ValeMax VLOC's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door leo-shof »

Een vraagje van een leek (ondeskundige)
wat houd dat in : de letters DNV
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door v+d »

Leo ,

Volgens mij zijn het de eerste letters van de woorden : Det Norske Veritas
Ik weet niet of ik het helemaal goed schrijf , maar dan reageert Harry wel , die kan ook beter uitlegen wat DNV doet!
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door v+d »

Een half geladen schip met ijzererts af laten borrelen , eventueel met het erts er nog in is al eerder vertoond dus Vale heeft daar geen moeite mee.
In de jaren 90 -tig ging de gebroken Trade Daring in twee helften , gekontroleerd naar de kelder.
De Trade Daring was tijdens het laden gebroken .
Hierbij de foto's van het intrenet geplukt.

Ook van het internet een ballastschema van deze grote joekels. .
Aft-Scuttle-Daring-Berghuis.jpg
Aft-Scuttle-Daring-Berghuis.jpg (90.11 KiB) 1952 keer bekeken
Trade-Daring_BLOG.jpg
Trade-Daring_BLOG.jpg (31.08 KiB) 1952 keer bekeken
Ballast-management-BLOG.jpg
Ballast-management-BLOG.jpg (46.46 KiB) 1952 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

ValeMax VLOC's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In verband met de problemen van de "Vale Beijing" is dit topic geopend en worden alle voorgaande berichten hierover van andere topics hierheen verplaatst.
Jos
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dick schreef:Deze beslissing zal echter moeilijk geaccepteerd worden, omdat het schip splinternieuw is.
Bij VALE kunnen ze heel goed rekenen, dus als een CTL als de meest economische oplossing boven aan het lijstje komt te staan, zullen ze die beslissing zeker nemen.
De beslissing of het al dan niet een CTL is, is uiteraard niet aan Vale, maar aan assuradeuren. Het zou wat worden als je je eigen schip tot CTL kon verklaren. En assuradeuren kunnen ook heel goed rekenen, hoor. Dat het schip splinternieuw is, speelt geen enkele rol; de uitkomst van de rekensom is het enige wat telt.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Harry G. Hogeboom »

de uitkomst van de rekensom is het enige wat telt.
Hallo allemaal,

JUIST.........en "daarom" zal er ALLES aan worden gedaan om het schip naar een LOSplaats te dirigeren zodat ze:
1) de lading niet verliezen.
2) de verzekeraars "een mooie bom duiten in de zak houden"
3) alle betrokken partijen " de schade wat binnen de perken houden"
4) VALE......met een kennelijk bijzonder linke MEGA $$$$$$ investering in DIT soort schepen is er ALLES aan gelegen dat dit hele " VALEmega-VLOC" plan....niet IMplodeerd voooor het nog maar op toeren is gekomen, de orders zijn geplaatst.......China is "kennelijk pissed off" omdat ze niet met de kloten voor het blok willen worden gezet door VALE etc. etc.

VOOOR lopige konklusie....en ik zeg nogmaals " Voooorlopige konklusie" is dat DNV onder druk wordt gezet om het schip met een " single voyage Certificate" naar een loshaven te laten varen EN eentje waar een droogdok vlak bij is!!!.....conlusie....( weer voorlopig!!)...Rotterdam gooit hoge ogen!!! ( Ik weet niet of ze in Rozenburg in het dok past, maar zou best eens kunnen!!!)

NADEEEEL.......WINTER OP DE NOORD ATLANTIC EN WEINIG GOEDE SHUILPLAATSEN VOOR SLECHT WEER. ( Rond de Kaap ergens anders naar toe is NIET noodzakelijk een betere oplossing???)

ALS...en nogmaals "als" de schade als een hoog risico wordt ingeschat, zou het best eens kunnen dat ze daar gewoon blijft liggen om wat "tijdelijke reparaties" uit te voeren, tegelijkertijd mooi weer af te wachten ( het dok bij Rozenburg heeft OOK verplichtingen!!!) EN in het voorjaar bij de eerste de beste periode met goede weersvooruitzichten " hobbelt" de VALE Beijing naar Rotterdam.....

Nogmaals.......ik heb geen enkele "inside informatie"....maar dit lijkt me wel een " mogelijk scenario"

Als IK " shipspotter was" :lol: dan zou ik een plekkie op de dijk bij Europort 2 reserveren "zo pakweg midden April, begin MEI 2012!!!" :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door jeroen »

Harry Hogeboom schreef:( Ik weet niet of ze in Rozenburg in het dok past, maar zou best eens kunnen!!!)
Afmetingen Dok VII 405x90x11 (LxBxHboven de kielblokken bij Hoogwater)
Afmetingen Vale Beijing 361x65,64.
Past dus makkelijk qua lengte en breedte, iemand enig idee wat de ballast diepgang is? Er zitten nog wel wat drempels her en der waar ze overheen moet. (oa Maeslantkering)
Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Jeroen et all,

LOS van andere overwegingen zal "Rotterdam" bijzonder hoge ogen gooien in dit geval "ALS" dat schip inderdaad in dok moet...da's uiteraard op dit moment een "aanname"......
ZE kan dan WEL worden gelost bij de ECT ( of hoe die klup heden ten dage dan ook mag heten) EN vervolgens leeeg over die bewuste drempels heen, met een prak sleepbootjes " hasta la pasta" de Waterweg op naar droogdok!!!

ALS de schade als "ernstig" wordt ingeschat zie ik dit in het voorjaar gebeuren, indien " minder ernstig" wellicht eerder??????

AFwachten is het wachtwoord....maar het kantoor IS open voor weddenschappen...IK zet er 2 doossies Tuborg op IN de " Ambuggiebar"...dat ze begin 2012 vertrekt naar Rotterdam....over de ETA moet ik nog even nadenken :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

dat DNV onder druk wordt gezet
Hoe gaat zo iets in zijn werk, Harry? :)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Harry G. Hogeboom »

arrumpie op de rug Jos en "dan maar draai'n" mien jong :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie