Pictairn island

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Pictairn Island

Bericht door Rose »

Zit ik te genieten van alle verhalen over Pitcairn Island,valt er een kaartje in de bus van Pitcairn Isl.! :shock: :lol: Een ex collega was er met een stop geweest en heeft een mooie kaart met een mooie postzegel ( Rose Apple Flower ) 8) De kaart heeft er 1 1/2 maand over gedaan!Ik heb de ex collega een kaartje met koeien erop terug gestuurd en erop geschreven dat ik jaloers ben,ik ben er namelijk nooit geweest :cry:
Havenmuts.
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !

Joop hanskamp

Re: Re:

Bericht door Joop hanskamp »

Op een van de reizen rond de wereld besloot de Lloyd om de nazaat van Fletcher Christian, eveneens Fletcher Christian geheten, mee te nemen op een publiciteits reis rond de wereld. Ik herinner me dat goed, want Fletcher zat in een hut in mijn sectie, Eerste klas nog wel. Hij was een erg aardige man, maar voor een hutbediende een slechte tipper. Hij kwam aan boord op blote voeten (schoenen droegen ze blijkbaar niet op het eiland). In de volgende haven, Lima geloof ik, kreeg hij gymschoenen aangemeten (de man had ongelooflijke grote stappers). Ik heb nog altijd zijn handtekening op een kaart die ik vanuit Pitcairn naar huis heb gestuurd. Duurde inderdaaad maanden!.

Leuker herinnering!

Joop Hanskamp
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Pictairn island

Bericht door Brazuca »

Op mijn site staat een stukje over belevenissen met Thomas Cristian, klik hier om het te lezen
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Pictairn island

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

In juli 2005 schreef Arie Hazebroek in dit topic...
    • Ik ben een nieuwe geregisteerde en breng gelijk heel wat tijd op deze site door.
      Las ook alles over Pitcairn Island en ook ik ben er verschillende keren langs gevaren en ook zijn we enige malen gestopt om de bevolking aan boord te laten en spullen te kopen of ruilen.
      Misschien interessant: Toen ik in mei 1962 met de Willem Ruys uit Rotterdam vertrok zat ook de toenmalige burgemeester van Pitcairn aan boord.
      Die had een wereldreis aangeboden gekregen van de Rotterdamsche Lloyd.Hij heette net als zijn beroemde voorvader John Fletcher Cristian.
      Het was een aardige man die duidelijk meer op zijn gemak was bij de bemanning en hij zat dan ook veel bij ons vooruit in de messroom.
      Ook is in die tijd de gehele bevolking aan boord van de Willem Ruys doorgelicht.De enigen die in die tijd aan wal mochten waren de medische staf van de Willem Ruys.
      In 1967 en 1968 zijn we er met de Mainlloyd nog gestopt en zag ik die burgemeester nog een keer, al was hij dat toen niet meer.
      Hij was heel oud geworden en half blind maar droeg nog steeds een oude uniformpet met het Rotterdamsche Lloyd embleem.
Vandaag kwam ik, zoekend naar heel iets anders, onderstaand artikel tegen uit het Nieuwsblad van het Noorden van vrijdag 28 juli 1961. Ik vond dat interessant genoeg om daarvoor dit topic weer eens op te halen...
  • Afbeelding
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Pictairn island

Bericht door K.Brouwer »

Leuk stukje,bedankt Theo.

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Pictairn island

Bericht door Brazuca »

Afbeelding

Hier een foto van Tom Christian de achter- achterkleinzoon van Fletcher Christian.
Met hem heb ik op een reis van Panama naar Australië regelmatig contact gehad op de 500 kHz en werkfrequenties.

Hij was operator van het kuststation(netje) Pitcairn Island/ZBP
louis holleman

Re: Pictairn island

Bericht door louis holleman »

Yep, in 71 heb ik op de Ea ook twee keer Pitcairn aangedaan. Tom Christian kwam de eerste keer mee aan boord kijken. Hmm, hij was meer dan alleen operator van het kuststation, hij deed er ook HAM radio en was de meteo man van het eiland.
Hij hoorde dan ook bij de VIP's van Pitcairn 8)


Plaats reactie