Vermiste passagiers cruiseschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Vermiste passagiers cruiseschepen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Er zouden steeds meer passagiers van cruiseschepen verdwijnen. De reders van deze schepen praten er liever niet over want het is tenslotte geen goede reclame. Aan boord zijn er geen mogelijkheden tot forensisch onderzoek of voldoende opgeleid personeel voor het ondervragen van soms duizenden passagiers die trouwens na aankomst in de haven overal heen uitzwermen. Ga er maar aanstaan... . Ook de PD (Plaats Delict) - geleerd van Peter R. de Vries - wordt door het scheepspersoneel in de kortste keren vakkundig geschrobd en gereinigd. Omdat de PD zich tevens met veelal hoge snelheid door het schuimende sop voortbeweegt zijn er nog nooit sporen van slachtoffers gevonden. Er schijnt dikwijls sprake te zien van aanzienlijk alcohol(ge)(mis)bruik e.d. van de betrokkene, maar theoretisch is het de perfecte gelegenheid om je zo ongezien van iemand te ontdoen....;-) Voor de prijs van een ticket ben je klaar. Er is een website genaamd International Cruise Victims die zich met deze materie bezighoudt.

Ik herinner me een geval van een aantal jaren geleden waar een bemanningslid op een Shelltanker verdween. Ook Shelltankers was nauwelijks bereid om mee te werken aan een onderzoek.

Zelf heb ik dit gelukkig nooit meegemaakt maar er deden indertijd nogal wat verhalen de ronden over dit soort verdwijningen aan boord met dikwijls als saillant detail de paar eenzame sloffen of schoenen die bij de railing als stille getuigen achterbleven.

Ferry

wereld
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Vermiste passagiers cruiseschepen

Bericht door wereld »

Jawel cruisen blijft een ervaring en als je niet oppast zelfs once of a life time.
Kijk maar eens op de volgende te boeken cruise : http://www.familiestart.nl/piraat/piraat.html

:evil: :evil:
http://varen.familiestart.nl/ Van lichtmatroos tot scheepswerktuigkundige

Hans Slot
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Vermiste passagiers cruiseschepen

Bericht door K.Brouwer »

Als dat zou kunnen :shock: :lol: 8) .

Groeten,K.Brouwer.


Plaats reactie