wolgacruise gemaakt, ik heb nu even geen zin om het over al dat gedoe met visa aanvragen voor Rusland te hebben, maar daar weten ze ook van wanten.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door hrobbers »

Aan de ene kant moet ik verpriester wel gelijk geven, ik heb op de meldkamer van een geld en waarde transport bedrijf gewerkt in Nieuwegein
Ik zal geen namen noemen.
Door elke deur die je door ging moest je je pas aanbieden om toegang te krijgen, wij hadden toen de hoogste area voor het hele pand behalve de kluisruimte.
Daar werden ook nachtdiensten gedraait door ons.
Kreeg een collega op een gegeven moment de opmerking dat hij die nacht dat hij gewerkt had wel erg veel naar de wc was geweest.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door K.Brouwer »

Weer net een poosje zitten typen wat naar de electronische jachtvelden vertrokken is.

Het is ongelooflijk hoe naïef Jan Kaas is. Cameratoezicht ingesteld en men gaat "het publiek" intervieuwen. Wat vind U van dit toezicht mevrouw/meneer; standaard antwoord "van mij mag het want ik heb niets te verbergen". Nooit hoor ik hoe lang blijft het bewaard en wie hebben allemaal toegang tot deze beelden en wat gebeurd er verder mee. Toch wel belangrijk lijkt mij als je als bekende voetbaltante jezelf in de parkeergarage ziet staan zoenen met een andere kerel en jezelf terugziet op het nieuws waarvoor die garagebewaker dik betaalt is :shock: .

Staat hier een artikel in het Provincieblaadje over de OV-chipkaart.

De persoonlijke OV-chipkaart biedt voordelen etc. OK,hier ben je dus bekend.

De anonieme OV-chipkaart is handig voor wie minder vaak reist ( :shock: )...Hoezo anoniem??
Je kan dat ding alleen maar opladen via je BANKREKENINGNUMMER. Lekker anoniem! Afijn,snurk maar lekker verder Nederland. Big brother is really watching you 8) .

Maar of je het leuk vind of niet..die "vetpriester" legt een heleboel vingertjes op nog meer zere plekkies,ben zelfs bang dat het al verder is dan dat ze ons durven vertellen. Heb mezelf toen ook
afgemeld bij dat medisch dossier,totaal geen vertrouwen in, gek hé als je leest hoeveel stickys en
dossiers in taxi's en treinen blijven liggen en zo'n beetje half medisch Nederland dan met het wachtwoord op zak rondloopt om daarin te kunnen kijken.

Groeten,K.Brouwer.
Jaap van Dorp
Berichten: 705
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Jaap van Dorp »

er is totaal controle waar personen zijn, en waar ze zaken doen. je chipknip - OV chip Kaart, bank kaarten en alle andere electonische transacties laten Big Brother zien waar je bent, wat je nodig hebt, hoe je betaalt.
JE GSM laat zien waaar je bent tot op 20 meter (hij hoeft alleen battery spanning te hebben)
en vetpriester is bezorgt om een visa ????
Recycler
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2011 15:46

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Recycler »

Haha, wat is iedereen snel los als er een kritische opmerking geplaatst wordt.
Let wel dat zelfs hetgene wat we hier schrijven zelfs gemonitord wordt door "Big Brother". Wat ik zelf in het kort bedoelde is dat je je terdege moet realiseren, of bij jezelf te rade moet gaan of (je) of ikzelf wel zou willen reizen indien je geen visum in je paspoort wil hebben. De gegevens die opgevraagd worden zoals bijvoorbeeld de naam van je ouders etc. staat toch al vrij op het internet. Leuk voor degen die aan genealogie doen....je hele stamboom kan voor je uitgelegd worden.
Politieke opvattingen kunnen worden gebotteld uit je surfgedrag, dus welk nieuws je leest, hoe vaak, welke websites je bezoekt etc. etc.
En tja, we kunnen wel principieel tegen een visum zijn, en die mening dient ook zijn respect. Maar ach, USA is ook een mooi land, waar ook vriendelijke mensen wonen met meer vrijheid dan wij ons hier kunnen wensen (als je eenmaal een visum hebt, dat dan weer wel :-)
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door gerard tenerife »

Als het moddergooien echt begint dan neem ik wel passende maatregelen.
van mij mag het Jos en ook begrijp ik goed dat je daar flauw van word. Maar even op een lichtere noot. gedurende de 23 jaar dat ik als vertegenwoordiger voor het Engelse ketting fabriekje werkte, had ik 2 Engelse paspoorten (normaal in het zakenleven in UK) en voor ik een zaken reis ging organiseren moest je even goed na denken welke te gebruiken ivm de aanwezige visa's in de paspoorten. Oostblok/USA, UAE/ Israel enz. Hoe dan ook ik zit nu lekker in het zonnetje in Tenerife met een schoon geweten.
Overpeinzingen van een reiziger in Tenerife :-D
Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
de Vetpriester

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door de Vetpriester »

Recycler schreef:met meer vrijheid dan wij ons hier kunnen wensen (als je eenmaal een visum hebt, dat dan weer wel :-)
Hmmmm....
Daar heb ik wel heel erg mijn bedenkingen over.

http://infowars.net/articles/may2008/020507DNA.htm
Voor elk kind dat na 2007 geboren is wordt met of zonder toestemming v/d ouder DNA afgenomen en opgeslagen voor "research". Meesten wetenniets eens dat het gebeurd want ze worden er niet over ingelicht.
En het leukste is dat die DNA ook nog eens eigendom van de staat is.
Nou dat lijkt me een leuk vooruitzicht.
De staat als eigenaar van jouw DNA, jij als levend wezen hebt dus eigenlijk niets te zeggen over jezelf.
DNA van ongehoorzame burgers worden op een plaats delict "gevonden" en binnen een dag weten ze wie ze moeten hebben.
Volgende stap?
Pasgeborenen worden direct weggehaald en gechipt. Nog voordat de moeder het kind mag vast houden?
Hmmmm.... wel handig met bovengenoemde, klein zendertje erin en je kunt de beste man binnen enkel uren al veroordelen.
Mooi toch! Weer een boef achter de tralies, het wordt daar steeds veiliger op straat.
Zien jullie dan niet dat de ettiek van deze overheid al een tijdje te wensen overlaat?
Dat al deze "acts" die ze invoeren de beginselen zijn om totale macht over burgers te hebben?
Nogmaals:
"knowledge is power"
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Brazuca »

@ Gerard,
In NL kun je ook twee (zaken) paspoorten krijgen om conflicten te voorkomen.
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Jaco »

dick/brazil schreef:@ Gerard,
In NL kun je ook twee (zaken) paspoorten krijgen om conflicten te voorkomen.

Heb eens begrepen dat 2 paspoorten in "de bagger' een normale zaak is.
Schepen werken b.v in de River Bonny, paspoort waarop U het land in komt blijft aan de wal. Uw 2e paspoort blijft bij de man aan boord.
Als het fout gaat in het land, is die boor zo vertrokken, en je hebt toch nog een paspoort aan boord, om in de volgende haven(Buitenland) te vertrekken, af te reizen......
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!


Plaats reactie