KraanBarge Gemini 1

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
velho

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door velho »

goede morgen ,ik ben willem de oude en heb de kraanmachinisten in Antonina PR in Brazil van Flutrans opgeleid,zijn daar in sept 1995 begonnen ,kom nog bijna elk jaar in Antonina omdat ik daar mijn huidige vrouw heb leren kennen.Ben toch wel verbaasd over sommige dingen die ik hier lees,maar wel leuk,zeker de fotos

velho

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door velho »

En voor zover ik kan zien op de fotos is dat nog steeds de zelfde motor,wij hebben hier nog steeds de Taurus draaien en dat ponton daarvan is hetzelfde als van de gemini 1 zelf de rotte plekken in de houten vloer in de werkplaats op de kraan!hahaha Ik heb samen met de de jongens die toen op de kraan zaten een multiplexvloer over de oude vloer heengelegd met het zeevast hout wat we over hadden,hehehe.Hele leuke tijd
velho

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door velho »

carlos schreef:ok ... dank je wel ... Nederlandse altijd graag dit apparaat ... tot tijd geleden Nederlanders hadden de laarzen die samen kwam met gemini ... ze waren zeer goed en warm ...

Hey ,Carlos eu quero meu botas de volta!!
carlos

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door carlos »

velho schreef:Hey ,Carlos eu quero meu botas de volta!!
Hehehe ... Kom en kry dinge in Holland verlede 'n lang ...
carlos

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door carlos »

velho schreef:goede morgen ,ik ben willem de oude en heb de kraanmachinisten in Antonina PR in Brazil van Flutrans opgeleid
jy het na Brasilië die seisoen Flutrans?Die die barges Paasfees en Atlantis in antonina tot vandag toe, sedert die verwagte Dianka-en 7 was vir kunsmatige rif gesink ...
velho

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door velho »

Eu sei a gente falou, ate agora tenho casa no ponta da pita, so a ultimo fez vui la ,era em 2008 minha sogra valeseu esta tempo,e depois nao voltou mais.e a onde vc mora?Antonina tambem ou Paranaqua?
carlos

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door carlos »

Morei em Antonina, atualmente moro em Curitiba capital do Parana...Então conheceu os operadores do Gemini e os marinheiros?
velho

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door velho »

as primeiras sim ,mais quem entrou mais tarde nao.
carlos

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door carlos »

OK. Fiquei no Gemini de 2003 a 2005. Dai eles foram carregar minerio de ferro no norte do Brasil e esta la ate hj...Me parece que iriam levar a um estaleiro...mas ja nao sei ao certo. Diziam para nos que o Gemini 1 quando veio era rapido com 5 estagio de giro, de Lança. è verdade?
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Velho...ff ondertiteling gaarne voor de overige kombuizers die niet verder zijn gekomen dan de ambugiebar in santos :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie