Kerst en Oud/Nieuw 2012

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

      • Afbeelding

Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door Gert Schouwstra »

Afbeelding
Gert
- Varen is Leven -
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door Wim van der Moolen »

Afbeelding
Boerderij aan de Zuidermaatweg, Heemskerk op 22 december 2007.

Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Aan alle Kombuisers

Een hele fijne Kerst en een heel voorspoedig 2012 word u toegewenst door

Co en Ria
Bijlagen
kerst 20110001.jpg
kerst 20110001.jpg (282.29 KiB) 3773 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ruud Elbertse
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jan 2010 14:13

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door Ruud Elbertse »

Prettige Kerstdagen en een, in alle opzichten,voorspoedig 2012

Ria en Ruud Elbertse
Bijlagen
Kerst 2011.gif
Kerst 2011.gif (345.08 KiB) 3634 keer bekeken
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door v+d »

Van een ruim tachtigjarige oud straaljager piloot en oud militair ontving ik bij de nieuwjaarswens een overdenking die ik graag met jullie deel.
Kees ontmoette ik 5 jaar terug op een camping in Frankrijk voor het eerst , hij was toen al in de tachtig en op dooreis naar Spanje met vrouw , auto en caravan.
We stonden op een rustdag bij de Futurist een bijzonder pret/wetenschappark , Kees zei , ga je mee daar kijken.
Natuurlijk , dus op pad .We genoten als kleine kinderen en zijn overal ingeweest wat voor "bejaarden met pacemakers en andere kwalen "
afgeraden werd. :mrgreen:
Kortom een fantastische dag!! :lol:
In Spanje aangekomen moest ie naar huis voor een begrafenis , wij pasten op zijn caravan en na drie dagen waren ze weer aanwezig!
Voor mij is Kees de verpersoonlijking van het gezegde " old soldiers never die".
Ik wens dat het ook voor " sailors " geldt!!

Quote:
Een lange reeks van jaren heb ik diverse teksten bedacht om veel vrienden bij de nieuwjaarswensen iets mee te geven.
Het wordt steeds moeilijker iets te bedenken voor de toekomst. Ik ben tot het inzicht gekomen dat dat waarschijnlijk te maken heeft met de leeftijd.

Als je zo oud bent dat je eigenlijk geen toekomst meer hebt kun je beter gaan terugkijken in herinnering. Dat is voor iedereen wel verschillend maar je kunt er toch grote lijnen in bedenken. Ik ben er voor gaan zitten maar ben er niet erg vrolijk van geworden. Verdrietig ook niet maar dat komt door het hoge niveau van afstomping dat je bereikt op hoge leeftijd. Er is altijd wat!

De gedachte is dat je toekomst voornamelijk ligt in achterstevoren leven . Ik raad het aan als de innovatie voor 2012, etc. , etc.

Om je retroleven zo volledig mogelijk te overdenken moet je je eerst voorstellen dat je reeds de pijp uit bent gegaan. Je treft daarmee ook een vergelijking met je beginfase.

Om te beginnen sta je dus op uit de dood -een spectaculair begin. Als je uit de kist stapt wordt je verwelkomt door je familie en beste vrienden. Je bent verbaast dat ze allemaal een bloemetje hebben meegenomen.

Vervolgens mag je een jaar of twintig lekker achter de geraniums hangen , iedre dag een paar borrels , af en toe een uitstapje met een rondvaartboot en elke maand je uitkering.

Op een dag staat er ineens een vent voor je deur met een gouden horloge en die biedt je meteen een goed betaalde baan aan .

Naarmate de jaren voorbij gaan krijg je steeds meer zin om te werken , je voelt je steeds beter , je kunt zo veel roken als je wilt want je longen worden steeds schoner. Je kunt drinken wat je wilt , de katers worden steeds kleiner. Je raakt je buik kwijt zonder dat je er iets voor hoeft te doen, je gaat ook steeds meer van je man of vrouw houden . In het begin heb je slechts 1 maal seks per jaar , maar op het laatst 10 maal per week.

Op een gegeven moment moet je naar school , maar je weet alles aldus je doet geen flikker. En de laatste jaren van je leven kun je lekker in de zandbak spelen. Je kunt snoepen wat je wilt want je bent al je tanden weer kwijt. Tenslotte volgen een paar maanden sabbelen aan een vrouwenborst. Als je niet van lauwe melk houdt wordt het nu wel minder.

Hierna volgt er een nogal enge ervaring waarbij je je afvraagt wat de toekomst moge brengen want dat kun je je niet herinneren. Vooral voor diegenen die claustrofobisch zijn volgt een dramatische ervaring want je moet ergens in waarvan je niet voor mogelijk houdt dat je er ooit levend uit bent gekomen .

Als het toch lukt verblijf je uiteindelijk(maar daar weet je ook niets meer van) 9 maanden in de veilige warme moederschoot en eindig je in een allesverzwelgend gelukzalig orgasme.

Dat is nog eens iets anders dan een crematie!!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo V+D..............

NU ....na AL die jaren begrijp ik dan eindelijk waarom m'n vader altijd zei:

" WAT je het eerste moet weeet'n , DAT wordt je pas het laatste gewaaar" :mrgreen:

breng mijn hartelijke dank over naar die maat van je!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
kees mensch
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 okt 2009 22:18

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door kees mensch »

Vanuit West Friesland wens ik alle kombuispraters mooie kerstdagen en een voorspoedig 2012.
Bijlagen
Zuiderzeemuseum 's avonds 013.jpg
Zuiderzeemuseum 's avonds 013.jpg (175.95 KiB) 3497 keer bekeken
Douwe J.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door Douwe J. »

Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
mink.w

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door mink.w »

aan alle lezers en leden van JOS kombuispraat.!

prettige kerstdagen,en een gezond 2012 toegewenst van henny en mink westerduin

gr mink.w


Plaats reactie