Een Engelse vertaling voor Schiemannen?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Een Engelse vertaling voor Schiemannen?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Inderdaad Harry,
de zoon van een scheepswerktuigkundige van de Engelse Bark "Birkdale" moet inderdaad wel uit het goede hout gesneden zijn. :lol:

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Een Engelse vertaling voor Schiemannen?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jos,

Als ik me goed herinner was Albrink loods op de Westerschelde in z'n laatste dagen, maar een ding is zeker....hij was een zeeman van het ouwe stempel....vanzelf omdat z'n ouwe heer massinist was :mrgreen: ...maar alle gekheid......als je z'n boekie op kan duikelen krijg je daar geen spijt van....hij was letterlijk "een jongen van stavast"...zijn retour- reis uit California op de " Birkdale" had ik niet graag met hem willen ruilen........ze noemden die Engelse windjammers niet voor niks "lime-juicers"...daarbij vergeleken hebben jij en ik...." in ALLE luxe omringd door koud bier de wereldzee-en bevaren" ( Nou niet dat daaaar ook maar iets verkeerd mee is :mrgreen: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Webskipper

Re: Een Engelse vertaling voor Schiemannen?

Bericht door Webskipper »

Kijk eens op http://www.nautic-e-club.com voor gratis Ebooks voor maritieme woordenlijsten in 7 talen.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Een Engelse vertaling voor Schiemannen?

Bericht door Roy »

Vreemd dat die vragenstellende mr. Alba nooit meer gereageerd heeft................. :roll:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Een Engelse vertaling voor Schiemannen?

Bericht door Compass »

Onlangs zag ik onder boekbesprekingen in de ''Telegraph" (uitgave van Nautilus) de term Knot-Tying.
Alhoewel ook hier de vlag niet de hele lading dekt lijkt het me toch aardig in de buurt te komen.
Gescande afbeelding 3.jpeg
Gescande afbeelding 3.jpeg (178.11 KiB) 1434 keer bekeken
Groeten,
Bert de Boer


Plaats reactie