Welles, nietes Amerikaans visum

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
sjoerdwm

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door sjoerdwm »

Hey Vetpriester of wellicht moet ik zeggen R.D. ? ,

:lol:

quote: PPPffffffff.............
effe biertje pakken om af te koelen.
Tegen zoveel onzin ben ik niet meer opgewassen.

Ik hoop dat het biertje je goed bevallen is ;)..

Je weet dat ik je ergens wel gelijk geef mbt het hele Visa gebeuren, maar ja zo erg is Amerika echt niet.. heb zelf nooit problemen gehad, tjah je moet wel netjes een visa hebben, indien je dat hebt is er geen probleem.. :roll:

Joop Kieviet (RIP)

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Vetpriester het is toch mooi al die stempels voor je kleinkinderen!!
Gr. Joop
Bijlagen
IMG.jpg
IMG.jpg (58.2 KiB) 3162 keer bekeken
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Brazuca »

:wink: zo heb ik er ook nog tientallen, gelukkig werden de Russische stempels in het monsterboekje gezet, daar moest ik op een gegeven moment bladzijdes extra in plakken omdat er geen plaats meer was....
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door K.Brouwer »

Tja,zo begin '70er jaren ging een vriend van mij die bij het CERN in Zwitserland bij Geneve werkte vlak, over de grens in Frankrijk wonen ,daar her daar een stuk goedkoper was dan in Zwitserland.

Was daar op bezoek en ging met m'n verkering van Frankrijk daar via een klein weggetje naar Geneve om een rondleiding op dat CERN te krijgen. Werd bij de Zwitserse grens staande gehouden voor paspoortcontrole. Paspoort van m'n meissie kreeg ik al gauw terug doch die van mij begon hij hééééél secuur na te spitten/bladeren. Dat paspoort was al eens verlengt en stond helemaal vol met allerlmaal stempels van allerlei landen in de wereld.

Na iedere pagina bekeken te hebben keek hij eens link naar mij en nadat hij alles zo'n beetje gezien te hebben liep hij naar z'n maat,smiespelde wat in z'n oor en toen begon die dat paspoort door te werken,en af en toe naar mij kijkend.
Begon mij toen wel een beetje unheimlich te voelen, wat hebben die #@*^&$! gasten toch!

Op een gegeven moment waren ze klaar met koekeloeren en kreeg het paspoort terug met de opmerking " veel gereisd".....Even later viel bij mij het kwartje,die gasten hadden nog nooit van z'n leven zoveel stempels in een paspoort zien staan en wilden nu wel eens even zien waar ik allemaal geweest was. Vandaar dattie naar z'n maat liep
zo van moet je nou toch eens zien.... :shock: .

Tja,veel ander plezier zullen ze daar aan dat kleine grenspostje ook niet gehad hebben 8) .

Groeten,K.Brouwer.
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door cenaprints »

Goeie Middag,

Ik begrijp al die ophef niet over wel of geen visum (of is het visa). Lang geleden, toen ik m'n eerste reis maakte kwamen we vaak in de V.S. Dat was eind jaren vijftig. In iedere haven kregen we een walpasje, en voordat het schip weer vertrok gaf je het walpasje weer terug aan de 1ste.
Ik ben later vaak in o.a. de DDR geweest, dit in verband met mijn werk. Kwam je bij de DDR grens, dan kocht je een visa voor ik meen 10 westduitse marken, geldig voor vijf dagen.
Nu woon ik in de Philippijnen, bij de immigratiedienst in Manila worden electronische- en wat nog meer foto's van je genomen, alle tien de vingerafdrukken zijn electronisch opgeslagen in een archief, dit allemaal wanneer je een permanente verblijfsvergunning aanvraagt. Wanneer een land voorzichtig is met het toelaten van vreemdelingen, speciaal nu met al die terroristen die rond huppelen vindt ik het niet gek dat een land de grensen op zo'n manier bewaakt.

Vr. gr.,

Cor
de Vetpriester

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door de Vetpriester »

Enkele weken geleden paspoort aangevraagd. Zoals de nieuwe wetgeving het voorschrijft 2 vingerafdrukken moeten afgeven.
Opvallend was 1 vinger "anders" moest zijn dan bij de aanvraag van de id kaart. (maand eerder)
Dus bij deze 3 vingers af moeten geven.

Laat ik nou vandaag op webwereld lezen "Vingerafdrukken niet veilig voor patriot Act"
http://webwereld.nl/nieuws/113079/-ving ... -act-.html
Het US bedrijf "Morpho" is hiervoor in dienst genomen.
Enkele tijd daarvoor ging hetzelfde verhaal rond over het EPD.
Mijn vermoeden dat alles doorgespeeld wordt is hiermee bevestigd.
Waarom moet zulks belangrijke informatie door buitenlandse bedrijven verwerkt worden?
Is de ICT in NL niet capabel tot zoiets?
Of wil de NL overheid de VS overtuigen dat wij zulke brave bondgenoten zijn en "niets te verbergen hebben".
Valt zoiets niet onder landverrraad?
Het gaat ineens sneller dan ik had verwacht.
Denk dat we binnen 5 jaar allemaal DNA af moeten staan. En voor 2020 al de eerste gechipte baby "trots" in de krant komt.
De gegevens daarvan worden "veilig" in de "cloud" opgeslagen.

Nou ja, bij deze:
"Ik heb niets meer om te verbergen"

Mijn persoonlijke gegevens, biometrische gegevens en hoge bloeddruk zijn nu bekend aan de grootste politiestaat van de wereld.
:wink:
Chris.dus
Berichten: 223
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:08

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Chris.dus »

Ach vetpriester, je hebt groot gelijk. Big Brother wordt langzaam maar zeker ingevoerd hier in Nederland tot alles, maar dan ook alles, over je bekend is.
Maar dat komt ook door de slaafse houding van de meeste Nederlanders.
We accepteren alles onder het mom van veiligheid. De angst regeert.
Gelukkig is het op dit moment nog mogelijk om nog iets van vrijheid en privacy over te houden, mits je daar wat voor doet.
Bv geen bonus kaarten, geen echte namen op internet, geld cash van de bank en dan bootschappen doen, geen deelname aan medisch dossier online , surfen via een proxy enz.
Het zal mijn tijd nog wel uitduren, maar ik heb meelij met de volgende generatie.
Want dat onderhuidse chipje waar jij het over hebt, dat gaat er straks echt komen.
Natuurlijk onder het mom van veiligheid en gezondheid ( al uw medische gegevens meteen bij de hand bij een ongeval) , maar dat is natuurlijk nooit het hoofddoel.
Maar goed, andere mensen maken andere keuzes. En dat is op dit moment de meerderheid.


Plaats reactie