Marinedagen - Vlootdagen 2012

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
mario van parijs
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2007 12:50
Contacteer:

Marinedagen - Vlootdagen 2012

Bericht door mario van parijs »

Hoi!

Ondanks de eindeloze stroom bezuinigingen gaan de Marinedagen dit jaar door.
Met nieuwe mensen in de organisatie, dus nieuwe wetten, EN nieuwe ideeën!

Het geheel zal moderner worden opgezet. Het Willemsoord - Nieuwe Haven terrein zal worden verdeeld in de verschillende sectoren waarin de huidige taken van de Marine zal worden toegelicht, en gedemonstreerd.
Een beetje zoals een attractiepark, maar dan met de "werelden" nationaal, internationaal, ondersteuning en instandhouding.

De demonstraties zullen te zien zijn in het echt op het water en op land, en tegelijkertijd real-time op grote beeldschermen aangestuurd door een regiekamer. Dusdoende krijg je veel meer mee als je op de kade staat te kijken.
Voorts meer vuurwerk, is me toegefluisterd.....
Zie filmpje demo's vorig jaar: http://youtu.be/ai8IlD7NAkw

Verder een ongekend grote vloot schepen te bezichtigen, waartoe ook de van Amstel zal behoren. Op steiger 22-23 een vloot buitenlandse schepen. Ook het Marinebedrijf met dok, alsmede de steigers van de Mijnenvegers behoren tot het toegankelijke gebied.
KLPD, KNRM, Douane en Kustwacht.

Antipiraterij wordt gedemonstreerd op steiger 20, waar ondermeer een supplier is omgetoverd tot onneembaar fort.


's Lands Varend Erfgoed is ook prima vertegenwoordigd, met de Mijnenvegers Naaldwijk, Naarden, Mahu, Lacomble en Marine - Loodsvaartuig Castor. Allen (vrij) te bezichtigen.


Kom dat zien op 7 en 8 juli a.s. in Den Helder !



En ik kon het niet laten een toch passende foto van mezelf op ons kanon erbij te plakken, waar we zoveel werk aan hebben gehad de laatste maanden.... Uit de roest, werkend en compleet m.u.v. de optiekjes.....


Groeten!

Mario
Bijlagen
Valreepwacht op kanon tijdens DordinStoom
Valreepwacht op kanon tijdens DordinStoom
Three inch deck gun (1).jpg (97.59 KiB) 1544 keer bekeken

zeehond

Re: Marinedagen - Vlootdagen 2012

Bericht door zeehond »

konon ziet er weer als nieuw uit is wel een dikke pluim waard ik weet hoeveel werk het is om iets dergelijks uit de roest te halen


Plaats reactie