Zomertijd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Zomertijd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Voor jou maakt het niets uit als je in Brazil onder de bananenboom zit, Mart. :)
Maar ik vind het wel prettig om een beetje bij de tijd te zijn.
Ik zet, nadat ik vanavond uit de Ambuggiebar kom strompelen en voor ik ga pitt'n, de forumtijd op zomertijd en ook in mijn eigen gebruikerspaneel.

Ook zet ik mijn wekker een half uurtje later, want de hond hoeft niet meteen te weten dat de zomertijd is ingegaan. :)

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Zomertijd

Bericht door Mart Hoogedoorn »

:) :) :)
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
wereld
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Zomertijd

Bericht door wereld »

Nog een keer dan.
Dutch joke about daylight saving time, made by Mark Retera in his Dirkjan series © Mark Retera
Afbeelding
mvg
Hans
http://www.familiestart.nl/
http://varen.familiestart.nl/ Van lichtmatroos tot scheepswerktuigkundige

Hans Slot
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Zomertijd

Bericht door hrobbers »

Ik vind het jammer dat het niet vorige week was dat de klok terug gaat, zat ik in de nachtdienst.
Je kan niet altijd mazzel hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Zomertijd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ga nu pitt'n, het is ja bijna 2 uur. :)
http://www.youtube.com/watch?v=X1DEi0hqaYs
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Zomertijd

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Uurtje vooruit, uurtje terug ,wij speelden dat eerlijk op de niet zo cristelijke omvaart... elke wacht 20 min d'r bij/af :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Ruud (R.I.P.)

Re: Zomertijd

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
a.s. Zaterdagnacht[30 maart] is het weer zo ver,de zomertijd gaat weer in, terwijl er weer van die witte zooi vannacht gevallen is,hoezo zomer :?: , o, ja het zondag is het ook nog Pasen,een ieder alvast fijne Paasdagen gewenst. :!:
Dus de klok gaat weer 1 uur vooruit,dus een kortere nachtrust.
zomertijd.png
zomertijd.png (7.92 KiB) 3617 keer bekeken
louis holleman

Re: Zomertijd

Bericht door louis holleman »

Ruud schreef:Dus de klok gaat weer 1 uur vooruit,dus een kortere nachtrust.
Hoezo kortere nachtrust? Moet je de vroege mis soms halen?
Ik word vanzelf wel een keer wakker en dan zie ik ook vanzelf hoe laat of het is. Of dat nou 8, 9, 10 of 11 uur is. Tijd om op te staan: maar of ik zin heb? (vrij naar Het, was het niet jaren 60?)
v+d
Berichten: 7176
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Zomertijd

Bericht door v+d »

Ruud, we blijven nog even in de winterslaap :lol: :lol:
Nog vroeger je kooi uit om met je plaatsloffen door een centimeter sneeuw te schoffelen :mrgreen:
Gisteren was ik even bij de kleine "Karakorum", varen kunnen we wel vergeten, er blijft geen verf op vanwege de ijsschotsen.
Op het Tjeukermeer moesten ze jachtjes redden d.m.v een ijsbrekertje, de zomer komt eraan :wink:
Ruud (R.I.P.)

Re: Zomertijd

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Louis schreef:Moet je de vroege mis soms halen?
Kan mij niet meer herinneren, de laatste keer dat ik in een kerk ben geweest :!: :wink:,dus geen mis voor mij,krijg de zege wel vanuit het Vaticaan. :lol:
Maar als je zoals ik,een zeer slechte nachtrust hebt,hooguit 3-4 uur p/n,ondanks vrij zware medicatie[20-40 mg temazepam],dan zou elk uurtje dat je kan slapen meegenomen kunnen worden,dus vandaar die kortere nachtrust,maar ja het is nu eenmaal niet anders :!: :mrgreen:
En voor onze pleziervaarders,het schijnt dat het na Pasen, nog kouder gaat worden,dan dat het nu al het geval is,en dat houdt in nog minimaal 2 weken nachtvorst :!: :evil:


Plaats reactie