Wist u dat .......?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Wist u dat .......?

Bericht door Allen »

JACOB VEROLME
Jacob Verolme001.JPG
Jacob Verolme001.JPG (164.82 KiB) 8462 keer bekeken
Jacob Verolme001a.JPG
Jacob Verolme001a.JPG (133.64 KiB) 8462 keer bekeken


De realiteit - Finale.
Jacob Verolme002a Finale.JPG
Jacob Verolme002a Finale.JPG (284.09 KiB) 8462 keer bekeken
Jacob Verolme002b Finale pag. 2.JPG
Jacob Verolme002b Finale pag. 2.JPG (320.08 KiB) 8462 keer bekeken
Jacob Verolme002c Finale pag. 2.JPG
Jacob Verolme002c Finale pag. 2.JPG (111.47 KiB) 8462 keer bekeken
Jacob Verolme003 Finale pag. 6.JPG
Jacob Verolme003 Finale pag. 6.JPG (218.62 KiB) 8462 keer bekeken
Grtn @Allen

Patru (R.I.P)

Re: Wist u dat .......?

Bericht door Patru (R.I.P) »

In een advertentie van Atlas Copco uit 1965 wordt de Sluiswachter in IJmuiden ook wel Bubbelman genoemd. :)

Bubbelman IJmuiden 1965.jpg
Bubbelman IJmuiden 1965.jpg (261.71 KiB) 7749 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Wist u dat .......?

Bericht door Allen »

BENMOHR

Benmohr001.JPG
Benmohr001.JPG (93.78 KiB) 7633 keer bekeken
Grtn @Allen
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Wist u dat .......?

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Ik ben van daar in het verleden wel eens een paar keer naar huis gevlogen. Voor mij onherkenbaar. Ik vond het in de nieuwsbrief van Piet Sinke.

Grt.
Klaas
KAITAK _001_.jpg
KAITAK _001_.jpg (72.23 KiB) 7491 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wist u dat .......?

Bericht door jdbvos »

Tsja...dat geeft wel een mooie lange aanlegpier, en breed genoeg voor heel wat aan- & afvoermogelijkheden...
Zouden ze de metro hebben doorgetrokken ? Want Kai Tak was toch alleen maar bereikbaar vanaf Kowloon..?
En die wowo-ladingen willen allemaal naar Victoria-peak, neem ik aan... En dát ligt op HK-Island.
Persoonlijk zou ik dan zijn gegaan voor de ouderwetse, sfeervollere Star-ferry's...
Oost, west...ook best
Gert Schouwstra
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wist u dat .......?

Bericht door Gert Schouwstra »

Jan, ze zijn in 2018 begonnen met de bouw van een monorail op Kai Tak en dat moet in 2023 klaar zijn.
Dit is het PLAN. Dit soort projecten zitten toevallig in mijn vakgebied, vandaar mijn reactie.
Gert
- Varen is Leven -
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wist u dat .......?

Bericht door jdbvos »

Dank je, Gert ! Da's interessant, hoewel ik in zo'n geval de rail op eoa wijze doorgetrokken zou hebben naar HK-Island... Maar ik ben ook geen stedenkundige of stedenplanner; wie weet mag zo'n verbinding niet eens, want het is allemaal "seismisch gebied"...
Ik vond het zien neerstorten van één kabelbaangondel in Singapore (Keppel Island) méér dan genoeg om te weten dat zoiets niet zonder risico is...

Zou die KaiTak-pier nou de OceanTerminal als evt wowo-jetty overbodig maken ? Vraag me af of die OT er trouwens nog is, of nog in gebruik is....
Ik vind, als je naar moderne beelden van de baai kijkt, het onnatuurlijk stil en leeg geworden in HK....
Het mierenest is danig 'opgeruimd'.... :cry:
Ach zo gaat dat...we zien hier ook beelden uit Rotterdam en/of Amsterdam waar eens Neerlands trots aanmeerde, en nu yuppen wonen die zich beklagen over "het getoeter van die schepen die het uitzicht bederven" Een haven, een wereldhaven, gotbetere. En de yup klaagt !!
Zou dat ook het geval zijn in HK ? Of heeft China nu de business gewoon ter meerdere eer&glorie de bups naar Shanghai verplaatst hebben ? Tenslotte is HK is niet meer nodig voor de "illegale handel met het vermaledijde Westen" van roodChina...
Hoe zou het nu zijn met de gokcultuur ter verkrijging van westerse valuta op het (iig voormalig) Portugese Macao ?
Ze krijgen nu zoveel buitenlandse valuta binnen, dat ze de US$ zelfs willen vervangen als wereldvaluta
Oost, west...ook best
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: Wist u dat .......?

Bericht door ArnoldW »

Bij de Oosterburen waren ze in een vroeg stadium al bezig om overlevingspakken te ontwerpen voor de zeevarenden. Het lijkt me alleen toch wat moeilijk om door de reddingsboei in het pak te komen. Of moest je die van tevoren om doen?
overlevingspak.jpg
overlevingspak.jpg (145.69 KiB) 7022 keer bekeken
Groet Arnold.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wist u dat .......?

Bericht door jdbvos »

Wat een rotpak: op dat inzetplaatje is die drijvende man (de middelste op de grote foto) wel mooi z'n sigaartje kwijt !
Hadden ze daar niet een hulsje of zo voor kunnen bedenken ? Duitsers hadden vroeger ook zo'n regenkap over hun hangpijp, dat kon hier toch ook ??
:lol: :lol: :lol:
...die "roeiriem-peddels"....
...schtitterend !! :lol: :lol: :lol:
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wist u dat .......?

Bericht door v+d »

Oh, ik dacht dat dat batjes waren om vliegtuigen het water in te loodsen :wink:


Plaats reactie