Scheepshumor

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jandezeeman
Berichten: 550
Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
Locatie: Hellevoetsluis/Doha

Re: Scheepshumor

Bericht door jandezeeman »

Een aantal jaar geleden, kregen ze het in hun hoofd, dat loodsen in Rotterdam, de communicatie in het Engels moesten doen.
Nu waren er daar wel bij, die daar wel weg mee wisten.
De paddestoelen werden de mushrooms, de scheidingston werd de divorcebuoy en een zuiger werd een sucker, om er maar een paar te noemen.
Een Hollandse visserman kwam uit de noord en vroeg of de vaart naar Stellendam vrij was en kreeg een heel verhaal in het Engels, even was het stil, toen weer dezelfde vraag in het Nederlands, weer antwoord in het Engels. Dit ging een paar keer door en toen kreeg hij eindelijk antwoord in het Nederlands. Het antwoord was, gelukkig, ik dacht al dat ik aan de verkeerde kant van de Noordzee zat. :-D
De communicatie in het Engels heeft ook niet lang geduurd.

Gr,

Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Scheepshumor

Bericht door K.Brouwer »

Ben je lekker op je gemakkie aan het vissen vliegen de koeien om je oren :shock: .
img085.jpg
img085.jpg (417.78 KiB) 1579 keer bekeken
Groeten,K.Brouwer.
deventer05

Re: Scheepshumor

Bericht door deventer05 »

[quote="Erikdepooter"]De "walknakkers" op het hoofdkantoor van de Shell op het Hofplein verdachten we er wel eens van bemanningslijsten te manipuleren. Zo kwam het voor dat kapitein Schelvis kwam te varen met officieren met namen als "Schol", "Vis" en "de Bot", en dergelijken. Kleurcombinaties kwamen ook voor.[/quote]

Of allitererende namen: Schaap, Schuddebeurs, Schipper en Schilderschoon. In militaire dienst heb ik twee centralisten meegemaakt: korporaal Witjes en sergeant Zwartjes.


Plaats reactie