Anthony Veder uniform?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Anthony Veder uniform?

Bericht door K.Brouwer »

Klopt Bert, al 10 jaar! Doch herinner mij nog steeds een stagiare welke kwam vragen of we ook een nieuwe batterij voor z'n zakjap in de kantine hadden en een stmn die me later nog eens bedankte dat ik hem daar op attent had gemaakt.De zijne gaf halverwege de oversteek de geest ( op een ander schip) en kon z'n reserve inscheren :wink: . Maar tijden veranderen ( snel :shock: ).

En Mart, die werkkleding verstrekking maakte ik pas mee in 89/90 dat de Flipjes bij ons in dienst kwamen.Daarna werden wij in het khaki en witte/oranje overalls gestoken. Dus je liep hééééél wat slokkies op ons voor :shock: .

Groeten,K.Brouwer.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Anthony Veder uniform?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

die werkkleding verstrekking maakte ik pas mee in 89/90
In de zomer van 1970 uitte ik kritiek op het personeelsbeleid van Wagenborg. Daar werd naar geluisterd en mij werd gevraagd of ik mijn idieeën daarover eens op papier wilde zetten. Dat werd een lang verhaal, maar één van mijn aanbevelingen was om werkkleding te verstrekken: overalls, goed schoeisel, handschoenen, een warm jack, een helm. En dat alles met duidelijk de naam van de rederij erop.

Daarna is de verandering in het beleid begonnen, maar dat idee van die werkkleding werd toen niet overgenomen. Wanneer het wel kwam, weet ik niet, want toen was ik al weg, maar ik denk ook zo aan het eind van de tachtiger jaren.

Maar ja, wij waren op de Kleine Vaart al blij toen we niet langer alleen maar een matras kregen en de rest van ons beddengoed en ook handdoeken niet langer zelf mee hoefden te nemen. Stel je even voor: naast alleen maar je gewone spullen ook nog eens een plunjezak met dekens, lakens en handdoeken meesjouwen. :shock:
Bema

Re: Anthony Veder uniform?

Bericht door Bema »

Grappig dat je Wagenborg noemt: In '81 hadden ze daar nog niets met je adviezen gedaan! Mijn eerste schip was via wagenborg en na een hout - zout reis rond de kerst waarbij er op zee gesjord moest worden ivm ijsbreker ben ik in Delfzijl afgestapt. Geen thermo kleding/doorwerkjas oid maar een blauwe overall met windjack. - 25 graden de windchill van het vaarwindje niet meegerekend.
Ik vond, en vind dat nog steeds, onmenselijk.
Kantoor gebeld, gezegd dat ik dat nooit meer wilde en toch nog een jaar of 4 voor ze gevaren zonder ook maar een enkele hout - zout reis te maken!
Daarna Dammers ... werkkleding: korte spijkerbroek en T shirt :-)
Heb later in de offshore ook in de winter boven de poolcirkel gewerkt maar daar werd er goed voor je gezorgd: Helly-hansen ondergoed geisoleerde overalls etc etc.
Sowieso kreeg je, bij welke club dan ook, je werkkleding van de company in de offshore maar heb geen idee of NL. rederijen ook al zover zijn.
Fluks
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Anthony Veder uniform?

Bericht door Fluks »

Kleding was indirect de reden,dat ik ontslag nam bij Wagenborg.Ik was in het begin van de zomer aangemonsterd.Toen ik aangenomen werd op het kantoor in Rotterdam en vroeg hoe het met de kleding was,werd mij verteld,dat ik voor de winter wel een paar keer thuis zou komen.We kwamen inderdaad verscheidene keren in Delfzijl,maar ik had steeds boordwacht,omdat ik toch ver weg woonde.Op een maandag-morgen kwam de loopjongen van Jan Maat aan boord met de boodschap,dat ik direct naar de Merweborg moest,die de winter in noordelijke wateren zou gaan varen.Dus ik ging in onderhandeling met de man,om even heen en weer naar huis te gaan,waarin hij toestemde.Toen ik mij de andere morgen paraat meldde,werd mij verteld,dat ik werk geweigerd had en mijn vrije dagen op moest nemen,waar ik geen zin in had.Dus mijn spullen opgehaald in Delfzijl en direct die dag weer aangemonsterd bij Carebeka,kompleet met winterkleding.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Anthony Veder uniform?

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Brant point 020.jpg
Brant point 020.jpg (18.32 KiB) 2674 keer bekeken
Tja,dat was TOEN normaal dat je daar zelf voor zorgde,wat ik trouwens nooit erg gevonden heb.Ik had mijn ouwe marine jekker nog alwaar mijn moeder eens een schapen vel met drukkers in had gebouwd voor de kouwe dagen,dat vel kwam van een R.A.F pilootvest waar mijn pa eens tegenaan was gelopen :roll: Met een wat omgebouwde duitse schippers pet en een wat uitgebeten spijkerbroek was deze combinatie best geslaagd op den''cristelijke kustvaart'.Dat petje heeft lang dienst gedaan ..ook hier nog in de ''captainsbar'' van ons vreethuisje... plotseling spoorloos,kon wel huilen :oops: Later in brasil woonend kon je hier goede en goedkope ijzersterke khaki overhemden en broeken kopen, met die hemden menige kapitein blij gemaakt later ,na te zijn terug gekeerd op kleine handelsvaart schepen.Varen was leuk TOEN.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
bartpower

Re: Anthony Veder uniform?

Bericht door bartpower »

Ja ik krijg inderdaad werkkleding. Wat precies weet ik niet maar er volgt nog een stagiaire dag waar dat bekend word gemaakt.
Tevens denk ik dat AV niet zo op de centen zit.
Een hoge stage vergoeding, gratis internet aan boord en tijdens mn sollicitatie gesprek zei mevrouw dat ik op hun kosten ook wel een medische keuring kon doen... Daar moet ik nog even achteraan
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Anthony Veder uniform?

Bericht door K.Brouwer »

Dat klinkt goed Bart :wink: . Dus we kunnen je verhalen als stagiare eerdaags tegemoet zien hier 8) .

Groeten,K.Brouwer.
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Anthony Veder uniform?

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Ik denk dat werkkleding door de baas verstrekt nu wel algemeen is.Zelfs bij het rijk was dat door gedrongen en werden we overspoeld met allelei soorten kledij.Hansen-Heley etc,.Het kon niet op.Had het idee dat ze een beetje doorschoten, wat moest ik in hemelsnaam als ambtenaar met een doorwerkpak. :-D
Harry
Bema

Re: Anthony Veder uniform?

Bericht door Bema »

Harry,

Ja dat lijkt mij ook, wat moeten (marine) ambtenaren met een "doorwerkpak" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Anthony Veder uniform?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Toen ik destijds als 3de stuurman bij Hudig & Veder werd aangenomen, kreeg ik een petkroon overhandigd. Het ontbrekende kon ik bij Jos Cohen gaan aanvullen, zeiden ze. Op eigen kosten, uiteraard. :-D


Plaats reactie