Pictairn island

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ronny

Bericht door ronny »

HOI K.B.

Inderdaad wordt dit lokaal zo genoemt en is het inderdaad niet de honing van de bijen.
Maar het fijne weet ik er ook niet van,weet wel dat ze geen bijen houden op dat eiland.
Zal marble eens een mailtje sturen met die vraag van je,heb nog vrij veel contakt met ze en ben ook uitgenodigd om daar eens een paar weekjes langs te komen.
Dit gaat niet zo maar dat moet je aanvragen en de eilandraad moet de goedkeuring geven.
Mischien doe ik dat volgend jaar ook wel maar vliegen naar new-zeeland en dan op de boot naar pictairn of naar een ijland een mijl of 275 vandaan en dan een jacht huren en er heen varen is ook een optie moet daar nog over nadenken,maar dat ik er een keer heen ga dat is zeker.

Oebele

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

Iedereen bedankt voor de info, kan mijn werkstuk er helaas niet over maken want mijn leraar stemt er niet mee in! :evil:
maar ik ga het wel in mijn achterhoofd houden voor een ander werkstuk.
Nogmaals bedankt maten! :wink:

de mazzl Kabeljauw!
ronny

Bericht door ronny »

even wat recht zetten.
Ik had geschreven dat ze geen bijen houden op het eiland , Nu dit is niet juist de honing wordt wel bij de bijen weg gehaalt mijn excuses hier voor kreeg net een mailtje van marble terug en de naam is inderdaad lokaal taal gebruik.
ze zou nog met de juiste opzet van de honi9ngbrance op het eiland terug komen.
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Boudewijn de Büch heeft een aantal leuke boekjes vol met wetenswaardigheden over diverse eilanden geschreven.

gr.
Harry
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Boekjes over Eilanden

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:wink: :wink:
Heeh Harrie,

Je zal maar Harrie Hogeboom heten en het zal je neef maar zijn!!!!

Stuur me eens FF die boekjes titels van die Buch vogel als je FF tijd hebt??

M vond dat je niks was veranderd !! Hoeveel heb je haar betaald??? :shock: :shock:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Pitcairn Island

Bericht door Arie Hazebroek »

Ik ben een nieuwe geregisteerde en breng gelijk heel wat tij op deze site door.
Las ook alles over Pitcairn Island en ook ik ben er verschillende keren langs gevaren en ook zijn we enige malen gestopt om de bevolking aan boord te laten en spullen te kopen of ruilen.
Mischien interessant: Toen ik in mei 1962 met de Willem Ruys uit Rotterdam vertrok zat ook de toenmalige burgemeester van Pitcairn aan boord.
Die had een wereldreis aangeboden gekregen van de Rotterdamsche Lloyd.Hij heette net als zijn beroemde voorvader John Fletcher Cristian.
Het was een aardige man die duidelijk meer op zijn gemak was bij de bemanning en hij zat dan ook veel bij ons vooruit in de messroom.
Ook is in die tijd de gehele bevolking aan boord van de Willem Ruys doorgelicht.De enigen die in die tijd aan wal mochten waren de medische staf van de Willem Ruys.
In 1967 en 1968 bzijn me er met de Mainlloyd nog gestopt en zag ik die burgemeester nog een keer,al was hij dat toen niet meer.
Hij was heel oud geworden en half blind maar droeg nog steeds een oude uniformpet met het Rotterdamsche Lloyd embleem.
Gr. Arie Hazebroek.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Arie,
Bedankt voor dit stukje Pitcairn-geschiedenis.
Hieronder foto's gemaakt door T.Roest, vanaf de "Willem Ruys"
ronny

Bericht door ronny »

Stamp Collectors Around the World An enquiry from a subscriber has asked if I would publish the Pitcairn Island stamps that are currently available. So here they are:- First Day Covers Pitcairn Islands $6.50 (on envelope) or mint $5.50 Bounty $6.90 (on envelope) Eclipse $7.00 (on envelope) or mint $6.00 Scenic Views $6.50 (on envelope) or mint $5.50 Murphy's Petrel $7.40 (on envelope) or mint $6.40 Oeno/Ducie $7.90 (on envelope) or mint $6.90 Butterfly $6.50 (on envelope) or mint $5.50 First Day Covers to be published this year Royal Wedding $6.00 (on envelope) or mint $5.00 All of the above First Day Covers remain on sale for two years. Definitives These are all different flowers. 10c,15c,20c,30c,50c,$1,$1.50,$1.80, $2 ,$3, $5, $10. All of the above stamps are available from any islander or our on-line shop at www.stamps.gov.pn email: stamps@pitcairn.gov.pn
Nono

Bericht door Nono »

Er komen daar per jaar best nog een aantal scheepjes langs dat eilandje.
In maart zijn we daar langsgevaren met de Apollogracht en hebben flink wat uitjes verhandeld.
wij waren het eerste schip dat jaar, kregen we te horen. Dus was het voor hun wel gezellig. En sommige aan boord hebben wel flink wat verhandeld.
We zijn iets van drie uurtjes gebleven, maar kan nou niet echt zeggen dat ik het geweldig vond. Maar we hebben er wel lekker wat vers fruit en vis aan over gehouden.

Maar ik kan wel zeggen dat ik er bij was... :wink:
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Nono,


Komen er dan ook nog van die vrouwen in zo'n bootje langs die je weet wel... ? Of jatten ze gellijk alles aan boord wat loszit ?


Plaats reactie