ValeMax VLOC's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door K.Brouwer »

:-D :-D :-D

Groeten,K.Brouwer.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Inmiddels een paar klappies erbij verorderneert
Nou Bob...vroegaah met die ouwe Verolme MAN karren werd er verdomd weinig " naar beneden verorderneert" zogezeid :mrgreen: Bij het manouvreren deden we uiteraard ons best om aan de diverse grillen van de brugwachters te voldoen....althans binnen grenzen... :roll: maar ik heb het OOK persoonlijk meegemaakt dat Barend R.....R.I.P....toendertijd wellicht DE Snr. 2nd van de klup...tijdens manouvreren naar boven in het " lulijzer met de draaislinger" BRULDE dat het G..#@$#%%^*&*(&...met NOG zo'n KNOOP....GEEN SOLEX was hier beneeejuh :lol: :mrgreen: Nou zullen er lezers zijn die niet weten wat "een Solex" is...maar DAT moeten ze dan maar opzoeken in Wipi :roll:

Kijk " Onze Lieve Heer heeft HET licht uitgevonden en WIJ houden het aan"...was op die Reuzen van Heusden TOCH min of meer letterlijk waaar....
Ik had het buitengewone genoegen om vandaag nog met mijn vriend en mentor Hwtk. Prima Bella Piet van H. te spreken via Skype......Piet was in 1965...." TOEN wassie voor mij MENEER"...en stond ik min of meer in de houding voor zijn buro....Piet was in 1965 de " Baas" die mijn Memoriaal aftekende....hij was TOEN bij de les met die karren en hij was vanochtend..dus pak weg een halve eeuw later NOG bij de les en zei vanochtens o.a.: " Harry, als ik mensen vertel wat "we" vroeger deden op die tankers, dan geloven ze me niet, "ze" kunnen het zich niet voorstellen."...ik kan er slechts AMEN op zeggen.
Dus Bob, weinig te verorderneren, meer een kwestie van " op prijs stellen" dattie weer lekker liep tot aan de " volgende zuiger" :lol:
De kapitein had toch wel zijn leesbril bij zich?
Hallo J'han...ben jij weer terug van "weggeweest" :roll:

Ik moet zeggen dat ik...althans in mijn herinnering.....met bekwame en serieuze brugwachters heb gevaren toendertijd........"WE" deden vroegaah wel dingen ..."die we nu niet meer zouden doen"...maar in alle eerlijkheid dat was voor een ieder wel van toepassing en zeker ook voor mijzelf, de standaards in de industrie zijn TOCH wel gestegen.
Ik heb slechts met 1 enkele ouwe gevaren die volgens de " toen geldende normen" VEEEEL te veel zoop....( en die norman waren toen NIET kinderachtig, wees daarvan verzekerd :mrgreen: ) en er was een stilzwijgende afspraak onder de Snr. figuren aan boord dat we " hem in de peiling hielden" en de 1e stuurman was bij de les " als we dachten dat dit nodig was"........ACHTERAF in feite TE gek voor woorden....maar ZO was toendertijd wel de instelling.......zogezegd " je liet elkaar niet zakken" :oops: GOEDbekeken een geheel verkeerde aanpak en misschien zijn er "achter de schermen" wel kommentaren op geleverd, DAT weet ik niet. Je moet hier b.v. wel bedenken dat zelfs nog ten tijde van de veel recentere " Exxon Valdez" ramp de ouwe een " bekend alcoholic" was........en er werd TOCH niks aangedaan. Bardari, de ouwe van de " Amoco Cadiz" had een hele lijst van evaluaties op z'n konto waar hij " niet geschikt voor promotie tot ouwe" werd geacht....maar hij werd het uiteindelijk wel. Ik kan meerdere van dat soort zaken aanhalen, zal ik maar niet meer doen, maar geintjes zoals deze CC..."al of niet met een leesbrilletje" :roll: zullen de diverse regelmentaire en wettelijke duimschroeven nog wel weer behoorlijk verder aandraaien, zo niet onder de druk van de professionele en publieke opinie dan HEEL ZEKER onder de druk van de lieden die de centen op moeten hoesten voor dit soort " bakkies" die zo goed als zeker een " gehele maatschappij financieel onderuit halen". Met de huidige "registratie apparatuur" zoals o.a. " Voice recorders op de brug" etc. etc. wordt het ontiegelijk moeilijk, zoniet vrijwel onmogelijk om je "ergens onderuit te draaien" en kom je d'r niet meer af met " ontzegging van bevoegdheid voor 2 weeekies" ...de houten kruizen met een kist met spijkers EN een hamer staan klaar :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
louis holleman

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door louis holleman »

