KraanBarge Gemini 1

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door j.haver »

neem je wel ff je camera mee (of zo'n telfoon met toeters en bellen waar je ook mee kan fotograferen)

Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door Jaco »

Zijn aan boord van Gemini geweest. Het verhaal is dat er hier een half jaar klinker is gelost, en nu geen werk is. Sinds September al wachten.
Schip ziet er voor z'n 30 jaren nog prachtig uit. Kombuisje nog met de originele Nederlandse tegeltjes. Schakelbord met de originele Nederlandse teksten. Niets met Dikke Stift gedaan, zoals we tegenwoordig al zien op schepen van 2 jaar oud. Grote generator voor het kraan bedrijf is niet meer de originele. Cat Hoofdmotor heb ik ook m'n twijfels over. Maar alles werkt en ziet er prima uit. aan dek wat plekjes roest, maar het is een werkschip, dus dat mag wel. Geen dikke roest of gaten.
Wat fotos om een indruk te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Kraan van 1981
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Jos Komen (R.I.P)

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mooie reportage, bedankt Jaco! :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door Jaco »

Nog wel een 30 foto's...maar die laat ik even voor me.....in afwachting van verdere "ontwikkelingen"
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
xilence

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door xilence »

Jaco schreef: Cat Hoofdmotor heb ik ook m'n twijfels over.

Afbeelding
Hoewel ik hier in Nedeland een tijdje op deze kraan heb gedraait weet ik ook niet meer of dit de orginele motor was.
Er stond een in ieder geval geen echte 'toerenmaker' Caterpillar in en had zo rond 89 nog een complete revisie gehad.
Als hij echt niet zoveel gedraait heeft in Brazilië zou het hem makkelijk kunnen zijn.
Type op de foto is een D399, ook geen echte toeren maker. Zou hem dus wel kunnen zijn.
carlos

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door carlos »

Goedenavond, sorry voor de manier van schrijven want het is in google translate. Mijn naam is Carlos en ik kom uit Brazilië en was op zoek naar foto of zelfs video's op een Gemini en ik zag dit forum. De Gemini is een in Brazilië in 1994 of 1995 die bij de Aegir 30 en Gem 85 ... Ik werkte daar 2003-2005 ... het werken met hem was heel ... heeft gemiddeld een binnenschip 2.800ton 5 tot 6 uur, als je wilt dat je er foto's van hem in Brazilië ...
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Carlos,todo info e interresante..vosé sabe o forte de caterpilar principal? Eu pensa 1200 hp a 1050 rev.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
carlos

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door carlos »

Pela lembrança seria por volta de 1600hp... lembro que içavamos maquinas escavadeiras de 18 ton mais o grab... pela sua concepção era para 16 ton... mas com toda certeza 1200hp creio que nao...
Jos Komen (R.I.P)

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Mart,
uiteraard zijn we allemaal benieuwd naar de vertaling. :)
carlos

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door carlos »

Sorry...
" Door het geheugen zou rond 1600hp ... herinner me içavamos machines 18 ton graafmachine grijpen meer ... was door het ontwerp tot en met 16 ton ... maar zeker niet dat 1200hp "

Carlos


Plaats reactie