de aardbeving

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Britse 'engel' redt honderden toeristen

"Mama, we moeten van het strand af, nu!" Dat riep een 10-jarig Brits meisje vorige week toen ze de aarde voelde beven op het Thaise Phuket.
Tilly had pas op school geleerd dat aardbevingen tsunami's kunnen veroorzaken. Haar doortastendheid redde honderden badgasten het leven, zo berichtte de boulevardkrant The Sun zaterdag. "Ik was op het strand en het water begon raar te doen", vertelt Tilly. Ze sloeg direct alarm. Haar leraar had uitgelegd dat het vanaf het moment dat het water zich terugtrekt van het strand, ongeveer tien minuten duurt voor een tsunami toeslaat. Die tien minuten waren precies genoeg om het Maikhao-strand en een nabijgelegen hotel te ontruimen. Volgens The Sun, die Tilly 'de engel van het strand' noemt, raakte op het hele strand niemand ernstig gewond.
Old sailors never died.

Gr Willem V.

Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Luna de dochter van Thomas en Els was gisteravond op de Belgische TV te zien.
Ze kwamen met de Rubberboot op het stand aan alleen heb ik niet kunnen zien of Thomas en Els er ook in zaten.
Aangezien mijn vrouw deze website niet zo goed kent wist ze niet wie de personen waren ik zag alleen Luna op het stand nadat ze dus uit de boot gestapt was en doot de VRT geinterviewd werd.

Gr Jan


Plaats reactie