Harry G. Hogeboom schreef:
Nou zullen er lezers zijn die niet weten wat "een Solex" is...maar DAT moeten ze dan maar opzoeken in Wipi :roll:
Harry, dat zal reuze meevallen. Tegenwoordig struikel je in dit landje over de Solexen. Overal zit wel een bedrijfje wat uitjes op Solexen organiseert, je kunt ze overal huren, liefst met 30-40 man tegelijk :lol:
Ofwel Solex had ergens in 2000 nog een enorme hal onverkochte exemplaren staan, ofwel ze worden tegenwoordig nagemaakt in Korea of China, anders kan ik het ook niet verklaren :mrgreen:
En nou we het toch over die dingen hebben, het barst tegenwoordig ook ineens weer van de Kreidler Floretts.... Waar komen die ineens weer vandaan? Glimmend en strak in de lak he, geen spatje roest...
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door rspeur »

Voor de liefhebbers: in Colijnsplaat is een Solexmuseum, in Loosdrecht zijn die vehikels te huur voor een tientje of drie.
En niet alleen de Florett rijdt weer, ook andere merken. Zo werd ik een keer bijna van de sokken gereden door een Puchje of veertig toen ik "in den lande" een paar foto's stond te maken...
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Bob R.I.P. »

Jaarlijks in Akersloot (een kilometertje of 10 zuid van Alkmaar, voor degeen die niet heeft opgelet bij de aardrijkskunde lessen) een Solexrace.

mvg
Bob

p.s. Wat scharrelden wij sparksen toch lekker tussen al die brugwachters en bacoboys door.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wat scharrelden wij sparksen
DAT komt " Ouwe Vonkentrekker"...omdat Sparkies van nature "scharrelaars zijn" :mrgreen: ...dat zittum kennelijk in de genen.....
Mijn ouwe maat " Sparks de Citroenjenever drinker"....( ik zou een fikse fles Rum en een paar flinke stuivers er tegen aan gooien als ik nog eens een slokkie met DIE ouwe scharrelaar kon drinken, ben z'n naam kats kwijt, ben hem nooit vergeeet'n :mrgreen: )...DIE scharrelaar..........ZWEEFDE vanachter het gordijn m'n zomerhuissie in........had in eeeeen vloeiende beweging "DE fles" van de boekenplank acter het latje geflitst....( het ging ZOO soepel dat ik dat NIET gerukt zou durven noemen! :roll: )....streek neer op de bank en had de eerste borrel via een soortement " klein bloemenvaassie" achter de knopen VOOOOR z'n kont de bank raakte...ondertussen z'n standaard kreet slakende van " Je hebt er geen bezwaar tegen Meester als ik even een borreltje neem :lol: ".......DAT ritueel heb ik maanden aanschouwd ( meestal nam ik dan zelf ook wel eentje " voor de gezelligheid! :roll: )...maar DIE scharrelaar goot gladjes elke middag een kwart flessie "prik" achter z'n boordeknoopie....

HIJ kon uitleggen HOE 'tie " drinken had geleerd" :roll: :mrgreen: bij de Rederij Amsterdam ( OF Erhard & Dekkers...da benk kwijt?)....en er van ellende sinaasappel of citroen schillen " IN had gedaan"

Tjaaaaaa....facinerende scharrelaars die deduudedaaaaa vonkentrekkers :mrgreen: ZOOO maaak'n ze ze nait meer :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
louis holleman

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door louis holleman »

Harry G. Hogeboom schreef:HIJ kon uitleggen HOE 'tie " drinken had geleerd" :roll: :mrgreen: bij de Rederij Amsterdam ( OF Erhard & Dekkers...da benk kwijt?)....en er van ellende sinaasappel of citroen schillen " IN had gedaan"
Het zal wel Reederij Amsterdam zijn geweest Harry. Volgens een ex-collega zo slecht dat a.s. bajesklanten gevraagd werd ofwel daar te gaan varen ofwel te gaan zitten... :mrgreen:
Jos Komen (R.I.P)

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

bajesklanten gevraagd werd ofwel daar te gaan varen ofwel te gaan zitten...
Dit werd vroeger ook gezegd over het varen op tankers.
Maar in de praktijk viel het, op enkele uitzonderingen na, best mee. :wink:
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik zie dat er in China een nieuwe bulkfiets van Vale klaar ligt. De bestemming is Sea trials. De naam is Vale Qingdao.

De Vale Beijing schiet al op. Nu (9 maart ongeveer 10.30 UTC) is ze in de buurt van Durban.
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Joop Kieviet (RIP)

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Vale Beying ligt op koers naar Durban, zou hij daar bijbunkeren of een inspectie?

Gr. Joop


Plaats reactie