Welles, nietes Amerikaans visum

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
de Vetpriester

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door de Vetpriester »

Denk dat er ergens nog een vetpriester rondloopt die het beter doet.
Kan me niet zo'n pc veroorloven.
En nu dat ik geen visum heb en (zoals al aangeven niet zal aanvragen) niet op vs zal varen al helemaal niet.
;)

Jos Komen (R.I.P)

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo vetpriester,
zoek maar gauw een bootje en ga lekker zuigers trekken, roetblazen of andere nuttige dingen doen in die vetput en na de wacht een potje pakken met de stuurman van de wacht. :)
All the best
Jos
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Meestertje »

Beste vetpriester, solliciteer maar gauw op een tanker van 110x11,40m .
Dan ben je van al het gezeik af en kom je niet verder dan Basel.
Dan vaar je toch en behoud je prive!
Machinare nesse est!
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Rijnvaart... ook al geen moer meer aan dacht ik, of kun je in basel een rijnpakket krijgen? Maar met die prijzen daar zal dat niet veel uithalen :oops: Wie verteld?
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
de Vetpriester

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door de Vetpriester »

Bedankt voor alle nuttige reacties.
Kustvaart en innevaart is niet mijn eerste optie maar ik ga ervan uit dat niet iedere reder vereist dat je een visum hebt.
Vooral die op een lijndienst zitten niet.
Zo moeilijk kan het niet zijn lijkt me.
Ze willen (zogenaamd) toch hollandse officieren?!
En in het ergste geval is een tijdelijk walbaantje ook een uitkomst.
Duizenden nederlanders zijn nog nooit over de grens geweest en die zie ik ook gewoon leven.
Maar we kijken gewoon rustig rond.
Als je wilt en kunt werken dan moet het wel erg gek lopen.
Jaap van Dorp
Berichten: 705
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Jaap van Dorp »

Ik snap de hele paranoia niet, je overlegt een passport aan ieder land buiten de schengen landen maar je hebt bezwaren tegen visa ???
dat passport chipje heeft meer info dan jij wilt overleggen.
denk dat je beetje gek ben.
Chris.dus
Berichten: 223
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:08

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Chris.dus »

Tja, die vetpriester heeft wel een punt.
Waarom zou je allerlei onzinnige vragen moeten beantwoorden om dat apenland te mogen bezoeken?
Zelfs hier in Alkmaar zijn ze al helemaal doorgedraaid.
Eens in de twee weken meert er een kuster af geladen met houtsnippers voor de huisvuilcentrale.
De kade waar deze afmeert is verplicht omheint, en er moet bewaking aanwezig zijn.
Bemanning die de wal op wil, moet een pasje aanvragen.
Internationale eisen volgens de havenmeester. Tegen het terrorisme. :?:
We leven in een wereld die bestuurd wordt door idioten.
Allerlei onzinnige regeltjes worden er bedacht onder het mom van terrorismebestrijding.
En leveren we weer meer privacy en vrijheid in.
Nee, ik heb wel bewondering voor die vetpriester. Dan maar wat minder carriere en geld.
Mathieu
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 dec 2006 23:14
Locatie: Kubaard

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Mathieu »

Tja, een beetje doorgedraaid zijn ze inderdaad wel. Maar dat is niet iets van de laatste tijd, in 1994 moest ik opstappen in een Amerikaanse haven. Eerst een visum aangevraagd en gekregen. Kom ik op JFK bij de douane en laat mijn paspoort met visum zien, helaas je komt er niet in zei het mannetje achter de balie! Waarom niet? vroeg ik, ik vertrouw het niet was het antwoord. Lekker dan. Gelukkig had ik een copie van mijn contract bij mij, dus maar even laten zien. Helaas, niet genoeg. Toevallig ook nog een brief van de werkgever bij mij die ik gebruikt had bij het aanvraag van het visum en die ook maar even laten zien. Had ik beter niet kunnen doen! In de brief stond dat ik 2 september aan boord zou maar het schip was vertraagd door slecht weer en ik stond 9 september op JFK. Helemaal verdacht dus!! Eindeloos wachten en er werd wat afgebeld. Uiteindelijk naar lange tijd mocht ik bij gods gratie het land in. Over gekken gesproken! Gelukkig de enige en laaste keer dat ik die kant op moest, daarna nooit meer in de buurt geweest en zonder USA toch nog hwtk geworden.

Groet,

Mathieu.
Chris.dus
Berichten: 223
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:08

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door Chris.dus »

Tja, die snikkelparades in the USA.
Eind jaren zestig kwamen wij ook elke slinger helaas wel een keer daar terecht.
Savannah, Baltimore, Philadelphia en New York werden dan bezocht.
En dan kwam elke reis weer de "Snikkelparade".
Wie daar aan deel "mocht" nemen was elke reis weer anders, soms was het alleen "achteruit" ( olielui, handlangers, , matrozen , bootsman, timmerman en dekjongen") soms werd daar de civiele dienst aan toegevoegd en heel soms zelfs de ladingklerk.
Die laatste had toch echt ook zo'n kek uniformpje, maar stond bij sommige kapteins dus niet echt als "officier" te boek.
Voor de matrozen was het heel simpel, volgens hen mochten alleen diegene aan de snikkelparade deelnemen die voldoende in huis hadden om de vrouwtjes te plezieren. :-D
Vandaar geen officieren.
Daarna mochten we gelukkig weer snel naar de "leuke" landen zoals Belize, Honduras, Jamaica, Haiti, Venezuela, Suriname enz.
De meesten waren blij als we the usa er weer op hadden zitten.
Te duur en niets te beleven. Met of zonder visum.
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Welles, nietes Amerikaans visum

Bericht door j.haver »

Wat afscherming betreft; Heras Hekwerken is er blij mee !
De maaswijdte van de hekken zijn groot genoeg om er een bazooka doorheen af te vuren.

En dat allemaal zonder pas of visum ............


Plaats reactie